Odpovídáte na názor k článku 2× rychlejší, nebo sotva 20 % navíc? Nvidia ukázala další benchmarky nových GeForce RTX 5000. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
A které hry mají celý obraz hnaný přes RT?
Rozdíl je v tom že jsou tam některé věci řešené jen přes RT, nikoli rasterizaci, takže vývojáři ušetří čas s bastlením fake objektů, fake zdrojů světel ve scéně atp. Dokonce to ve finále může být i rychlejší, protože tyhle fake věci v rasterizaci baští nemálo výkonu.
Hry na Snowdrop enginu, který už taky obsahuje nevypnutelný RT (contact shadows a nějaké reflexe) běží dokonce i bez HW akelerovaného HW přes SW. HW RT akceleraci vyžaduje Indiana Jones.
Kdo dnes bude řešit výkon v RT, to dnes dávají i výrazně slabší konzole nebo starší karty, dnes je otázkou Path Tracing. Třeba Indy s RT v 4k na 4090 běží i 100 FPS v nativu, ale to je jen záladní RT, zapni full rt a jsi sotva na 30 FPS. Při tom už se bez DLSS a případného FG člověk neobejde. pokud nechce hrát na sotva konzolových 30 FPS.