Runtastic splynul s Adidasem a ukončil skoro všechny aplikace

22. 10. 2019

Sdílet

Ve fitness oboru evidentně neplatí rčení „více aplikací, více Adidas“. Německý sportovní gigant před čtyřmi lety za bezmála čtvrt miliardy eur koupil firmu Runtastic. Ta vyvíjela aplikace konkurující jeho platformě miCoach. Jak se dalo čekat, Adidas začal konsolidovat. Vlastní aplikaci miCoach ukončil minulý rok, letos uklízel u Runtasticu.

Ten měl jednu hlavní aplikaci sdružující všechny možné sporty a pak asi desítku jednoúčelových aplikací pro konkrétní aktivity jako závodní cyklistika, horská cyklistika, kliky, dřepy, sklapovačky, zdvihy apod. Vlastní „appku“ měl i spánkový monitor, měřič srdečního tepu či tréninkové programy na posilování břicha a zadku. V minulém čase o nich mluvím proto, že už oficiálně neexistují. Adidas je zrušil.

Původní aplikace Runtasticu Všichni jsou mrtví, Dejve

Stalo se to už před měsícem, ale možná jste si toho nevšimli stejně jako já. Pokud aplikace máte nainstalované, nadále (zatím) fungují. Jak je jednou odinstalujete, přijdete o ně. Tak jsem si toho všiml já, když jsem po resetu telefonu nemohl ve Storu najít Runtastic Road Bike.

Pro Android a iOS už existují jen tři aplikace. Steps slouží jako krokoměr, Training pro bodyweight cvičení a poslední s komplikovaným názvem Adidas Running by Runtastic je plnohodnotnou náhradou původního Runtasticu. Má stejné funkce jako dřív, ale modernější design.

Navzdory názvu aplikace neslouží jen pro běhání, ale nadále umí zaznamenávat desítky různých aktivit. Ještě víc než dřív se snaží sportovce motivovat ke zlepšování výkonu a porovnávání čísel s ostatními. A ještě víc se snaží podojit peněženky doporučováním předplatného Premium, které odemkne další funkce (rekordy, doporučené trasy, tréninkové plány…). Pozitivní je, že jsou teď i bez placení k dispozici (zřejmě) všechny funkce, které byly dříve schované v placených aplikacích Pro. Uživatelé ale zároveň dostali velkou facku, neboť jim Adidas zrušil přehledné webové rozhraní. Přece jen jsou ty statistiky, tabulky a mapy přehlednější na počítači než mobilu.

WT100

PS: Adidas není jediný, kdo měl zálusk na fitness aplikace. Sportovní značka Asics koupila Runkeeper. Under Armour zase pohltil Endomondo a Map My Fitness.

Zdroj: Adidas