Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku AMD oznámilo rekordní finanční výsledky: Prodeje Ryzenů i tržby z AI jsou nejvyšší v historii. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 5. 2. 2025 18:30

    tynyt

    Ano, ale:

    1. vývoj šel sice rychle, ale zpětná kompatibilita byla vždy poměrně hodně dodržována.
    2. výrobci HER si dávali záležet, aby jejich hry byly hratelné na co největším výkonovém rozsahu HW
    3. Ceny grafických karet nebyly nikdy takto šílené - cena grafiky byla 50% oproti zbytku PC. Pak byla doba, kdy to bylo 50:50 (cena GPU byla stejná, jako zbytku PC). Dnes stojí "normální" herní PC bez GPU cca 25-30 tisíc, ale top GPU je za dvojnásobek a ty nejlevnější, které dávají smysl (a to je ještě horší) se pod 8 tisíc nevejdou. Doby kdy použitelná GPU stála 3 litry jsou pryč.

    Je jasné, že inflace zaúřadovala, a že růst cen se projevil i zde. Ale na těch diferenciálech je vidět, že jen inflací to nebude.

    Další bod jsou ceny her. Např. KCD2 se cenově srovnal s konzolemi, to dříve taky nebylo. Proč? Protože může.

    A pak tu je ten výhled: malí gamesníci už nejsou, protože už jim dávno nestačí pořídit levný PC, nebo dát starší kus co doma "zbyl" a jen jej trochu "pošolíchat." Celý průmysl stojí na starých pardech, kteří si na to drahé PC vydělají, ale nemají nástupce (resp. jich není dost), protože děti paří na tom co je pro ně dostupné: mobily a tablety, popřípadě konzole (které stojí zlomek toho co herní PC). Proto PC herní trh pomalu umírá, proto AMD a ani nVidie neřeší gamesníky (nvidie má peněz a zdrojů dost, tak je může trochu podojit na niche produktech, ale core business to pro ně už taky není). K tomu si přidej, že skutečně kvalitních her (téma, délka a náročnost hraní, nerepetitivnost) vychází tak do 2-3 za rok, zbytek jsou vykastrovaná "herní dema" s milionem bugů.