Hlavní navigace

Apple válcuje konkurenci a patří mu 2/3 trhu s chytrými hodinkami

7. 2. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Podle poslední analýzy společnosti Canalys se v uplynulém roce 2015 prodalo přes 18 milionů chytrých hodinek. Z toho více než 12 milionů bylo od Applu, za Android Wear bylo nejúspěšnější čínské Huawei, které se v celkovém žebříčku prodejů umístilo na čtvrtém místě.

Na druhou pozici se vrátil Samsung, ten však sází na svůj vlastní systém Tizen a s Androidem Wear prodával všehovšudy jeden model. Podle výsledků z posledního čtvrtletí ovšem jeho Gear S2 mezi zákazníky zabodovaly a dařilo se jim z celé řady Gear nejlépe v historii.

Apple WatchTřetí skončil průkopník Pebble, jež před pár týdny oficiálně vstoupil i na náš trh. Jeho pojetí chytrých hodinek je však od konkurence velmi vzdálené a primárně sází až na týdenní výdrž. To je ale vykoupeno horším displejem a často také zpracováním.

O něco více se dařilo chytrým náramkům, kterých se za uplynulý rok prodalo na 37 milionů. Už tradičně jim kraloval Fitbit, který v posledním čtvrtletí dokonce překonal své předchozí výsledky a poslední kvartál minulého roku pro něj byl vůbec nejúspěšnější v celé jeho existenci. Na druhém místě skončilo čínské Xiaomi, kterému se podařilo prodat více než 12 milionů jeho levného Mi Bandu.

Xiaomi Mi BandZ analýzy tak vychází, že Android Wear ještě čeká dlouhá cesta k alespoň polovičnímu podílů na trhu. Podle dřívějších analýz by to ale nemuselo trvat zase tak dlouho a do konce desetiletí se očekává, že Android Wear Apple dožene a trh si rozdělí téměř rovnoměrně. Stále se však čeká na skutečně silného OEM partnera, který by chytré hodinky s androidí platformou dokázal skutečně prosadit.

WT100

 

Zdroj: Canalys