BrandZ: Apple je nejcennější značkou světa. Má hodnotu 185 mld. USD

22. 5. 2013

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: loriklaszlo – Depositphotos
Ilustrační obrázek

Společnost Millward Brown už od roku 2006 sestavuje žebříček stovky nejcennějších značek. Hlavními ukazateli BrandZ Top 100 jsou nehmotná jmění, které firmy uvádějí ve svých finančních zprávách, spolu s výsledky průzkumů veřejnosti. Podle této metriky je aktuálně nejcennější značkou Apple s hodnotou přes 185 miliard amerických dolarů.

 

V první sedmičce jsou ale i další společnosti, které Millward Brown řadí do kategorie „Technologie“. Hned druhý je Google, za ním IBM a na sedmém místě pak Microsoft. Mezi tuto silnou skupinu se dostaly jen potravinářské giganty McDonald's, Coca-Cola a americký operátor AT&T. Žádná česká firma se do žebříčku neprobojovala a z těch evropských je nejvýše Vodafone (17. místo, hodnota 39,7 mld. USD).

Školení Kubernetes

Pořadí Značka Hodnota Změna oproti 2012 Kategorie
1. Apple 185,1 mld. USD +1 % technologie
2. Google 113,7 mld. USD +5 % technologie
3. IBM 112,5 mld. USD -3 % technologie
4. McDonald's 90,3 mld. USD -5 % fast food
5. Coca-Cola 75,4 mld. USD +6 % nápoje
6. AT&T 75,5 mld. USD +10 % telekomunikace
7. Microsoft 69,8 mld. USD -9 % technologie
8. Marlboro 69,4 mld. USD -6 % tabákové výrobky
9. VISA 56,0 mld. USD +46 % platební karty
10. China Telecom 55,4 mld. USD +18 % telekomunikace

Zajímavostí je, že mezi největší skokany patří Samsung, který poskočil o 25 míst nahoru, když meziročně o 51 % posílil hodnotu značky na celkových 21,4 mld. USD. Rostl také eBay, značka má cenu 17,7 mld. USD (40% růst) a v žebříčku si polepšila o 17 příček. Jedním z největších propadáků je naopak Facebook, který se v tabulce posunul o 12 místo níže na 31. pozici. Hodnota 21,3 mld. dolarů je o 36 % nižší než loni.

Tato čísla samozřejmě „nic“ neznamenají, jsou to jen virtuální ukazatele, které zohledňují, jak se které firmě daří a jak je vnímá veřejnost. Kompletní výsledky a vizualizace najdete zde.

Kvíz týdne

Tyto konektory zná každý. Ale víte, co jejich zkratky doopravdy znamenají?
1/9 otázek