Já tomu nerozumím, mohl bych poprosit nějaký překlad pro nVidiáka:
"Chápu správně, že nejvýkonnější karta AMD dosahuje někam mezi RTX5070 a RTX5080 bez DLSS a FSR? A potřebuje k tomu tři osmipinové napájení? "
Děkuji a omlouvám se, fakt jsem z označování AMD zmatený.
Vlastně ne.
RX 9070 = RTX5070
RX 9070XT = RTX5070Ti
Je to takhle?
Já bych ještě se závěry počkal, nejlépe na nezávislé testy. Marketingové grafy a čísla jsou většinou pozlacené ho…a nikdy nedávají celkový obraz “reálný výkon při příkonu a další konfiguraci jak zbytku HW, tak prostředí, potažmo v defaultně laděné sestavě”.
Jinými slovy, výsledky bych očekával horší.
Grafy marketingu říkají přesně to co ty tvé nezávislé. Oni si totiž výrobci nemohou dovolit kecat, ale samozřejmě si mohou dovolit použít všechny marketingové praktiky jak stejné číslo vypadá daleko lépe než ve skutečnosti je.
Příklad 5070 = 4090, jen ti neřeknou že musíš na 5070 použít MFR x4 které 4090 neumí a jede jen FG, to se dozvíš v poznámkách pod čarou. Nebo že 1,9x vyšší efektivita 3080 proti 2080 platí pokud to je ve specifické hře a na 3080 hra běží s limitem na 60FPS, kdežto když to bude bez limitu bude mít sice lepší výkon ale horší efektivitu, Nicméně nikdo nelže, neuvádí nepravdivé údaje. Nebo tvrzení že 2xRX480 za méně jak 500 dolarů překoná 700 dolarovou GTX1080, byla to pravda sice v jediné hře kterou ukázali, ale ty nezávislé testy to potvrdily, to že v jiných hrách to bylaRX480 + nějaké procenta menší než sto, a v některých případech 2xRX480 byla slabší než jedna RX480 na tom nic nezmění.
Ale zpět k pointě, kde přesně jsou k vidění slidy od AMD s výkonem 9070 karet? Já si žádných ještě nevšiml.
24. 2. 2025, 13:52 editováno autorem komentáře
Presne tak, ľudia všade vidia klamstvo na nich ušité, ale v skutočnosti si prakticky žiadny výrobca takto nedovolí klamať. Vždy ide len o zavádzanie a hry s číslami, ktoré pozornejších nemôžu zmiasť. Keďže ale väčšina ľudí pozor nedáva a nevie prijímať informácie s porozumením, tak tieto praktiky aj fungujú.
To, co jsi napsal, je samozřejmě nesmysl. Např. to srovnání 4k a 5k řady. Pokud porovnáváš jablka s hruškama a tvrdíš, že vše jsou jablka, je to lež.
Pokud záměrně vybíráš specifické testy ve specifickém prostředí a srovnáváš je s obecnými, opět je to lež.
Naštěstí tu máme objektivnější testery, kteří mají vypilovanou a nezaujatou metodiku, která přistupuje ke všem stejně. Drobné změny, které třeba nmusí mít vliv na odchylky, jsou zmíněny.
K těm tvým “marketingovým stejným” číslům bych řekl asi tolik, že také nevěřím statistice, kterou jsem si sám nezfalšoval.
Srovnávat může každý kdo chce co chce. Podstatné je co a jak srovnávám, což výrobci uvádí.
Srovnává se výkon 4000 řady s výkonem 5000 řady. 5000 řada má něco co výkon vylepšuje (a pro příspěvek výše, to je věc, která třeba bere ty extra tranzistory). Tak srovnám 4000 řadu s 5000 řadou s maximem jejich potenciálu. 5000 řada díky tomu vede a 5070 vyrovná/překoná 4090.
To že tobě se takové srovnání nelíbí a nečteš poznámky k takovým tvrzením je chyba tvoje, ne chyba prezentace. Ta uvádí pravdivé čísla. Kdyby uváděli nesmysly, tak si je rychle podají právníci, kteří hledají každou takovou příležitost jak si snadno vydělat.
K čemu mi je porovnávat výkon karet bez nových featur, to je jako testovat max. rychlost auta a nezařadit 7. a 8.. rychlostnéí stupeň, protože model se kterým to srovnávám má jen 6. rychlostní převodovku
25. 2. 2025, 07:35 editováno autorem komentáře
Ta poslední analogie je absurdní. RTX 4090 je auto s osmiválcem, RTX 5070 je auto s přeplňovaným čtyřválcem a generátorem falešného zvuku osmiválce. Můžeš mít pocit, že máš téměř stejný zážitek, jako v tom autě s osmiválcem, ale srovnávat to nejde, protože v každé metrice (možná až na spotřebu) to vyjde hůř.
Framegen není magická technologie, má to spoustu nevýhod a FG snímky nejdou dávat na stejnou váhu jako plný raster.
Ad marketing) Když mi někdo prodá "zážitek osmiválce", ale v autě bude fyzicky čtyřválec, tak se drtivá většina lidí zvedne a odejde. Stačí se podívat, jakou bídu přesně za tenhle BS dostávají automobilky. Na tom slavném Nvidia slidu rozhodně nebylo explicitně řečené, jaká čísla se porovnávají, a celkem snadno se dalo usoudit, že jde o full raster snímky, což by z toho dělalo naprosto objektivně zavádějící marketing.
25. 2. 2025, 15:12 editováno autorem komentáře
Psal jsem 8 rychlostní prevodovka vs 6 rychlosti. Treba bekdy kolem roku 2003 spolu v f1 zavodily auta s 6 a 7 kvalt převodovkama ktere c f1 zacinaly. Bohatsi staje mely 7 kvaltu, chudsi 6. I kdyz 7 kvaltu melo vyhodu nikdo nekricel ze je to nefer. Kazdy pouzil co mel k dispozici..
Stejne je to u tech grafik. Nove generace orinasi nove moznosti. Kdyz novych moznosti nevyuzijes, neziskas plný potenciál.
Ale ten tvůj příměr s převodovkou je úplně špatně. Samozřejmě, že týmy řvaly, že je to nefér, ostatně jako u každé technické kokureční výhody, která historicky vznikla a stála peníze a čas na vývoj.
Framegen není žádný další potenciál. Je to pouze berlička, obrazová interpolace na steroidech (ostatně jako upscaling), která vznikla z nutnosti, do které Nvidia dostala sebe sama raytracingem. Pokud máš bez FG 15 FPS, tak je to i po zapnutí nehratelné želé s obrovským input lagem, takže stejně potřebuješ vyšší rasterizační výkon. Daleko přínosnější pro hráče by bylo, kdyby Nvidia zahodila tranzistory vyhozené na Tensor a RT Cores a přidala další shadery, jenže to by nemohla Geforce divize recyklovat čipy určené pro firmy.
Obávám se, že neexistuje takové množství copia, které by tě zachránilo.
Fakt že ti to samé říká víc lidí v diskuzi je dost možná podnět pro sebereflexi.
Na to laskavě zapomeň, já nebudu nastavovat celou světelnou scénu a trávy roky života tím jak to světlo nastavit aby to vypadalo realně. Navíc bychom přišli o dynamické světlo, které dotváří tu luxusní atmosféru.
Ještě jsem to neviděl, ale Vávra cosi říkal o prachu v místnostech, který se logicky musí odrážet ve světle. Doba fejkových světel a odrazů a zrcadlení je už dávno pryč.
A, potrefesá husa nejvíc kejhá.
No tak začneme tím, že odbornou veřejností Vávrovo opěvované KCD2 používá čistou rasterizaci a SVOGI, které RT jádra ani nepotřebuje. Přesto vypadá báječně, narozdíl od UE5 hry běží bez věčného stutteringu a běží to i na kalkulačce Texas Instruments (pozn. autora: hyperbola).
Je zjevné, že stále nemáš ani ponětí. RT (nebo snad dokonce PT) pro celou scénu je u AAA ještě dlouhé roky v nedohlednu. Všechno je teď kompozitní raster + RT, takže je to naopak ještě víc práce než dřív. "Vávra cosi říkal o prachu" - to je herní režisér, nikoliv vývojář herního enginu. Ten o tom ví absolutní kulový. RT nemá na particle effects žádný vliv. Nikdo není takový cvok, aby kolidoval prachové částice.
Budiž tedy doba rozmazaného obrazu, interpolace, fejkových snímků, grafických artefaktů. Výborná doba pro herní nadšence (pozn. autora: sarkasmus).
Fortune Rayzor ti už odpověděl.
Já jen dodám jinou analogii - případ dodatečně prodlouženého testu pro CPU, kde CPU Intelu, dávalo vysoké výsledky díky krátkodobému navýšení příkonu. BFU viděl obrovská čísla a jaksi mu nedošlo (ani nemohlo), že takovýto výkon je možný jen pár sekund, aby se procík nepropálil skrz základovku. Takže když marketing uvede jen tu část, kde se procík přepínal, čísla jsou sice pravdivá, lež v bežném provozu neudržitelná, což už marketing zatají. Jinými slovy je to lež.
Analogie ke tvým autům - víš jak se testuje spotřeba? Jim čísla sedí, ;-)
Já, právě protože se snažím číst i mezi řádky, tak naopak na zmanipulované marketingové výsledky upozorňuji. Což dělají vlastně i kluci z cnews.
Ad boost. Neudrzi ho stale a pokud potrebujes sustain vykon, nemuzes koukat na vykon v boostu. Pokud potrebujes burst vykon, tedy kratkodoby, zajima te naopak vykon v boostu. Nejtypictejsi zatez pocitacu je právě ten burst. Na chvilku potrebujes co největší vykon, treba pro nacteni stranky, otevreni dokumentu apod.
Opet staci znat kontext pri jakem ten vykon meris a podle potreby si najdes to co potrebujes
25. 2. 2025, 17:44 editováno autorem komentáře