Česká pošta se připravuje na vánoční nápor z e-shopů

23. 11. 2012

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: loriklaszlo – Depositphotos
Ilustrační obrázek

Špička vrcholí až v polovině prosince, ale už v říjnu Česká pošta zaznamenala nárůst balíkových zásilek o 30 % ve srovnání s rokem 2011. S předstihem tak pošta nabrala 3000 brigádníků, aby pomohli roznášet balíky i tisk, a zároveň zakoupila 400 nových aut (všechna jezdí na „zelené“ CNG).

Česká pošta je připravena ve větších městech rozšířit otevírací dobu, pokud bude počet zásilek stále růst. V prosinci bude v případě potřeby doručovat i během víkendů. Hlavní doručovací služba v Česku udává, že 20 % expresních zásilek míří přímo k vyzvednutí na pobočku (Balík na poštu) a 80 % k zákazníkům (Balík do ruky).

Množství balíků je skutečně překvapivé, protože trh obecně zaznamenává pouze mírný růst a také množství zásilek přepravovaných k zákazníkům např. z e-shopů, nepředstavuje dramatické objemy předchozích let. Zvláště ve větších městech totiž klienti preferují osobní odběr v rozrůstající se síti odběrných míst internetových obchodů,“ píše ČP v tiskové zprávě.

Nárůst balíků je nejvíce patrný na sběrném přepravním uzlu České pošty v Praze Malešicích, kterým celoročně prochází zhruba 45 % veškeré poštovní hmoty z celé republiky. Zatímco během roku projde touto třídírnou zhruba 60 000 balíkových zásilek denně, v současné době tady vytřídí více než dvojnásobek. Největší zátěž však pravděpodobně přijde až od poloviny prosince. Je jen otázkou, zda padne loňský rekord, kdy během jediného dne zamířilo k zákazníkům 210 000 balíkových zásilek.

Zdroj: Česká pošta

Kvíz týdne

Tyto konektory zná každý. Ale víte, co jejich zkratky doopravdy znamenají?
1/9 otázek