Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Do Česka míří další čínská automobilka. Rozjede naplno vlnu elektromobility i u nás?. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 4. 8. 2025 9:40

    tynyt

    Tak já bych na to i měl, jen v tom nevidím ekonomický smysl. Jako druhé auto v rodině používáme staré "první" - náklady jsou nějakých 20 tisíc ročně (servis, gumy, spotřebák, hav. pojištění + povinné ručení + parkschein do naší obydlené osady) + PHM (v průměru najede do 10 tisíc km, takže při dnešní cenách je to při spotřebě okolo 6,5 litru na sto asi dalších cca 21 tisíc), sakumpikum něco okolo 40 tisíc. A dalo by se hodně ušetřit, na servisu a pojištění, ale přijde mi, že čím déle to auto bude jezdit, tím levnější provoz bude mít. Mám ho od nova už 16 let...

    Nevidím důvod pořizovat EV za mega, smysl by mi dávalo nové EV za 500 (tam je šance, že by se nákladově mohlo po 10 letech dostat k tomu spalováku) - za předpokladu, že bude bezpečné, což se o požárumilovných lithiovkách moc říct nedá; LFP "umí" Thermal Runaway taky (na rozdíl od NMC, kde to je problém větší než malý), jen s menší pravděpodobností. U nafťáku požár nehrozí ani když vyleješ naftu na rozpálený motor... (osobně prakticky vyzkoušeno :-D) No a na delší cesty je EV za trest, takže "první" auto u mě jako EV nehrozí - ne v dnešní době, kdy je třeba do auta nacpat půl tuny baterek s životností 8-15 let a nutností hledat volnou rychlonabíječku pro 30minutové nabíjení každých 350 km.