Hlavní navigace

Facebook chce už zase pohřbít e-mail. Navíc bude lépe konkurovat YouTubu

31. 3. 2015

Sdílet

Zdroj: Redakce

Apple má WWDC, Google I/O, Microsoft Build a Facebook F8. Všechno to jsou hlavní vývojářské konference, kde firmy ukazují nové nástroje pro partnery, ale také funkce pro spotřebitele. Facebook letos vykopával, jeho „ef osmička“ proběhla minulý týden. Točila se hlavně kolem Messengeru.

 

Messenger s externími aplikacemi

Facebook vytlačil ze svých aplikací původní chat ve prospěch samostatné aplikace Messenger. Můžete na to nadávat, ale většina to respektuje. Messenger má 600 milionů aktivních uživatelů, což je už polovina těch, kteří používají Facebook na mobilu nebo tabletu.

Bitmoji v Messengeru
Bitmoji v Messengeru

Zuckerberg a spol. chtějí nalákat i tu druhou půlku. Jak? Přidají nové funkce. Messenger se oficiálně stává platformou. Bude propojovacím centrem pro více služeb. Pro běžné uživatele to znamená, že se Messenger propojí s více než 40 dalšími aplikacemi, přes které bude možné sdílet obsah, jenž se zobrazí rovnou v chatu. Obsahem mohou být různé upravené obrázky, videa, zvukové klipy atd.

Aplikace pro Messenger
Aplikace pro Messenger

Například aplikace Giphy naučí Messenger posílat… animované GIFy. Česká služba Pyro vám zase dovolí zapálit objekty na fotografiích a ve videích. Aplikace budou dostupné pro Android a iOS, v obchodech budou označeny jako Něco for Messenger.

GIF v Messengeru
GIF v Messengeru

Messenger nahradí e-mail

Nápad vytvořit všem uživatelům jednoduchý e-mail s koncovkou @facebook.com nevyšel podle plánů. Facebook chce ale starou komunikační technologii nahradit stůj co stůj. Tentokrát se zaměří na firmy. Businesses on Messenger je služba, která propojí firmu (například e-shop) pomocí chatu se zákazníkem.

Komunikace s firmou
Komunikace s firmou

Nebude už muset posílat e-maily, ale všechny zprávy zamíří do Messengeru. Týká se to také objednávek. Víte, když vám chodí e-maily o tom, že jste si zboží objednali, že obchod obdržel peníze a že už zboží odeslal. Tytéž informace bude moci e-shop poslat skrz Messenger, vše se přitom seskupí do jednoho vlákna, kterým bude probíhat celá komunikace. Po obdržení balíčku se vás firma bude moci zeptat, jestli jste spokojeni. Vy budete moci stejným kanálem mluvit o reklamaci atd.

Informace o objednávce přímo v Messengeru
Informace o objednávce přímo v Messengeru

Sférické video

YouTube nedávno zavedl podporu sférických videí, ve kterých se budete moci otáčet o 360°. Totéž se naučí i Facebook, který k tomu má i vhodné zobrazovadlo. Asi víte, že koupil firmu Oculus, která vyvíjí brýle pro virtuální realitu. Těm bude sférické video slušet nejvíce.

Embed video jako z YouTubu

Stejně jako YouTube se Facebook naučil vkládat videopřehrávač i na externí stránky. U videí (například zde) je nové tlačítko Embed Video, které vám vygeneruje kód, jež vložíte na svůj web. Facebook to má ale zbytečně složité. Místo krátkého kódu ve značkách

Takhle vypadá vložený přehrávač na stránce
Takhle vypadá vložený přehrávač na stránce

Lepší komentáře a tlačítka

Vývojáři aplikací budou moci do svých produktů vkládat nativní tlačítka Share a Send, stejně jako to od loňska mohou s lajkovacím tlačítkem. Facebook navíc přepracuje komentářový systém. Prý bude jednodušší, přehlednější, s lepším antispamem a pozměněnou administrací pro moderátory.

Zrcadlená diskuze na webu i facebookové stránce
Zrcadlená diskuze na webu i facebookové stránce

Novinkou je sdílení diskuzí na webu i facebookové stránce. Na obou místech se příspěvky budou zrcadlit, podobně jako to umí Google+. Když někdo napíše na web, zobrazí se to na facebookové stránce a naopak.

Zdroj: Facebook

Byl pro vás článek přínosný?