Cheng zdůraznil, že technologie Havoku je mezi vývojáři široce rozšířená, vývojové nástroje jsou považovány za velmi vyspělé a Havok engine používá mnoho herních titulů a stovky dalších jsou v přípravě. AMD si prý vybralo Havok, protože sdílí jeho „otevřenou“ filozofii. Prohlásil také, že Havok, ačkoliv je vlastněn Intelem, zůstává nezávislou společností. I kdyby tomu ale tak nebylo, vůbec bych se nedivil, kdyby se Intel rozhodl „vymýtat čerta ďáblem“. Procesory AMD jej neohrožují, grafické akcelerátory ATi má dokonce rád, naopak Nvidia leží Intelu v žaludku a pokud má rozdrcení konkurenčního standardu fyziky (Nvidia/Ageia PhysX) spočívat ve spolupráci s AMD/ATi, budiž tomu tak.

Zatím se prý engine optimalizuje pro procesory AMD a zkoumá se, jak by se pro výpočty fyziky daly využít grafické čipy ATi architektury R6×x/R7×x. Otázkou samozřejmě zůstává, kolik her bude akceleraci fyzikálních výpočtů pomocí grafického jádra používat, případně, bude-li možno přidat podporu GPU pomocí patche. Jak to nakonec s fyzikou na GPU ATi dopadne, je zatím ve hvězdách. Už nyní je ale nadevše jasné, že pro fyzikální výpočty na grafických čipech chybí jednotné rozhraní, jako je Direct3D pro grafiku. Změní něco DirectX 11?
Zdroj: TGDaily