Google Glass zase o kousek blíž. Firma spolupracuje s výrobcem brýlí Luxottica

25. 3. 2014

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: loriklaszlo – Depositphotos
Ilustrační obrázek

Google dnes oznámil spolupráci s italskou společností Luxottica. Ta je největším výrobcem brýlí na světě. Skupina stojí za značkami Ray-Ban, Oakley, Vogue-Eyewear, Persol, Oliver Peoples, Alain Mikli a Arnette, ale sluneční i dioptrické brýle dělá i pro velké módní domy jako Armani, Prada, Versace, Chanel apod. Vlastní také maloobchodní sítě s více než 7000 pobočkami po celém světě.

Oakley Airwave 1.5 Oakley Thump 2
Oakley Airwave 1.5 | Oakley Thump 2

Luxottica pomůže Googlu s návrhem dalších typů obrouček. Google už letos ukázal první stylové brýle série Titanium Collection, díky spolupráci s Luxotticou toho může předvést mnohem více. Nemusí to přitom být jen společenské brýle, ale také čistě sportovní. Jedna ze značek spadajících pod italského giganta – Oakley – už v minulosti vyrobila „chytré“ brýle.

 

Oakley Thump obsahovaly MP3 přehrávač s až 1GB pamětí a výdrží okolo šesti hodin. Dnes už se ale neprodávají. Firma ale má v nabídce lyžařské brýle Airwave 1.5 za 649 dolarů, které obsahují displej, GPS, Wi-Fi a dokáží při jízdě zobrazovat rychlost, vzdálenost, délku a výšku skoku, teplotu a další údaje.

Pro Google je ale mnohem cennější zmíněná široká síť obchodů než bohatá nabídka různých typů brýlí. Brýle nejsou telefon, ty si těžko koupíte přes e-shop, aniž byste si je vyzkoušeli, jestli jsou pohodlné a jak na vás vypadají. A to mluvíme pouze o slunečních brýlích. Ti s dioptrickými mají ještě o starost více. Oznámená spolupráce je tak dalším dílem skládačky, než Google definitivně oznámí, kdy začne Glass prodávat široké veřejnosti.

Kvíz týdne

Tyto konektory zná každý. Ale víte, co jejich zkratky doopravdy znamenají?
1/9 otázek