Zvyšující se ceny HW chápu a i náklady na vývoj SW. Jako zákazník to sice nevítám, ale je to pochopitelné. Co mi ale vadí je poplatek za multiplayer. Argument, že servery něco stojí, je nesmyslný, když na PC to jde bez poplatku. Nehledě na to, že konzolovky jsou dražší a mají tam garanci nekradené kopie + poplatky vývojářů za kdejaký update a záplatu Microsoftu (a Sony v případě PS).
Největší problém mám ale s kvalitou her. AAA tituly dnešní doby mají po většině kvalitu Béčkových z devadesátek. Ono to asi zrcadlí dnešní dobu - zpoplatnit vše, i pozlacené …..
O to horší, když identickou hru (řekněme třeba sérii Forza) můžu hrát na PC bez omezení bez jakéhokoliv přeplatného (tj. včetně multiplayeru). Konzoloví hráči bohužel vždy byli a budou dojná kráva. Mám Xbox taky, k televizi je fajn na takové ty gaučové hry nebo lokální multiplayer, a často ho používám i jako bluray přehrávač, protože ho můžu ovládat stejným ovladačem jako televizi. Nicméně další generaci určitě zvažovat nebudu, protože stejný zážitek "zapnu a hraju" vytlačil Steam Deck. Úsměvné, jak se občas ty příběhy z herního světa vyvíjí.