Odpovídáte na názor k článku Je elektromobilita opravdu tak čistá, jak se prezentuje? Vědci objevili její skrytou pihu na kráse. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Před více než třiceti lety jsem domů pořídil první zářivkovou "žárovku" (i když stála okolo 400 Kč), protože to dávalo smysl - minimálně tam, kde se svítilo skoro celý den, a to i přesto, že jsme tehdy v EU nebyli a dobrá EU nemyslela na to, jak ušetřit energii navzdory zpátečníkům jako jsem já.
Zákaz (plošný) žárovek přinesl zářivky i na WC, ty tam chcípaly do roka. Přitom byly plné rtuti a dalších chuťovek, jako je třeba startér. LED světla přišla až po několika letech, a to ne díky EU, ale díky vývoji ve světě - konkrétně v Japonsku a levné práci bez ohledu na ekologii v Číně.
Češi jsou vskutku konzervativní, já to připisuju poměrně kvalitnímu technickému vzdělání, které docela rychle odhaluje nesmysly a ideologické zkratky do slepých uliček. Neznám nikoho, kdo by dnes pro běžnou aplikaci osvětlení nechtěl LED, nicméně znám spoustu aplikací, kde si dodnes bez žárovky pořádně neposvítíš (např. u fotografie nebo ve výrobě, kde u jiných typů osvětlení hrozí stroboskopický efekt, byť tohle už LED celkem dobře umí), což plyne z prostých technických vlastností daného typu světla, konkrétně rozsahu emitovaných vlnových délek a dosvitu rozžhaveného vlákna, které tak překonává průchod sinusoidy okolo nuly.
A ještě bych tě rád upozornil, že žárovka je technicky řádově jednodušší produkt, než vozidlo a jeho pohon. Přesto jsme absolvovali několik let s nekvalitní náhražkou a za dokonalou náhradu edisonky považuji osobně až filamentové LEDky, které přišly teprve před pár lety.
BTW: já už přes 15 let jezdím jen na naftu, pro mé potřeby a velikost auta je to optimální pohon. Ale to bys zřejmě nepochopil proč.