Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Je elektromobilita opravdu tak čistá, jak se prezentuje? Vědci objevili její skrytou pihu na kráse. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 14. 9. 2025 17:19

    tynyt

    Spotřebu okolo 4 litrů má běžný diesel, nebo klasický benzinový hybrid. Neboj se, že bych tě zásoboval nějakými nepravděpodobnými čísly. Používám to, co je realita a co je možné. Ty ostatně jsi taky použil tzv. "ideální" spotřebu a nezohlednil jsi spotřebu na dálnici, která při normálních rychlostech neklesne pod 24 kWh/km.

    Tvůj lehkovážný tón "postavíme jaderky" poměrně jednoznačně ukazuje, že NEVÍŠ co to je za vopruz postavit byť jen jeden blok. Tohle fakt není stavba mostu nebo činžáku. Je to jeden z nejkomplikova­nějších projektů, jaké kdy lidstvo realizovalo, tomu taky odpovídá cena, úroveň zabezpečení, kontroly a logicky i doba výstavby. Jeden blok se staví skoro 10 let, protože než vůbec můžeš kopnout do země, musíš kolem vybudovat infrastrukturu, protože tam zahučí miliony kubíků betonu. A o šílené ceně, kterou ČEZu zatáhneme my, z našich daní, ani nemluvím, stejně jako zatáhneme, po posledního důchodce, který na BEV nikdy mít nebude, posilování distribuční soustavy. Bohužel nevidíš věci v souvislostech a myslíš si, že je všechno jednoduché; není! To ostatně brzy uvidíme, jestli se vůbec KNHP podaří dodržet plán.

    Oprosťme se od toho co řešíš ty. Elektromobilita je prezentována jako nástroj pro ekologizaci, takže se držme tohoto (IMHO lživého) narativu, protože kvůli němu jsou omezovány a zakazovány jiné typy pohonu. Už kus výše jsem psal, že BEV je optimální do města, ale rozhodně to není typ pohonu univerzální.

    Mimochodem, já se tu nehádám, já jen uvádím na pravou míru tvé až příliš nadšené iluze. :-)