Odpovídáte na názor k článku Je elektromobilita opravdu tak čistá, jak se prezentuje? Vědci objevili její skrytou pihu na kráse. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Tak teď jsi to vylepšil, v AAA mají 3 roky starý auto s nízkým nájezdem za 400, takový způsob vyvracení lží, zdá se mi poněkud nešťastným...
Když to vezmu tímto stylem, tak benzínové o trochu "méně nové" jsem prodal za balíček sušenek, můžu teď vlastně tvrdit že ICE jsou zadarmo...
Těch 10k benzínek (respektive ty co přibyly za posledních asi 30let) tu máme proto, že se je někdo rozhodl postavit s vidinou zisku, když už lékárník dospěl k závěru že prodej benzínu je nad jeho síly. Stejně ty chemičky, produktovody, ve světě je zcela běžné že to vše budují soukromé firmy za účelem zisku (občas i s nějakou tou státní podporou, když to berou jako kritickou infrastrukturu. U nás to bylo 40 let trochu jinak, všechno bylo všech a vlastně nikoho), dle potřeb trhu a ani tam to není jen o autech, paliva tvoří asi 2/3 zbytek potřebují ostatní průmysly. Ale transformovalo se to pěkně postupně přes sto let.
Teď to vypadá že tu transformaci dělá pat a mat, dopadová studie už je pomalu sprosté slovo a pak přicházejí takové hurá akce jako německé jaderky.
Dvě elektrárny (asi 10% výkonu - 2,7GW) by měli být schopni zprovoznit za méně než miliardu euro za jednu, dalších sedum (asi třetina) počítá s investicí 1-3mld s tím že "zachrání" třeba jen některé bloky.
Část (asi čtvrtina) je na tom tak že investice bude velmi blízko nákladům na novou elektrárnu, ale hodlají ještě počítat jestli by to nedávalo smysl zprovoznit, protože by to bylo rychlejší než stavět nové.
A ta zbylá ~třetina je odepsaná úplně.
By voko sranda za 130 miliard euro, které mohli investovat do posílení sítí, rozvoj infrastruktury pro BEV...