Farský už to zmiňoval asi před půl rokem, bude to vyrábět v zázemí svého knihkupectví a budou ty auta skoro zadarmo...
Podle mě se malá auta neprodávají, protože cenový rozdíl vůbec neodpovídá tomu co člověk dostane a pokud je skrovnější na výbavu, tak někde dostane větší i za méně peněz. Prostě žádná motivace, leda nějaké stylovky, nebo částečně patriotismus/daňové rozdíly jako v Itálii. Což je i případ toho Japonska a jejich Kei kde nemusí být takový rozdíl v prodejní ceně, ale značně rozdíly v nákladech při registraci i dalších letech provozu.
Sám jsem pár těchto prcků měl, ale co kupuju nová auta, tak jsem na žádnou výhodnou nabídku nenarazil, kdyby ano tak bych do toho opět šel, velkých pixel jsem si užil v práci a před barákem soudruzi s takovými ani moc nepočítali, tak to byl problém i zaparkovat...
Bohužel lidi pořád říkají to, že nový spalovák lze koupit řekněme kolem 3sta tisíc, ale nevidí to jak strohé auto za to dostanou. Většina lidí s omezeným rozpočtem si raději koupí ojetinu v plné výbavě.
A stejně tak si lidé neuvědomují, že i ty nejlevnější elektromobily mají v základu výbavu, která by spalovák prodražil min. o dvěstětisíc oproti základu.
No jo, jenže: i ta nejlevnější verze v nejsockovější výbavě má dnes výbavu takovou, že by před 20 lety byla pokládána za luxus. Snad jen některé automobilky nedávají do základu klimu, jinak si nějak nedokážu vybavit, co by mi extra moc chybělo... když to auto stojí 350. Jediný a zásadní problém vidím v tom, že u těchto prcků si za mě nesedne ani děcko.
No ale pak tu je argument, že většina aut se stejně prodává v těch vyšších výbavách. Pro dost kupců pak ten "základ" může být třeba 450 za B v pro ně přijatelné výbavě.
Mě ale většinou ten základ stačí, jen třeba u nového sandera se mě nelíbil ten "infotainment" přes telefon.
Vyšší výbava co už měla klasiku rádio+infotainment vyšla dráž než Clio. Prcci byli s 6kvaltem maximálně v ceníku (mnohdy i dražší než to Clio), s tím že jim je už nikdy nedodají... To byl pro mě vzhledem k tomu že dost podstatnou část trávím na dálnici ještě silnější argument.
No ale v tom sanderu bez toho telefonu není nic a na vše se používá obrazovka telefonu cvakla někde v držáku...
Jinak "normální" infotainment jen vyberu uživatele a mám vše uložené. Ale stejně k tomu mám ten telefon jako zdroj různých hluků (ebook čtečka, audioknihy, podcasty i YT které mi infotainment nepustí nebo ty aplikace pro něj nejsou dostupné) a navigaci taky beru z telefonu přes android auto, ale mapu mám na velké obrazovce a navigačními pokyny to pouští i na přístrojovku a ovládání většiny funkcí na/u volantu je taky trochu bezpečnější.
Ve služebáku mi to skoro i ustele a zapálí doutník ale nesedí mi ta velikost káry, tak většinou stejně jezdím svým.
Tak to je hlavně proto, že ten základ je třeba jen o 20 tisíc levnější a není v něm třeba ta klima.
Krásný příklad je i10, která začíná na 314 tisících (bez klimy), ale za 334 už máš i tu klimu a statisticky už jsi nekoupil nejnižší výbavu. Navíc vše podstatné (infotainment) v tom autě už je a s ohledem na "sociální" cenu je např. halogenové svícení spíše velká výhoda oproti LED; zejména u malého "příměstského" auta. To bych osobně spíše očekával příplatek 30 tisíc za (polo)automat.
https://dmassets.hyundai.com/is/content/hyundaiautoever/Cen%C3%ADk_i10_FL_MY25pdf