Hlavní navigace

Kódujete hodně do H.264? Nenechte si ujít srovnání CPU vs. GPU!

4. 10. 2011

Sdílet

Zdroj: Redakce

V letech minulých jsme byli svědky snahy výrobců o univerzálnější využití grafických akcelerátorů. Přeci jen jejich výkon je v mnoha scénářích daleko za možnostmi současných CPU a byla by škoda jím „plýtvat“ pouze pro vykreslení 3D scén, potažmo hraní her.

Do dnešního dne máme na trhu několik rozličných technologií, které se ale v důsledku snaží o totéž: Nvidia CUDA, AMD Stream a Intel MediaSDK. Nesmíme také opomenout standardy OpenCL a Direct Compute, ty však v praxi příliš uplatnění nenašly.

Všichni tito výrobci dodávají své vlastní kodeky pro formát H.264, které jsou psány přímo výrobcem a kompatibilní samozřejmě jen se svojí rodinou grafických karet. Proto musí zákonitě existovat rozdíly ve výkonu a kvalitě výstupního videa. Server BeHardware.com se rozhodl věci přijít na kloub a všechna řešení projel sestavenou metodikou.

Vyčerpávající výkonostní srovnání jednotlivých řešení při převádění videa do formátu H.264 naleznete v kolonce u zdroje.

Zdroj: BeHardware.com

Byl pro vás článek přínosný?