Grafiku budes moct aj nadalej pouzivat na hranie. Akurat v najnovsich ovladacoch uz pre nu nebude podpora.
Pusti nového Dooma a si skončil :D
Zober 5090ku, teraz sú už za pár korún a máš výkon na ktorý AMDe ešte roky nedosiahne. Teda možno hej, keď si tam domaľujú výpočetné jednotky ako som niekde čítal od jedného zúfalca :P
1080 Ti je snad nejnadčasovější grafika, co jsem zažil. Ta kdyby měla podporu DLSS, tak bude snad nesmrtelná...
Pascal je pro mě poslední dobrá generace GeForce... potom už to šlo do kopru. A to aktuální ani nebudu komentovat.
Naprostý souhlas. Pascal byl skvělý, ale další generace už nVidia začala produkovat předražený odpad pro frikulíny, který se vezl na úspěchu pověsti Pascalu.
1080 Ti je jedna z nejlepších diskrétních grafik, co jsem měl.
Nvidia mě asi vyslyšela.
Přesně toto říkám a píšu po různých diskuzích už od vydání RTX5000, je třeba zaříznout vše co není RTX, v těch ovladačích je už neskutečného balastu který je třeba udržovat při životě a zjednodušení ovladačů by vyřešilo hodně současných problémů s ovladači.
Na těch starých grafikách už stejně není co ladit a optimalizovat.
A pokud by se tento balast měl udržovat na živu, tak ať se to separuje do samostatné větve ovladačů pro RTX2000+. A pro GTX1000 a starší s tím že by se vydala třeba 1-2 aktualizace za rok. A jinak zaměřit práci na novější HW.
Sám jsem měl GTX1080 a později 2080ti, obě jsou už na odpočinku.
Tak starý HW si už v dnešní době nezaslouží podporu, ať je nadčasový nebo ne. Pokud ho chcete dál udržovat, tak jste spolupachatelé na nefunkčnosti současných ovladačů.
19. 5. 2025, 08:24 editováno autorem komentáře
No zas tak jednoduché to není. To s tím, že pro staré grafiky už je všechno vyladěné někde může platit, ale nebude to tak všude. Ten ovladač má mnoho vrstev, třeba kompilátor kódu už se moc měnit nemusí, ale všimněte si, jak často se musí v ovladačích něco aktualizovat pro nové hry, jinak něco nefunguje optimálně nebo dělá chyby. Tahle práce není "udělaná" nikdy.
Ty hry, API a ovladač jsou hrozně komplexní systém srovnatelný asi s OS. A je tam podobná provázanost, kdy změna v jednom komponentu může odhalit nějaké bugy v jiném, nebo si vyžadovat úpravy protože se někde přidávaly nové funkce. Bohužel u těchhle komplexních propletenců může fungovat efekt, že co není pravidelně aktualizovaná, postupně začíná haprovat.
Naštěstí se teda zdá, že ten návrh ovladačů ve WIndows je hodně robustní a třeba na tu kancelářskou a běžnou práci vám fungují i neaktualizované ovladače (VLIW4 APU pořád například pořád zvládnou minimálně Windows 10 s ovladačem z roku 2015), ale ve hrách už je to otázka.
Celkově bych řekl, že máme štěstí, že ty grafiky docela dobře fungujou po konci podpory (na Windows, Linux má složitější situaci, protože není zrovna stavěný na kombinaci nového jádra a starého ovladače). Ale bez následků ten konec podpory taky úplně není.