Hlavní navigace

Microsoft ještě před vydáním vylepší Xbox One. Zvětší paměť a možná posílí GPU

14. 7. 2013

Sdílet

Zdroj: Redakce

Na představení Xboxu One budeme ještě dlouho vzpomínat jako na frašku a selhání marketingového týmu. Před několika týdny Microsoft pod tlakem veřejnosti a médií udělal obrat o 180 stupňů a zrušil plánované mechanismy DRM a omezení ohledně prodeje použitých her (aby následně přes dvacet tisíc hráčů – těžko říct, zdali vážně, nebo v žertu – podepsalo petici, aby se Microsoft k původním pravidlům vrátil).

DRM není jediná věc, která hráče dráždí. Xbox One má slabší grafické jádro a pomalejší operační paměť, přitom je rozměrově větší než konkurenční Playstation 4 a používá externí trafo. Kvůli přibalenému Kinectu, který potenciálně může být použit pro špehování uživatelů (ve smluvních podmínkách stvrzujete, že se vzdáváte práva na soukromí), je navíc konzole o 100 dolarů dražší než její japonský soupeř. I to si možná Microsoft ještě rozmyslí a pokud by jeho konzole zaostávala v prodejích, cenu promptně srazí dolů. Alespoň to tak vidí analytik Michael Pachter (jeho vize ale musíme brát trochu s rezervou).

 

Konečně k tomu, co je nového: objevují se zatím neověřené zprávy, že Microsoft ještě před vydáním nového Xboxu posílí jeho hardwarové specifikace. Jmenovitě by konzole měla mít větší paměť – mezi vývojáři prý už kolují nové development kity vybavené 12 GB DDR3 oproti původním osmi. Technicky to zřejmě bude řešeno použitím různě velkých paměťových čipů, jako když Nvidia zarovnávala velikosti pamětí u karet s netradičně širokou sběrnicí.

Zvýšením kapacity paměti Microsoft nejspíš reaguje na krok Sony. Playstation 4 měl mít původně pouze 4 GB paměti, po hlasitých stížnostech vývojářů ale firma rychle uznala svůj omyl. Xbox One měl sice 8 GB paměti už od začátku, celé 3 GB jsou ale vyhrazeny pro operační systém a procesy běžící na pozadí. Podle Guru3D pochází podnět opět od vývojářů a za větší paměť lobbovalo například studio Respawn Entertainment.

V podstatných parametrech má Playstation 4 jednoznačně navrch

MMF24

Xbox má stále ještě handicap v podobě pomalejšího grafického jádra, které má oproti Playstationu 4 o třetinu méně stream procesorů a poloviční počet jednotek ROP. Microsoft by rozdíl mohl alespoň částečně kompenzovat zvýšením pracovní frekvence (která je nyní shodně 800 MHz u obou konzolí). Server Guru3D se odvolává na anonymní zdroj, který zvýšení taktu GPU potvrdil (je to prý „stoprocentně pravdivé“). Pravda je také to, že development kity mají 12 GB operační paměti, což ale vůbec nemusí znamenat, že tomu tak bude i u finálních konzolí.

Zdroj: VR-Zone, Guru3D

Byl pro vás článek přínosný?