Hlavní navigace

Microsoft také uvede upgrade Xboxu One. S výkonem 5-6 TFLOPS a podporou Riftu

27. 5. 2016

Sdílet

Zdroj: Redakce

Původně se kolem konzolí dnešní generace šířily zprávy, že jejich výrobci je chtějí držet na trhu až deset let. Nicméně to dlouho nevydrželo a použitý hardware se ukázal vhodným maximálně pro rozlišení Full HD, ale zdaleka ne pro 4K, které se začíná v televizích prosazovat, nebo pro VR brýle. Po NintenduSony se zřejmě této situaci přizpůsobí i Microsoft. Také tato firma totiž prý chystá novou, upgradovanou verzi Xboxu One, která má výrazně navýšit výkon, přestože nepůjde o novou generaci s novým ekosystémem.

Podle webu Kotaku má nyní Microsoft
v plánech dva „refreshe“ Xboxu One. Jednak kompaktní
verzi, které by měla vyjít letos a přinést při stejných
schopnostech menší rozměry a možná lepší provozní
vlastnosti. Možné je prý také zabudování 2TB disku a údajně
byl přepracován ovladač. Vedle toho by ale měla přijít ona
výkonnější verze Xboxu One s novým hardwarem. Interně má
údajně kódové označení Scorpio a objevit se má zřejmě
v druhé polovině nebo na konci příštího roku.

Rozborka konzole Xbox One (iFixit)

Specifikace Xboxu One „Scorpio“
jsou stále ještě ve stádiu rozpracování a finální úroveň
výkonu není ještě stanovena. Údajně by však mohl být až
čtyřnásobný proti rychlosti Xboxu One, což by otevíralo cestu
k hraní v rozlišení 4K či blízkých. Zejména tím ale
Scorpio má získat dost sil pro hraní ve virtuální realitě.
Microsoft totiž s touto konzolí údajně plánuje podporovat
VR headset Oculus Rift a chce s firmou uzavřít nějaké
partnerství. Pokud mu to vyjde, nebude muset vyvíjet vlastní
oficiální brýle jako Sony. Rift je sice nyní poněkud drahá
záležitost, z pohledu Microsoftu ale odpadnou starosti
a rizika spojená s vlastním prodejem a výrobou. Pro
uživatele zároveň hrající i na PC budou však univerzální
brýle výhodou.

GPU konzole by tedy asi mělo být
dimenzováno alespoň na minimální požadavky pro Rift. Výkon by
tudíž měl být jako u Radeonu R9 290 či vyšší. S tím
sedí údaj webů Kotaku a The Polygon, že konzole Scorpio má
mít teoretický výkon 5–6 TFLOPS, což je právě pásmo
výkonu GPU Hawaii (Radeon R9 290: 5,1 TFLOPS, R9 290X: 5,6
TFLOPS). Při uvedení příští rok už ale Microsoft bude moci
použít FinFETové CPU/GPU, tedy zřejmě něco na úrovni Polaris
10
, předpokládáme-li AMD jako dodavatele. Konzole měla mít
stále rozumnou spotřebu.

APU konzole Xbox One

 

Konzole s pravidelnými upgrady?

Předčasný upgrade Xboxu
nepředstavuje zřejmě nějakou jednorázovou korekci v nastaveném
kurzu, ale úplné přehodnocení dlouhodobé strategie Microsoftu
s tímto herním zařízením. Xboxy budou prý dle této nové
strategie na nové-lepší konfigurace upgradovány pravidelně
v kratších časových intervalech, podobně jako procházejí
vývojem herní PC.

 

MMF24

Mezi postupně po sobě přicházejícími
konzolemi má ale stále být zachována dopředná a zpětná
kompatibilita. To by mohlo být docíleno tak, že nové hry budou
obsahovat profily pro více konfigurací, aby mohly v různé
kvalitě běžet na různých podgeneracích Xboxu. Starší hry by
pak měly na nových výkonnějších typech běžet díky tomu, že
bude použita kompatibilní architektura. Zároveň pak budou tyto
hry dostupné i pro počítače se systémem Windows.

Zdroje: Kotaku,
Polygon

Byl pro vás článek přínosný?