Streamovací gigant Netflix expanduje mimo digitální svět. Na konci roku 2025 otevře své první dva zábavní areály nazvané Netflix House. Vzniknou ve Filadelfii a Dallasu. Fanoušci v nich vstoupí do oblíbených seriálů jako Stranger Things nebo Hra na oliheň. V roce 2027 bude následovat třetí lokalita na proslulém bulváru v Las Vegas.
Netflix House má být komplexní zážitkové centrum, které na ploše přesahující 9300 metrů čtverečních nabídne atrakce, tematické restaurace a prodej exkluzivního zboží. Příběhy oblíbených hrdinů se mají proměnit v hmatatelné zážitky (a další zdroj peněz). Vstoupit však může každý, ne jen předplatitelé Netflixu.
Každá lokalita nabídne vlastní kombinaci atrakcí zaměřených na největší hity streamovací platformy. Ve Filadelfii to bude morbidní svět seriálu Wednesday a dobrodružná výprava na motivy seriálu One Piece. Součástí bude i zóna s virtuální realitou, tematický minigolf a kinosál Tudum Theater, kde se budou konat speciální projekce a setkání s tvůrci.
V Dallasu se pobočka zaměří na adrenalinovější zážitky. Fanoušci prozkoumají tísnivou atmosféru městečka Hawkins v rámci atrakce Stranger Things: Escape the Dark nebo si vyzkouší nervy drásající soutěže inspirované korejským fenoménem Hra na oliheň. Chybět nebude ani herna Netflix RePlay.
Jak uvádí server Lupa.cz, součástí obou center bude restaurace Netflix Bites s jídly a koktejly inspirovanými populárními pořady. Chybět nebude ani obchod s exkluzivním merchandisingem.
Otevření stálých zábavních center Netflix House je logickým vyústěním dosavadních aktivit. Netflix uspořádal už více než 40 dočasných tematických akcí po celém světě, od plesů ve stylu seriálu Bridgertonovi po únikové hry na motivy Papírového domu.
Firma díky úspěchu těchto událostí vycítila šanci prohloubit vztah s předplatiteli nad rámec pasivního sledování obsahu. Vytvářením vlastních zábavních center se Netflix inspiruje u obchodního modelu, který desítky let úspěšně rozvíjejí společnosti jako Disney nebo Universal.