Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Neuronové AI vykreslování přichází do her: DirectX dostává technologii Cooperative Vectors. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 18. 3. 2025 14:03

    Jan Olšan

    Je to možné. Tady ty aktuální zprávy mluví jenom o RTX 5000, ale v takovém dom dokumentu k architektuře také stojí:
    "With the Blackwell launch we introduce the era of developer-created neural shaders, some of which will also run on prior generation GPUs."

    Dost se tam ale také píše o tom, že Blakcwell má specifické změny, aby to na něm fungovalo ("Many architectural improvements to Blackwell were made specifically to increase the performance and efficiency of neural shaders and this section describes those optimizations."). Napadá mě třeba vysvětlení, že to (HLSL shader + tensor operace) na starších GPU půjde taky zapojit dohromady, ale bude tam něco jako context switch nebo inicializace tensor jádra, stojící výkon...

    Takže je možné, že starší GPU jsou kompatibilní, ale byly by u nich problémy s výkonem. Výkon je teda najasný i v případě těch GPU Intel a AMD. One teda nějakou představu o tom, jaký výkonnostní propad by ve hrách byl, když se v nich nějaká taková miniAI spustí aby třeba kreslila kůži nebo nějaký jiný objekt, zatím obecně nemáme ani pro Blackwell. Bude to asi mít svoji cenu tak jako tak.