Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Neuronové AI vykreslování přichází do her: DirectX dostává technologii Cooperative Vectors. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 18. 3. 2025 16:15

    Jan Olšan

    V tom si myslím, že to nebude. Je pravda, že by to ty mini AI modely mohly asi využít pro nižší dopad na spotřebovanou paměť, ale zase přece jenom u FP4 se předpokládá že nebude lehké ho využít bez problémů v kvalitě výstupu, takže bych čekal, že osmibitová přesnost bude častější? No, uvidíme.

    Co Nvidia zmiňuje, je že "dřív" (implikováno asi na starších GPU, ale samozřejmě nelze vyloučit, že se softwarově podaří to podporu zpětně rozšířit dozadu) se tensor jádra nedala použít přímo ze standardních shaderů (pixel, geometry...), muselo se k nim přistupovat přes compute rozhraní (Cuda nebo compute shadery). Zatímco Blackwell je umí zpřístupnit i v základních shaderech (výslovně je jmenovaný pixel shader jako asi nejběžnější). Z toho si myslím, že je to o jiných překážkách než o schopnosti těch FP4 výpočtů (Aktualizoval jsem ten text.)