Adam Vágner bol stále presvedčený, že nVidia 8GB sa nerovná 8GB u AMDe.
nV často zlepšuje tie kompresne techniky na šetrenie kopu kapacity VRAM (ako je písané aj v tomto článku), kdežto AMDe dáva grafikám proste viac GB, preto 12GB môže byť to isté ako 16GB u konkurencie?! Bolo by zaujímavé to rukolapne otestovať.
Něco může ušetřit ray reconstruction - jenom když je aktivní ray tracing a nějaká forma DLSS. Ale předpokládám, že většinou těm 8GB kartám asi může chybět víc paměti, než tohle ušetří.
Ta komprese struktur BVH u Blackwellu (úspora paměti proti jiným grafikám GeForce, proti Radeonům Nvidia srovnání neuvádí), by mohla být další věc.
Nvidia uvádí úsporu "few hundred MB" u her s náročnou geometrií používajících UE5 Nanite. "Few hundred" je nejspíš míň než 500, tak 200-300 MB. Spolu s tou Ray Reconstruction by to možná někde mohlo zabrat a dostat grafiku přes hranici, ale tipnu si, že to úplně nepřemostí ten rozdíl proti 10GB paměti, což je příští kapacita (RTX 3080), pro kterou můžou být hry asi často laděné.
Skor to vyzera, ze uspora bude citelne vacsia. Ale uvidime az tuto kompresiu pouzije niekto v praxy.
No já jmenoval ty věci, které můžou srazit spotřebu jenom u Nvidie na nižší úroveň než u Radeonů, a v už existujících hrách. Jestli mi něco neuniká tak v případě těch neural textur je to prostě nový formát, v kterém budou předkomprimované už ve hře, takže se to může projevit až u nových titulů, které by je používaly. (A taky byt to pak mělo být bez rozdílu mezi značkami?)
Jen teda jestli se při každém texture samplingu bude ten vstup hnát přes tensor jádra, tak si říkám, jestli je realistické mít v tom všechny textury hry. Spíš asi jenom část?
Tak je to prekvapivo dobre efektívne a hlavne to funguje na všetkých RTX kartách od nV :)
Test RTX mega geometry v Alan wake 2 na RTX 4090 +13% výkonu a úspora 500-1200MB VRAM.
Test a podrobný rozbor nového Spidermana 2 na techpowerup potvrdzuje tento trend kde 8GB grafiky nV nestrácajú výkon ako ich 8GB proťajšky od AMD. A nejde len o túto hru, ale podľa ich slov o všeobecný trend aj v ďalších hrách. Mo a nová teraz uvedená technológia kompresie ako mega geometry tento rozdiel ešte viac prehĺbi ...
VRAM
Our testing shows that Spider-Man 2 does need quite a lot of VRAM, especially when you dial up the settings an enable things like RT and frame generation. Also, especially on cards with 8 GB VRAM, you'll be maxing that out even at fairy low settings. Interestingly, and we've seen this in other games, AMD cards with 8 GB VRAM take a pretty big performance hit, while their NVIDIA counterparts are not affected as much. This is probably due to the GPU architectures managing their memory differently.
https://www.techpowerup.com/review/spider-man-2-performance-benchmark/9.html
Tomu verite?
Komprese textur je nova vec?
A nezere to vykon?
U nVidle urcite ne, ta se vyrovna s 6 GB vs 12 GB Radeonu.
28. 1. 2025, 21:25 editováno autorem komentáře
Tomu verite?
Komprese textur je nova vec?
A nezeronto vykon?
U nVidle urcite ne, ta se vyrovna s 6 gb 12 gb Radeonu.
Dva roky čekání na RTX 5090 za 60 000, a pouze cca 30% výkonu oproti 4090. Sice fajn technologie, ale...
Za mě zklamání.
Za 60 bude pouze FE. Kolik si řeknou výrobci za nereferenci, to je otázkou... U Asusu se proslýchá částka kolem $2800, což by bylo 80+
2800 dolarů je ta nejvyšší řada s vodním chlazením, třeba MSI Suprim SoC vzduchová má MSRP 2400, vodní 2500 dolarů.
Prostě běžné příplatky za prémiové edice...
Kde je jednoznačně napsáno, že neural shadery sou exklusivní pro RTX 50? Já to nikde nenašel, všude to je taktně vynecháno...
A kde je napsáno že je to zpětně možné použít?
Samozřejmě že to půjde dělat přes SW, holt to ale nebude mít takový výkon jako na 5000 řadě, která s tím počítá. Asi jako třeba Avatar s nevypnutelným RT, na rozdíl od Indyho Avatar umí ten RT zpracovat i SW cestou, takže nevyžaduje RT HW akceleraci, samozřerjmě že výkon na kartě s RT akcelerací bude daleko větší než bez něj...