Adam Vágner bol stále presvedčený, že nVidia 8GB sa nerovná 8GB u AMDe.
nV často zlepšuje tie kompresne techniky na šetrenie kopu kapacity VRAM (ako je písané aj v tomto článku), kdežto AMDe dáva grafikám proste viac GB, preto 12GB môže byť to isté ako 16GB u konkurencie?! Bolo by zaujímavé to rukolapne otestovať.
Něco může ušetřit ray reconstruction - jenom když je aktivní ray tracing a nějaká forma DLSS. Ale předpokládám, že většinou těm 8GB kartám asi může chybět víc paměti, než tohle ušetří.
Ta komprese struktur BVH u Blackwellu (úspora paměti proti jiným grafikám GeForce, proti Radeonům Nvidia srovnání neuvádí), by mohla být další věc.
Nvidia uvádí úsporu "few hundred MB" u her s náročnou geometrií používajících UE5 Nanite. "Few hundred" je nejspíš míň než 500, tak 200-300 MB. Spolu s tou Ray Reconstruction by to možná někde mohlo zabrat a dostat grafiku přes hranici, ale tipnu si, že to úplně nepřemostí ten rozdíl proti 10GB paměti, což je příští kapacita (RTX 3080), pro kterou můžou být hry asi často laděné.
No já jmenoval ty věci, které můžou srazit spotřebu jenom u Nvidie na nižší úroveň než u Radeonů, a v už existujících hrách. Jestli mi něco neuniká tak v případě těch neural textur je to prostě nový formát, v kterém budou předkomprimované už ve hře, takže se to může projevit až u nových titulů, které by je používaly. (A taky byt to pak mělo být bez rozdílu mezi značkami?)
Jen teda jestli se při každém texture samplingu bude ten vstup hnát přes tensor jádra, tak si říkám, jestli je realistické mít v tom všechny textury hry. Spíš asi jenom část?
Test a podrobný rozbor nového Spidermana 2 na techpowerup potvrdzuje tento trend kde 8GB grafiky nV nestrácajú výkon ako ich 8GB proťajšky od AMD. A nejde len o túto hru, ale podľa ich slov o všeobecný trend aj v ďalších hrách. Mo a nová teraz uvedená technológia kompresie ako mega geometry tento rozdiel ešte viac prehĺbi ...
VRAM
Our testing shows that Spider-Man 2 does need quite a lot of VRAM, especially when you dial up the settings an enable things like RT and frame generation. Also, especially on cards with 8 GB VRAM, you'll be maxing that out even at fairy low settings. Interestingly, and we've seen this in other games, AMD cards with 8 GB VRAM take a pretty big performance hit, while their NVIDIA counterparts are not affected as much. This is probably due to the GPU architectures managing their memory differently.
https://www.techpowerup.com/review/spider-man-2-performance-benchmark/9.html