Hlavní navigace

O tablety klesá zájem i ve střední Evropě. Apple či Asus ztratily více než polovinu dodávek

24. 8. 2015

Sdílet

Zdroj: Redakce

Analytická společnost IDC zveřejnila statistiky dodávek tabletů ve střední a východní Evropě. Čísla korelují s globálním trendem, zájem o tablety upadá. Zatímco v druhém čtvrtletí 2014 se do obchodů dodalo 3,6 miliony tabletů, letos jich bylo o 21,4 % méně.

Se ctí ještě odcházejí první dva výrobci. Lenovo a Samsung dostaly na trh po zhruba 450 000 tabletech a meziročně si pohoršily jen v řádu jednotek procent. Dodávky třetího Applu ale šly dolů o polovinu a čtvrtého Asusu dokonce o více než dvě třetiny.

 

Největším překvapením je ale umístění značky Digma, uzavírá totiž první pětku. Asi jste o ní stejně jako já dosud neslyšeli. Jde o brand hongkongské společnosti Nippon Klick a tyto levné tablety jsou určeny téměř výhradně jen pro Rusko.

KL24

Tabletový trh je také značně roztříštěný. Prvních pět výrobců si rozebralo jen 45 % trhu. Větší „polovina“ patří ostatním značkám. IDC mimochodem dále odhaduje, že až 3 % tabletů tvoří zařízení 2v1, tedy hybridy notebooku a tabletu.

Výrobce Dodávky 2Q15 Podíl 2Q15 Dodávky 2Q14 Podíl 2Q14 Meziroční změna dodávek
Lenovo 477 000 16,8 % 512 000 14,2 % −6,8 %
Samsung 451 000 15,9 % 458 000 12,7 % −1,5 %
Apple 143 000 5,0 % 286 000 7,9 % −50,0 %
Asus 111 000 3,9 % 340 000 9,4 % −67,4 %
Digma 100 000 3,5 % - - -
Ostatní 1 552 000 54,8 % 2 011 000 55,8 % −22,8 %
Celkem 2 834 000 100 % 3 607 000 100 % −21,4 %

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?