ak chcú vymáhať v zahraničí, mali by fungovať dátové schránky, mali by fungovať platobné systémy a mali by navyše aj fungovať médiá a aj vzájomný obchod spolu s platobnými službami prípadne aj firemnými paušálmi alebo kreditmi, čiže aj rôzne úrovne služieb a paušálov vrátane oprávnených korporátnych nákladov... A ak niečo z toho nefunguje alebo je v antipatii trhových riešení, niečo je pokazené, možno aj trh je chromý a ak sa do toho pridajú aj exekúcie, o dôvod na kapitalizmus viac. Takže ťažko povedať, čo sa ďalej bude robiť, možno nič a všetko po starom, smrádek ale homolobby poistená zákonmi... :)
30. 4. 2025, 13:41 editováno autorem komentáře
Nechápu proč má potřebu se k tomu vyjadřovat Slovák?
Leda by to byl proruský troll.
Slovensko je už rozvrácené, tak hurá na Čechy.
Osobne mi prijde nejhorsi, ze kazdy kdo nejak vybocuje z uzkeho korytka oficialniho narativu, je oznacovan automaticky za "proruskeho trolla".
Naprosto silena predstava nekde v 90 letech. Dnes naprosto normalni.
Dobre :)
Na jednu stranu chapu, ze to neni jeho vec, na druhou stranu ono existuje nejake obecne platne pravidlo, ze by se k tomu nemel vyjadrovat Slovak? :)
Ty se urcite taky vyjadrujes ke spouste veci, ktere se nedeji jen u nas, jen to treba nepises na zahranicnich serverech.
Krome toho nevis, treba zije u nas..
3. 5. 2025, 12:46 editováno autorem komentáře
Je vcelku jedno jestli žije v ČR nebo SK.
ČT se dá naladit i na Petržalce.
Důležité je jestli platí nebo kouká zadarmo.
Vzhledem k tomu že se vyjadřuje tak nejspíš sleduje. A nejspíš neplatí.
Konstruktivní kritiku bych uvítal.
Ale "smradek" je jen hejt, který rozděluje naší společnost.
Navíc podrývá autoritu denokraticky zvolené vlády. A dehonestuje důvěryhodnost zdroje informací. Takže občani ČR potom nevědí kde je pravda. A to je úkol ruských trollů.
3. 5. 2025, 19:58 editováno autorem komentáře
Ty vole, tak za tento prispevok by sa nehanbili ani v Rudem Pravu :D
Nieco ako boj proti americkemu chrobakovi mandelinke zemiakovej.
existuje nejake obecne platne pravidlo, ze by se k tomu nemel vyjadrovat Slovak?
Existuje. Návrat na Slovensko, kde je to přesně podle jeho gusta.
Slovensko je asi tak rozvracene, jako jsou dva nesmiritelne tabory nepratel SPOLU a BABISE. Zbytek je propaganda.
Obcas neni spatne vyhlednout spoza naseho pisku EU a oficialni CR politiky a treba zjisitis, ze vychodo-centralni evropska schizofrenie z Ruska (at opravnena nebo ne) je problem prevazne techto casti. Treba takove Spanelsko je daleko mene vyhranene, nez my tady. Vetsina sveta pak na ten konflikt nahlizi mnohem neutralneji, coz se promita i do sankci, ke kterym se vetsina zemi sveta nepripojila.
1. 5. 2025, 10:11 editováno autorem komentáře
No to je překvapení, že je současné militantní Rusko pro střední a východní Evropu větší problém, než pro Španělsko, které je jaksi na druhé straně kontinentu a tudíž tak trochu "mimo dostřel".
1. 5. 2025, 11:06 editováno autorem komentáře
Mozna je lepsi se ptat, co by melo Rusko z toho "dostrelu"...
treba dojdes k odpovedi, ze nic a usetris si psoustu zbytecnych nervu. Dnesni svet veci nez svet pred 50+ lety, presto se ale zda, ze zde mame tohle dejavu.
1. 5. 2025, 11:23 editováno autorem komentáře
Jasně, to zní skoro jako: Co by mělo Rusko z toho, kdyby napadlo Ukrajinu. Za 50+ let se změnila spousta věcí, ale mentalita gangsterů z Kremlu nikoliv.
Ja bych doporucoval nastudovat historii minuleho stoleti a neklast velmi zjednosune , az prihlouple paralely. Jinak se dostavame napr. az k Alexandrovy Velikemu a bude to stale davat "smysl".
1. 5. 2025, 15:57 editováno autorem komentáře
"Co by mělo Rusko z toho, kdyby napadlo Ukrajinu. "
.. nikoliv. Pouze nerozlisujes a michas jabka s pomerancema a delas z toho mandarinky. Velmoci, a Rusko se k nim radi minimlane vojensky, maji sve zajmy a sfery vlivu. To stejne plati o Americe, Cine, atd. My jsme diky rozpadu komunismu se z ruske, tehdejsi sovetske sfery vlivu, vymanili Ukrajina stale do ruske sfery vlivu patrila dal a stale patri. To je zasadni rozdil mezi nami a Ukrajinou a je uplne jedno, co si o tom ty nebo ja myslime. Samzorejme, pokud takove veci nerzlisujes, nechapes, neznas..budes psat prispevky, jake pises.
1. 5. 2025, 15:56 editováno autorem komentáře
Tady s tebou nesouhlasím. Domnívám se, že jsme se z ruské sféry vlivu nedostali, ale spíš jsme byli odrazovým můstkem. Protože ačkoliv sice EU začala jako anglosaský nápad sjednocení za účelem vytvoření další mocnosti, postupně byla infikována ruskými agenty.
Prakticky vše co po vstupu české republiky do EU udělala nebo zavedla, vždy jen rusku a číně jenom pomohlo. Prakticky neexistuje věc, kterou by EU udělala proti Číně nebo proti Rusku a poškodila je tím.
EU je prodloužená Purinova ruka a proto mě štve, že tady někdo prosazuje větší integraci a větší odevzdání se spolku který Rusku dělá jen dobře. Defkato libtardi a novo komunisti v Piratské straně i mimo ni milují EU, právě protože sami chtějí znovu vytvoří ESSR. Přesně po vzoru poručíme větru dešti i slunci, jak teď ve Španělsku.
je to těžké já to vím, ale prostě Cibulka měl celou dobu pravdu s těmi ruskými agenty všude v naší společnosti a ti největší Eurohujeři bojují za rusko i když si myslí jak bojují proti němu.
1. 5. 2025, 18:33 editováno autorem komentáře
"anglosaský nápad" Proč by měla EU být anglosaský nápad? V EEC ze začátku VB ani nebyla.
Přijde mi že o "anglosasech" dneska točí typicky ruský trouby, to je taková jejich obsese/strašák. Člověk to vidí třeba i na kontextech, v jakých se ten termín vytahuje u "vlastenců" na Slovensku... Nic jako anglosasové jako jedna apolitická, společenská nebo kulturní síla neexistuje, pro Rusko je to spíš takovej další Soros/zednáři/židi...
P.S. Jinak je teda je zajímavý že když je EU tak proruská, že prakticky všichni anti-EU aktivisti a křiklouni jsou podporovači Putina... Orbán, Okamura, Bobošíková, všichni takový ti dezinfouši, i ten Klaus a jeho parta exotů tam skončil. (a komunisti samozřejmě)
To je snad jedno čí to byl nápad, ale prostě použil jsem anglosaské označení pro západní státy, které se spojili do nějaké obchodní unie, ale posléze tato unie vzala za své a začla omezovat a strkat čumák i do dalších věcí, ke kterých nebyla původně určena a za jakým účelem vidíme dnes, kdy se průmysl rozpadá.
Jedinej kdo to škatulkuje k sorosovi jste vy.
Je to metoda rozděl a panuj, respektivě divadlo jeden z vrchu a druhý zespoda, možná jste se s tím setkal spíše ve verzi hodný a dobrý.
Je to prostě o tom, že Babiš byl předtím ten hodný a Nečasova vláda ta špatná, pak se to prohodilo a dneska je Babiš špatnej a Fialova vláda zas ta hodná. Když jeden nařizuje koncesionářské poplatky tak logicky ten druhej je zase chce zrušit. Tím se docílí toho že 90% národa volí jednoho a nebo druhého. Aniž by přitom tušil, že oba dva jsou proruskými agenty. Jedna půlka národa si myslí že je ním dobře pod tím dobrým politikem a druhá půlka pod tím špatným. Defakto se tady hádáme kdo je lepší jestli losna nebo mažňák, ale mezitím si EU dělá co chce a zavádí si vlastní práva jako na běžícím páse.
Zákaz spalovacích motorů? prošel. Zákaz kotlů na tuhá paliva? prošel. Zákaz žárovek? prošel. Zákaz vysavačů? prošel. Zákaz voleb? projde.
Okamura je zbytek 10% lidí, kteří to vidí a chtějí něco realného, ale nás chytrých je prostě málo. No uvidíme po volbách kam se kormidlo Okamurovo stočí. Ale při té představě že do soukolí eurosajuzu nasype co nejvíc písku mě jímá blaho. Horší než Fijalova Aspenová vláda to být nemůže.
A že jsme pod ruským vlivem dokazuje další fakt, že máme STBáka na hradě jako prezidenta a komunikaci mu zajišťuje voják. Nedivil bych se kdyby Soros a Aspen institut nebyl nic jiného než ruská věrchuška. Stejně tak jak existoval prognostický ústav, který udělal prezidenta ze Zemana.
@ Jan Olšan:
Tak vytáhli mucholapku, nesmí se divit, že to tu bzučí...
Jinak ty trouby nemusí být asi echt ruský. Mě přijde, že se pokorně poddají každé kombinaci jednoduchého a dostatečně hlasitě opakovanému fenoménu. :)
A abych to nejak uzavrel. Mne je v celku jedno, co si kdo mysli. Kazdy at si mysli co chce. To je kazdeho pravo. At uz je to sebevetsi blbost. Ja si taky nemyslim obecne o politicich prilis pozitivniho. Ani tech vlevo, ani tech vpravo.
Co by se ale delat nemelo, je dehonestacni oznacovani lidi s jinymi, nez tebou souhlasnymi nazory. Tim se jenom dokazuje, ze se od te "demokracie" velmi vzdalujes. Bohuzel politicka kultura u nas klesla na takovy stupen, ze se z toho stala norma. Neco, co by jeste pred 10 a vice lety bylo skoro nemyslitelne a to je presne to komunisticke dejavu, ktere pokud jsi ho nezazil, nemas sanci ani chapat, ale aktivne se na nem podilis.
1. 5. 2025, 16:30 editováno autorem komentáře
"dehonestacni oznacovani lidi "
Šifron není člověk.
Takže ho urážet můžu jak chci.
Demokracie = vláda LIDU.
Boti by se neměli vyjadřovat.
Zabírají prostor opravdovým lidem.
Takže z demokracie se stává botokracie = vláda robotů.
A ještě zabere první post. Drzost.
Dneska tezko muzes zjisit, co je presne bot a co neni, nebo jo?
Jinak souhlasim, ze by boti nemeli mit pristup k internetu ;)
30 ne, ale ve 30. částečně ano... :) Nicméně protivník Interbrigadistů v disciplíně diktatury fakticky nezaostával, takže ty jejich svinstva lehce vybledly.
Proc chodit jen 45 let zpatky..proc nejit rovnou treba do rakouska-uherska? Myslis, ze ti nedrancovali Ceske Zeme?
Co treba udelat demonstraci prodi drancovani Rakouskymi usurpatory?
:)
"Slovensko je asi tak rozvracene..."
Hlavní novinka dne:
"Putinovi Noční vlci v Bratislavě..."
Slovensko není rozvracene.
Slovensko je jednoznačně na straně ruska :-(
A díky čemu?
Dezinformace hifrona a dalších trollů padli na úrodnou půdu.
1) platí i ti co mohou korenspodenčně hlasovat ze zahraničí?
2) Nemám televizi a v autě jsem anténu demontoval a tak není schopno přijímat signál. Co teď?
Ještě je třeba zrušit pevné i mobilní připojení k internetu, jinak v rámci presumpce viny jste potenciální čumil, který platit musí...
Mě se pro jistotu ptali, jestli nechci platit za každého člena domácnosti znovu...
Předpokládám, že důležité je, kde má dotyčný trvalé bydliště. Babišovské vyplakávání nad korespondenčním hlasováním je naprosto irelevantní.
Myslel jsem, že pro účast ve volbách je rozhodující státní občanství. Ale klidně se nechám poučit (bez ironie).
Já právě také. :) Nelíbí se mi mi možnost situace, že někdo stejná práva, ale ne stejné povinosti. Asi to nebude populární názor, ale neplatíš daně v ČR nebo nejsi v době voleb v ČR, nemáš právo volit. A koncesionářský poplatek je defacto daň vázaný na vlastnictví téměř nepostradatelného prostředku pro běžné společenské uplatnění.
Pro mě ten názor není o popularitě. Pokud jsem občan, mám právo volit a v žádném případě nestojím o to, aby se toto právo jakkoliv podmiňovalo. Podmiňování práv je svévole a spolehlivá cesta do pekla.
Pokud jsi občan, máš právo volit, tak máš povinost i platit koncesionářský poplatek. Že se nediváš mě nezajímá.
Kdyby sis alespoň dal tu práci a přečetl si:
https://poplatky.ceskatelevize.cz/otazky-a-odpovedi/vypis
https://poplatky.ceskatelevize.cz/media/zakon_348_2005_2025.pdf
... o čem tady meleš. Špatná zpráva je, že tam nejsou žádný obrázky.
Tímto krokem Babiš prakticky vyhrál podzimní volby na plné čáře. Gratuluji k úspěšné vládě Péťi Fijaly, že opozici stačí nedělat nic a jen se vést na vlně břídilství, které pětikoalice předvádí.
I Okamura už je vysmátej, protože ví, že další volby jsou jeho, protože pokud někdo nechce ve vládě motoristy tak mu nezbývá nic než volit SPD aby mírnila Babišovu diktaturu.
domácnosti s čistým měsíčním příjmem nižším než 2,15násobek životního minima
Jak jsou ošetřeni bezdomovci? Mobil schopný schopný příjmu má asi skoro každý.
Povinnost platit vzniká každé fyzické osobě, která vlastní televizi, rádio nebo jakékoliv zařízení schopné přijímat televizní či rozhlasové vysílání přes internet.
Nic se tam nepíše o lidech bez domácnosti a ve vyjímkách také nejsou explicitně takové případy zmíněny.
Docelá smutná představa. Člověk se po 2 letech na ulici zmátoří, sežene práci, podnájem a dostane požadavek na zaplacení dlužné částky včetně úroků, nákladů na soudní nebo exekuční řízení. Navíc extra pokutu až do výše 10 tisíc.
Ačkoliv nevím jak to spočítali, prej se má nově přihlásit až 600.000 domácností, s poplatkem 205Kč/měsíčně to je 123 000 000 milionů měsíčně. (zajímavé čislo 1 2 3 jak kdyby si to někdo cucal z prstu, že?)
a to je za rok 1,5 miliardy.
Když to počítám tak nějak odboku tak to vychází na nárůst z 8mi miliard na 11,5 miliard.
Jenže jímá mě hrůza, když pomyslím, že tuhle částku přenese Babiš po zrušení koncesionářksých poplatků na stát a pak už tuto částku nikdo nebude kontrolovat vůbec. Viz Zlínská hygiena s Oktávkama RS.
1. 5. 2025, 18:42 editováno autorem komentáře
Njn, tak budu platit o 25 Kč měsíčně víc, to je teda rána. Nicméně děkuji, že jste mi připomněli, že musím změnit trvalák. :)
Velkopodnikatel, který se tu holedbá výdělkem 100k měsíčně tu bude sockovsky plakat nad dvěma stovkama, které za něho stejně zaplatí maminka... cool :)
Já třeba velkopodnikatel nejsem a těch 205Kč mi principiálně vadí. Možná za pár (desítek) let budeme nuceni platiti vzduchovné, které se okecá jako spolúčast na kompenzaci nákladů firmám za opatření na omezení CO2. Máš plíce? Zaplať.
Halíře dělaj talíře...
A i kdyby to byla koruna za něco co nepoužívá, jeho stížnost beru jako oprávněnou...
U nás žena kouká, já občas taky tak platíme, ale zkoušeli jestli nechceme radši platit dvakrát...
Njn, požadovat to po domácnosti vícenásobně je nesmysl, to nerozporuju. Nicméně to navýšení poplatku je po době, kdy se ceny prakticky všeho posunuly do nesmyslna, takže to osobně neřeším. Navíc Plhu trochu trolím, ale on si celkem úspěšně naskakuje sám... :)
To není o tom jestli na to mám nebo ne, radši si za ty dva tisíce koupím cement na betonování, než abych to rval do media, které nenávidím a platil lidem, které nesnáším za jejich propagandu.
ČT má být jeden zpravodajský kanál ČT24 s rozpočtem do 10.000.000Kč tak aby každej občan měl povinost zaplatit 1kč/měsíc. A čágo, zbytek si zakodujte.
Njn, třeba takové vysílání pro neslyšící to je naprosto nechutná propaganda... Co naplat, požehnán jsi prostotou, tak jí ve zdraví užívej.
Propaganda je i to že o něčem neinformují vůbec a nebo zkresleně, kdy vynechají záměrně některé informace.
chceš příklad?
Vydržet klidně může, záleží jestli se někdo odváží pustit se do nějaké restrukturalizace, nebo jen plácne že to zdražili "oni" a výše poplatku zůstane.
Obecně mi třeba "sloučení" s rozhlasem nevadí, spoustu technického vybavení, zaměstnanců, oddělení by mohli sdílet a tím ušetřit. A zachovat si při tom i určitou nezávislost, ale třeba taková regionální studia, můžou být v jednom baráku, sdílet část techniky, technických zaměstnanců ale částečně i redaktorů... To přebytečné nabídnout komerčním subjektům, zrušit nebo pronajmout.
Nebo do toho seknout pořádně, definovat co je aktuálně ta veřejnoprávní služba a podle toho nechat jen to co tam patří a zbytek nechat na komerční stanice. Archiv, vyčlenit a nabídnout za nějakou rozumnou cenu lehce nad náklady, Z případného zisku spolu s ministerstvem kultury podporovat nové projekty, které by se mohly realizovat v uvolněných kapacitách za úplatu, což by mohlo vylepšovat též rozpočet toho co zbude...
Babiš to zruší... tak to mám pro tebe špatné zprávy. Čápi děti vážně nenosí. Ledaže by Babiš exekutivně zrušil pár přebytečných zákonů, potom je možná nosit začnou. :)
Veřejnoprávní média nejsou firma, ale zákonem zřízené organizace. Už z principu tam nemůžou fungovat komerční a korporátní pravidla. Optimalizace a redukce nákladů tam jistě pujde prosadit, ale rozhodně ne tak, jak je člověk zvyklý v komerčním sektoru.
To jo, ale ta má dokonce nařízeno že musí se svěřenými prostředky nakládat hospodárně. To že použijí některé principy z komerční sféry nemusí být vyloženě špatně, jinak hrozí že se v rámci úspor budou muset přijmout tisíc zaměstnanců, kteří budou zkoumat kde by šlo ušetřit a koho vyhodit. Po pár letech se dozvíme že se našlo sto nepotřebných lidí a ušetřilo se 10M při nákladech 100...