Hlavní navigace

Sado máma pobavila internet. Od České televize to zřejmě bylo plánované (aktualizováno)

7. 12. 2021

Sdílet

 Autor: ČT
Pořad České televize Sama Doma získal nový grafický kabát, logo v nové úpravě ale šlo číst dvěma způsoby. A pokud se na něj díváte po řádcích, vypadá jako Sado mama. Česká televize již na webových stránkách grafiku upravila. DOPLNĚNO: Dvojsmyslná verze loga se prý neměla dostat ven, ČT si doménu zaregistrovalo z opatrnosti.

Český internet se včera bavil nad novým logem pořadu Sama doma. Dnes již existuje pouze na screenshotech, případně webových archivech, Česká televize dvojsmyslnou variantu nahradila za tu méně vtipnou.

Sama doma Sama doma nebo Sado mama?

Podle tiskového oddělení ČT nešlo o záměr. Pro televizniweb.cz uvedlo, že „Pořad Sama doma nemění svůj název, ani dramaturgii. Jakkoli by podle reakcí na sítích měl formát s názvem Sado doma hodně potenciálních fanoušků. K chybě došlo při překlápění loga na nový web iVysílání, chyba je napravena a na webu už najdete logo, které se, snad, dá číst jen jedním jednoznačným způsobem…,“

Pořad Sama doma vysílá Česká televize od roku 1998. Za dobu vysílání se v něm vystřídalo již 27 moderátorek.

Sama doma 1 Dnešní verze s „opraveným“ logem

Nyní používané logo je prakticky stejné, jaké pořad měl v listopadu. Vypadá to, že v České televizi měl pouze grafik špatný den, nebo si zkusil guerillově zahrát na vtipálka. Nebo v tom dvojsmysl nikdo neviděl. Jenže celé to nakonec možná bude povedený virál přímo od České televize.

Pokud by si nyní někdo registroval internetovou doménu sadomama.cz, mohla by mu z hlediska seo přinést návštěvnost. Jenže tahle doména byla registrovaná již v polovině listopadu. A registrovala si ji právě Česká televize, v pátek 12. listopadu odpoledne. Na tuto skutečnost upozornil na Twitteru Tomáš Pflanzer.

Sama doma ČT Doména sadomama.cz (zdroj: cnews.cz)

Na tuto doménu jsme se České televize zeptali a jakmile dostaneme odpověď, článek aktualizujeme.

Filip Platoš nám k tomu zaslal následující vyjádření: „Dvakrát jsme vstoupili do stejné řeky. Dvouznačné logo vzniklo při finalizaci designu nového iVysílání v půlce listopadu, jeho „možnosti“ byly odhaleny a z opatrnosti jsme tehdy registrovali i doménu. A přestože bylo nahrazeno logem standardním, souhrou chyb se opět dostalo na frontend. Kdyby to byl virál a záměr, byli bychom raději…“

https://twitter.com/CzechTV/status/1468159821266530309

KL24

V tomto kontextu nelze nevzpomenout původní logo z počátku pořadu, zde třeba ve verzi z České sody.

Autor článku

Šéfredaktor Cnews.cz, dříve editor Computeru. Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.