No tak doufejme, že další vláda zruší celý ten veřejnoprávní nesmysl, nechá si jeden zpravodajský kanál, placený ze státního rozpočtu a zbytek znárodní.
Neboli si přeješ zrušení objektivního média a nahrazení ho vládní propagandou, což nás pošle na úroveň Maďarska, Ruska, Turecka a pod. Nebo chceš-li jinak na úroveň před rokem 1989.
Ty nám ale přeješ hezké věci v čele se soudruhem Babišem a Führerem Okamurou.
A není?
Nechají tam žvatlat Burešparty i japonce ty své srajdy.... chceš ještě něco víc?
Bohužel úpadek pod Součkem je viditelný, nicméně i tak je ČT kvalitou úplně někde jinde než srandamédia typu CNNPrímaLži nebo Novácký zpravodajský shitcom, kteréžto si na objektivitu ani nehrají a nepokrytě cílí na tupany.
Tyhle žvásty o neobjektivitě jsou stejný mentální průjem jako obdobné žvásty o totalitě. Které mimochodem spustil totalitní udavač tajné policie a nadějný komunistický kádr Andrej Babiš.
Uvedu to na pravou míru. Objektivní není žádné médium. ČT je určitě objektivní nejvíc. Spíš si vybírají co říkají a které zprávy vynechají. Jsem volič koalice, takže klid.
Pan Babiš je šedá eminence naší politiky už od začátku hned po revoluci. O tom jsem naprosto přesvědčen. Bohužel koalice je také dost zkažená a proto je jasné jak to dopadne. Pro nás voliče, vždy špatně.
ČT je nabubřelý, omezil bych je na dva kanály.
6. 3. 2025, 12:36 editováno autorem komentáře
Ale tady nejde o to kdo koho volí přece! Jestli o něčem hned neinformují, tak co třeba proto, že ty informace ověřují?
BTW já bych nic neomezoval, kanály ČT jsou jediné, na které se dá koukat...
Koukat se dá i kolem ČT, občas. Ale tam mi to dost znechucují reklamy v modu vymejvání mozku. A pravda, abych si komerční kanály platil, tak poměr cena/výkon je proti ČT tragédie.
Pouze reaguji na škatulkování. Trochu to vypadá, že když je člověk nespokojený s ČT, musí být volič ANO nebo SPD. A tak prosté to není.
Njn, někdy se tvých proklamacích tápu. Nicméně s tou nabubřelostí nesouhlasím. Platím měsíčně za obě veřejnoprávní média asi tolik, kolik za komerční placený kanál. Z tuzemských soukromníků nemůže zpravodajstvím, kulturou a původní tvorbou konkurovat nikdo, zahraniční můžou leda tak tou tvorbou. Fakt, že to nejhlasitější tlupa buranů na webu nedokáže pochopit, prostě nehodlám řešit.
Když si shrneš fakta:
1. technická kvalita vysílání
2. kvalita obsahu navíc prokládaného reklamou u komerčních TV
3. kvalita informačního servisu
vs. náklady (komerční TV platíš v ceně inzerovaných výrobků), není moc co řešit.
Z vaší strany vidím jen dehonestovaní. Já umím naslouchat a přijmu argument. Ale dělá se mi zle, když čtu zbytečné urážky.
Mně nevyhovuje TV vysílání, proto ho doma nesleduji téměř 11 let. To co vidím, když jsem na návštěvě mě nepřesvědčí ke změně. To neznamená, že si nejsem vědom, že tam pár kvalitních pořadů (hlavně na ČT) je. Stále si myslím, že kanálů pod ČT je moc. Ubral bych a ušetřené peníze bych zaměřil na kvalitu.
S úctou k čtenářům.....
Hm, tak tvoje pokrytectví ohledně urážek jsme tu už řešili. ČT ti nevyhovuje, OK. Možnosti toho, jak se vyhnout placení poplatku byly, jsou a bezpochyby budou dál. Není, co řešit.
Jsou a nejsou. Jestli dobře chápu zákon, tak vzhledem k tomu, že mám doma TV (ikdyž pouze jako monitor k PC) tak musím poplatek platit. Musel bych lhát v čestném prohlášení. A to nemohu.
A proč pokrytectví? Někoho urážím. Mluvím někde o států, shazuji někoho do hlupáků. Nic takového nedělám. Pokrytec jste maximálně vy, když ani nedokážete uznat, že pro své argumenty máte potřebu druhé shazovat.
7. 3. 2025, 17:19 editováno autorem komentáře
ano, uznávám. Ale to není přece útok na vás nebo na jiného uživatele. Neurážím nikoho konrétně v debatě.Určitě bych neřekl, že vy jste koookot protože jste u nich. To bych si nedovolil. To je zásadní rozdíl. Spíš banku, která tu desetiletí stírala své zákazníky na poplatcích a šílených úrocích.
Ale jinak uznávám, ujelo mi to a není to správný. Omlouvám se.
7. 3. 2025, 17:38 editováno autorem komentáře
Tak ta komerční tv zvládne vyblejt ten obsah za poloviční náklady, pak je na posouzení publika, jestli je ta kvalita aspoň poloviční... A ani té reklamy člověk ušetřen není...
Obecně když už se šetří (nebo aspoň o šetření vypráví), určitě by to mělo jít aplikovat i v tomto případě, znovu definovat co je v dnešní době vlastně ta veřejná služba, kterou by tato instituce měla poskytovat. Nejspíše by to pak mohlo jít třeba aspoň o miliardicku levněji, takto je to jen další veřejný nenažraný moloch...
Když odhlédnu od kvality a zaměření toho obsahu, což už samo o sobě poměrně jednoznačně komerční TV diskvalifikuje, tak si dovolím poznamenat, že ČT šetřila celých 10 let, po které se koncesionářský poplatek vůbec nezvedal, navzdory tomu, že podle statistik ČSÚ je souhrnná míra inflace za období 2014-2024 závratných 52,4% - tedy ČT šetřila jak divá, protože dnes hospodaří s řekněme polovinou peněz než před 10 lety.
Kde tedy je ten "nenažraný moloch?"
Mě zajímají jen data a fakta, ne dojmy.
@tynyt: Nejsmutnější je, že všichni, kdo tu neustále melou o molochu, prosazují převedení těch médií do molochu státního financovaného opravdovou černou dírou. Tvrdí, že televizi nesledují, ale naprosto přesně vědí, že tam není nic pořádně. To, že je ČT jediným zdrojem zpráv a zábavy pro minority, je jim fuk. To jájinkovství je vážně úděsný...
7. 3. 2025, 17:30 editováno autorem komentáře
Tak zkus napsat, co ze tvych prispevku je postaveno na "faktech" a jak ty "fatka" meris?
Cely tvuj bla bla je postaveny na klasickem vybudovani nepratel typu Fico..beee, ja nechci dopadnout jako slovensko, Orban, beeee..ja nechci dopadnout jako v Madarsku, beeee.. nebudeme mit "objektivni" CT, Bee..pojedeme do Moskvy, beeee...
To nejsou fakta Tynyte, to jsou tvoje pocity a projekce zalozene na politickych kampanich stran, ktere ti podsouvaji.
Hele, už s tebou spolubojuje Crha... :-) to by tě mělo varovat, že sis vybral velmi ošemetnou argumentační polohu. :-D :-D :-D
Chceš fakta? Pusť si někdy maďarskou M1, nějaký diskusní pořad. I já, se svými troskami maďarštiny (kteroužto do mně dostala má dobrá žena), dostaneš těch "faktů" plnou nůši. Opozice tam slouží jen jako fackovací panák, jak pro vládní potentáty, tak "moderátora", úplně stejně jako to mají na Rossíja Odin. Pust si někdy jak vystupuje v TV lídr maďarské nacionalistické opozice Magyar - místo odpovídání na otázky - zpívá národní písničky, protože ví, že tím dosáhne daleko víc, než argumentací, kterou TV překroutí ve prospěch Orbána. Nebo si můžeš pustit STV, tam to už mají obšlápnuté Fico s Kaliňákem a vyjadřují se už jako by jim Slovensko patřilo a stačí si vzpomenout, jak to měli skoro stejně rozjeté bratři Kačeři z Polska, protože ve skutečnosti všichni nedemokrati (zprava i zleva, pokud toto zastaralé dělení chceme používat) mají stejný modus operandi.
Apropos, skutečně nevěř tomu, že mi někdo je schopen něco "podsouvat", zejména pak pologramotní politici, kteří jsou natolik neschopní, že musejí dělat politiku, protože by se jinak a jinde (až na výjimky) neuživili.
"Hele, už s tebou spolubojuje Crha... :-) to by tě mělo varovat, že sis vybral velmi ošemetnou argumentační polohu. :-D :-D :-D"
.. mne je u zadele, kdo se mnou "bojuje". Mne zajima, co dava smysl a co ne.
Takze co jsi mi vlastne napsal.. ze opozice v Madarsku slouzi jako fackovaci panak.. aha..a u nas jako neslouzi Tynyte? Co vsechny ty krasna jmena.. Dezolat, Rosofil, RUska pata kolona, Dezinformator, Extremni Popilista a td, kterymi se bezne oznacuji politicke strany a jejich predstavitele v opozici? Jsi spal posledni 3 roky a nebo mas poruchu sluchu a zraku?
Kdyz chces, aby se ti tzv. a zamerne pisu takzvani,, protoze to vetsinou neni nic jineho nez extremni forma politicke agitky vladnich hostapleru .. pravicovy populisti, dezolati, ruska pata kolona atd, nedostali do vlady, tak se v prve rade ptej, proc ma ODS tak malo procent, proc TOP09 by neprosla do snemovny jako samostatna strana, proc KDU kopiruje v tomto Top09, proc Pirati se stali patou onunci vladni koalice, kde sli dokonce proti svytm vlastnim stanovam, nez nakonec urazene odesli. Preci ptej se, proc jsou na tom tak mizerne jak jsou.
Pokud by preci nebyli a mas dostatek hlasu pro zformovani dalsi vlady, nepotrebujes si preci pomahat zadnou demagogii a vytvarenim nepratel a neustale se otirat o opozici a fanatizovat svoje volice slogany typu "at to neni jako na SLovensku".
Kdyz by to nebyla koalice neschopnych, tak tuto debatu vubec nevedeme Tynyte. To je jadro pudla. Nic jineho.
10. 3. 2025, 18:40 editováno autorem komentáře
Ehm... myslíš že tato "dehonestující" jména používá ČT, politici, nebo prostý lid? :-)
O důvodech proč podle tebe "takzvaní" dezoláti mají preference takové jaké mají, si můžeme popovídat (a můžu ti dát příklady z jiných zemí, kde žádnou ČT nemají), ale můžu ti zcela určitě napsat, že to není tím, že by to ovlivňovalo veřejnoprávní médium, nebo proto, že by za to mohli jiní politici.
A jestli máš dojem, že takový Bureš, Hranolka nebo falešný samuraj jsou schopní, no... tak to asi máš hodně krátkou paměť. :-D
Poznamka.. jedine co tobe vlastne vadi je to, ze by se mohl zmenit "naboj" zpravodajstvi CT. To je cele, proc bojujes. Ale pokud si vezmes tebou udavany prikald "bratry Kaceri", tak stejne doslo v polsku k politcke zmene, nebo ne?
A na zaver..vis ze politcka zmena, at ta, ktere fandis ty nebo ta, ktere fandi tvuj opponent je zaklad demokracie, ze...naopak tvrdit, ze jenom ja "jsem demokrat", jenom nase strana "je demokraticka" smrdi jako ryba druhy den...
A to jestli mas "statni televizi", ktera nahrava aktualnimu vladnimu "bratrstvi kocici pracky", je v dnensi dobe podle mne uz celkem jedno. Nejsi v 80 ani v 90 letech, minuleho stoleti.
10. 3. 2025, 19:08 editováno autorem komentáře
Ne, mně vadí daleko víc věcí, politické zpravodajství je jen jednou z nich, protože ČT plní spoustu dalších úloh, o kterých zjevně nemáš vůbec žádnou potuchu.
No a co se Kačerů týká, tak to prostě jen nestihli, to je celé. Na Maďarsko jsi zapomněl úplně (asi se ti to nehodilo), protože tam k tomu zabetonování už došlo a zde nejde vůbec o nějaké moje fandění, ale o to, že tyhle pokusy, které ty obhajuješ, vedou k demontáži oněch základů demokracie, o kterých tak pěkně procítěně píšeš. O tom, že jsi na naprostém omylu, způsobeném tvou sociální bublinou (že TV nemá žádnou moc) je taky docela marné mluvit.
"o kterých zjevně nemáš vůbec žádnou potuchu."
.. jak muzes mily tynyte vedet a spise jen tusit o cem ja mam nebo nemam potuchu..nepodsovas nahodou svoje domnenky jako "fakta" :))
"ale o to, že tyhle pokusy, které ty obhajuješ"
.. opet, zkus zamerit na fakta a ne svoje pocity. Ja nic neobhajuji, mne je Madarsko a Slovensko u zadele. Jsou to svobodne zeme, ktere maji pravo svobodne se rozhodovat. To ze tobe se jejich momentalni smer nelibi, je tvoje pravo, ale nenut to svoje pravo druhym laskave a uz vubec ne obyvatelum tech zemi.
A k tem demontazim mily tynyte.. za vlady Fialy a jeho duhove 5kolky doslo ke schvaleni nebo pokusu o schvaleni nejvice nedemokratickych narizeni, i presto, ze maji plnou hubu demokracie a nepratel demokracie. Aneb zlodej vola chytte zlodeje.
A tady mas duvod, proc nemam rad televizni poplatky. Nema to nic spolecneho s betonovanim toho ci onoho. To jsou tvoje projekce a strachy, ktere nemaji se mnou nic spolecneho. Kdo chce, at si plati, ale at to plati, kdo se na to diva, ne ze budu platit "dan z intetrnetu". To je presne NEDEMOKRATICKE ty demokrate :))
https://www.borovan.cz/71573/baxuv-nedomysleny-napad-s-navysenim-poplatkum-priblizuje-konec-ceske-televize
19. 3. 2025, 08:23 editováno autorem komentáře
Na tvem miste bych se pak ztraty CT jako "objektivniho" media nebal. Denni davku hnojometu ti zaruci novinky.cz a dalsi. Na to si nepotrebujes platit statni televizi :)
Jinak ja jsem pro uchovani CT, hlavne pokud se jedna s porady pro deti, kulturu a tyhle veci. Coz je presne anopak, nez vetsina tech, co rve, ze je ohrozena demokracie :))
19. 3. 2025, 10:41 editováno autorem komentáře
Zdar lidi,
normálně se už diskusí moc nezúčastňuji, ale zde musím...
Tak jak většinou s Tynytem souhlasím, tak zde opravdu nebudu.
Česká televize je odpad... neobjektivní odpad.
Jestli tu nějaká televize plní veřejnoprávní funkci pak je to Prima. Dává prostor všem názorům. Každý si pak může udělat obrázek sám. Mimo to má i programy, které by člověk právě čekal u veřejnoprávní televize (viz. Prima ZOOM).
Navíc i filmy a pod. z produkce ČT jsou otřesné. Ty na nichž se podílí Prima jsou mnohonásobně lepší.
Má li fakt být poplatek, pak by člověk měl mít právo jej nasměrovat tam, kde on sám uzná za vhodné. V mém případě by to byla právě TV Prima.
TV Prima je odpad, který nechává politiky lhát. Factchecking je bohužel pro spoustu spoluobčanů sprostým slovem, a podle toho to taky pak následně vypadá.
Bohužel si tyto populistické experimenty odsereme nakonec všichni, stejně jako se to děje nyní na Slovensku.
P.S.: máš nějaký konkrétní příklad produkce Primy, který je podle tvého mínění "mnohonásobně" lepší? Docela by mě to zajímalo.
s Primou také nemohu souhlasit. U ČT nemám problém se spravodajstvím. Zároveň si nemyslím, že ČT je dobrý finanční hospodář.
Takže ho pak budou platit všichni. Teď platí jen ti, kdo mají prostředky ke sledování.
Navíc veřejnoprávní služba není jen zpravodajstí ale i pro obsah, který by na komerční TV nikdy nebyl protože se nevyplatí ho dělat.
5. 3. 2025, 22:13 editováno autorem komentáře
Hm, téměř naprosto souhlasím, až na jedem drobný omyl. Všichni rozhodně daně neplatí. Dezolátní socky, naopak pobírají.
Tak zrovna slovo "znárodní" má v téhle zemi dost nehezkou konotaci...
A představa, že za televizi placenou ze státního rozpočtu ve skutečnosti v daňové zátěži nezaplatím přinejlepším stejně, než za transparentně financovanou veřejnoprávní, je k smíchu.
Jako klidně, ale na polovinu věci se člověk "na smartphonu" nepodívá, protože "nemají práva na vysílání přes internet". Takže okrádání lidí...
Stejně jako teď zjišťují jestli máš elektrickou přípojku. Energetické firmy mají zákonnou povinnost poskytovat seznam odběratelů, to samé bude nově platit pro operátory.
Hmm.
Jak se bude dokazovat že někdo vlastní smartphone?
Budou se počítat i nepoužívané někde v šuplíku?
Možná by stálo za to aby se zrušil komplet TV a rozhlas a peníze z frekvencí použitých pro 5g by se použili na zesťíhlenou verzi veřejnoprávních médií.
A přidat třeba státní komerční službu kde bude freemium model.
Není to za smartphone ale službu internetového připojení, v některých zemích se konsesionářské poplatky platí právě za internetové připojení a to má, ve finále i hloupý telefon, nemusí to být smartphone.
Jakou státní službu, máš veřejnoprávní média poskytující veřejnoprávní služby a financování se řeší různě, u nás konsesionářským poplatkem, klidně tomu říkej daní, doteď to bylo za vlastnictví zařízení pro příjem TV či rádiového vysílání. Nově to bude i za internetové připojení.
Výhoda je že neplatí ti, kteří taková zařízení nemají (to se teď tedy bude měnit ve firmách).
někde se to platí přímo z rozpočtu, do kterého se vybírá z daní, takže platí i ti, kdo takové zařízení nemají, naopak neplatí ti, kdo neplatí daně, i když taková zařízení mají a využívají.
Názory k článku Schváleno: koncesionářské poplatky se zvyšují o 25 Kč, platit se bude i za smartphony.
Tímto rozhodnutím si v podstatě Fialova Vláda pod sebou podřezala větev .
Vyhraje ANO s Babišem, ať se to někomu líbí či nelíbí .
Pamatujte na moje slova !
Sejdeme se koncem roku .
Fialoví politici očividně postrádají tzv. Selský Rozum .
Jsou totálně odtrženi od reality .
Nikdy nebrali Dělnické platy, nemuseli počítat každou korunu v domácnosti .
Tudíž si naběhnou .
Pekarová Adamová je chytřejší, cítí konečnou, proto již nekandiduje, aby nevypadala tak hloupě .
ODS a spol. to má spočítané na další 3 dekády, podobně jako po Sametové 89.
Klid, Ústavní soud v tom případě volby zruší a SD nám bude vesele vládnout dál.
(Kdo nezná zkratku SD, najde vysvětlení v české verzi knihy Teroristé od švédské spisovatelské dvojice Sjöwallová-Wahlöö.)
Svět se v peklo obrací, tohle je popření principu výběru daní.
Danit se má určitá aktivita a ne možnost danou aktivitu udělat.
Máš naprostou pravdu. Třeba takové zdravotní pojištění, sociální pojištění, že? Oh wait! :-D :-D :-D
vidis tam to slovo pojisteni?
tady zaplatim poplatek za to, ze mam mobil.
co takhle dan za to, ze ziju?
Tynyte, ty platit urcite nemusis.
Vidím. A víš ty že to s REÁLNÝM pojištěním ve skutečnosti nemá vůbec nic společného? Nebo máš dojem, že rizikoví pojištěnci mají vyšší platby podle míry svého rizika, popřípadě že pojišťovna má možnost smlouvu neuzavřít? :-D :-D
BTW platíš daně za to že se na druhém konci staví dálnice, nemocnice, apod. ve které nikdy nebudeš. Tak to totiž normálně funguje, je v dnešní pošahané době každý jouda řeší, jestli to "potřebuje."
..co treba subvence zemedelcum, kdyz si nekupuji pecivo..
Argumentovat tim, ze se stavi silnice, aby jsi mohl dokazovat, ze je spravne platit povinnou desatku na CT je jak z dilny kolektovniho socialistickeho bratra.
Ve skutecnosti nejde o nic nez o zachovani Statusu quo CT.
Co je na tom sileneho neni ani tak to, ze nejaky ooplatek existuje ( i kdyz to je dnes prezity nesmysl) a ze se zvysuje, silene je ta lez, na kterou se to navyseni nasroubuje. A najednou to vsem tem "hodnotovym" lidem nevadi.. ..najednou lhat "ve jmenu dobra" je spravne.
7. 3. 2025, 08:22 editováno autorem komentáře
Ve skutečnosti jde o to, aby v této zemi bylo i něco jiného, než zájmové komerčně orientované skupiny podnikatelů v médiích. Provázanost Barrandova se Zemanem byla naprosto očividná, například. Nova je součástí PPF a slouží jejich zájmům a jestli si myslíš, že to je v pohodě, tak ne, není, stejně jako když Bureš dodneška ovládá iDnes, který o některých kauzách "nemajitele" nereportuje (nebo naopak jednoznačně zavádí), nebo až s prodlením a nikdy z toho neudělá sólokapra.
Dále jsi nepochopil, že já proti stavění silnic a nemocnic, které nikdy nevyužiju, nic nemám. Je to totiž veřejný statek, stejně jako nezávislá média (do kterých dnes počítám už jen ČT) a země, které něco takového nemají, se běžně nazývají banánovými, hádej proč. Naopak mám velmi velké výhrady k dotování oligarchů za naše peníze, kteří, na rozdíl od malých zemědělců, tu českou krajinu skutečně ničí.
Konec tvého blábolu komentovat nehodlám, myslím, že smysl dává jen tobě. Bohužel jsi už několikrát prokázal, že souvislosti ti naprosto unikají.
Je "vtipne", ze vidis provazanost vsude jinde, jen ne u CT.
Ja vim, mi toho unika hodne, proto je tady tynyt a dalsi "hodnotovi" lide, kteri kdyz se to hodi nrvou na babise a kdyz se to nehodi, tak jsou ticho jako penkava.
Já si žádné iluze nedělám. Ostatně ani rada ČT není zcela apolitická a relativně nedávné dění v ní bylo dost na zvracení a takový pan Souček jen plní "zadání" od určitých politiků - ono to absurdní žvanění naší opozice bez jakéhokoliv korektivu od redaktora jako "second opinion" nepřišlo samo od sebe... Na druhou stranu, tohle všechno je veřejné, takže si každý občan této země může udělat obrázek, jak to ve skutečnosti je. Na rozdíl od komerčních TV, které nic takového nemají a své jednání a pohnutky nijak nevysvětlují.
ČT není dokonalá a nikdy dokonalá nebyla. Ale je to to nejlepší, co tu máme.
Objektivita je uplne neco jineho. Jednak objektivita objektivne neexistuje, protoze ve skutecnosti je vse o uhlu pohledu, prootoze vnimani cloveka je subjektivni. Ale nechci tady zacinat filosofickou debatu.
I kdyz budeme predstirat, ze existuje neco jako objektivita, tak musis nejdrive stanovit kriteria, jak ji poznas. Jedno z moznych kriterii je napriklad sledovani pomeru negativnich/pozitivnich infomraci na dane tema. Dam ti trochu nafouknuty priklad, pokud na jednom informacnim kanalu mas napr 10 negativnich informaci 24/7 o jedne osobe/zemi/udalosti a zadnou pozitivni, tak se da dost dobre predpokladat, ze asi nebudou prilis objektivni. Naopak, kdyz o jine udalosti se zase referuje 10 pozitivnich zprav 24/7 tak asi taky nebude objektivni videni. A jsou 2 moznosti, bud neni dostatek informaci a nebo jsou informace z prostoru zamerne vybirany. Ve vysledku to vyjde sice nastejno ale i tak je tam podstatny rozdil. Protoze to druhe se pak nazyva propaganda.
Pokud mas pocit, ze CT "objektivne" to znamena se stejnym/podobnym poctem pozitivnich a negaticnych zprav u sledovanych domacich a zahranicinich temat informuje, tak si king..tak ja ho nemam.
9. 3. 2025, 18:44 editováno autorem komentáře
Já jsem slovo "objektivita" nikde AFAIK nepoužil. :-)
Psal jsem o faktech, a to jsou přece jen trochu jiná zvířátka.
Ale když už jsi to nakousnul, tak objektivita je postavena na faktech, a to i těch, které se ti nelíbí.
A teď ti dám jeden konkrétní a známý příklad: Pan Bureš. Ten člověk je esenci zla a podrazáctví, kouká mu to z očí a podle toho se taky chová. Nemá žádné reálné přátele, nedělá nic z altruismu nebo dokonce kvůli svým mravním zásadám a veřejně se chová tak, že buď blahosklonně své okolí poučuje a poroučí, nebo se vzteká. A když už rozdává, tak nikdy ze svého a ještě za to očekává protislužbu. Tak mi prosím řekni, jaké že to pozitivní informace o takovém člověku by měly zaznít? Ty nějaké takové máš? A když to celé vrátím zpět k tématu ČT, tak máš dojem, že z něj dělají záměrně blbce a negramota? Nebo spíše servilně retranslují ty jeho výrony prudké inteligence pro jeho ještě prudčeji inteligentní voliče?
P.S.: Bureše jsem dal jako poměrně jednoznačný příklad vyvracející tvá tvrzení (nikoli jako politické téma, takže prosím případné jeho zhrzené voliče, aby to brali sportovně)
"Psal jsem o faktech"
.. ale "fakta" a objektivita spolu souvisi. Jinak muzes psat o "faktech" a delat z toho agitku. Korme toho na "fakta" se vztahuji podobne principy. Pokud napisu, ze napr diky Stalinovy v nejake zapadle vesnicce ziskali telefon, tak to byl asi fakt. Pokud napisu, ze Stali neuprchl z Moskvy v roce 1941, kdyz Nemci stali pred jejimi branami, tak je to taky fakt. ALe to nic nemeni na tom, ze to neni objektivni souhrna pravda o Stalinovy. Ale velmi subjektivne vybrana fakta, ktera tvori propagandu. A tohle je zakladni problem dnesni politicke a novinarske kultury, ze se objektivita ve velke casti mainstreamu vytratila.
K tomu druhemu, v principu je to mix osobnich pocitu (negativnich), coz je pravo kazdeho, ale nemeli by kompletne zabarvit rozum. Ja to chapu, ze se ti Babis nelibi, mne se nelibi spousta lidi a veci. Treba za dob vlady Klause a Zemana, jsem nemel rad ani jednoho z nich. Dnes v dobe, kdy jsem jednak starsi a jednak uz nejsou u koryta, mi prijdou jejich nazory (nerikam vsechny) zajimave a vidim v nich neco, co jsem v nich dlouhe roky nevidel, protoze mne mene zajima moje vlastni emocni stranka a vice mne zajima, co ti lidi rikaji a jestli to dava smysl. nehlede anto, ze oni se taky zmenili, Uz nejsou soucasti "vladniho bratrstva kocici pracky".
Zeptam se te jinak...hypoteticky, kdyby vladl Babis, ne Fiala a vedel by jsi, ze by treba kumulovana inflace za vlady Babise byla 23% a za Fialy 30%..tak to neni argument?
Fiala a cela ta jeho slepena 5kolka si za to mohou sami. Spatne az velmi spatne vysledky, pod kterymi jsou podepsani. Pokud by ODS mela pud sebezachvoy, davno by Fialu vymenila za nekoho jineho. Neudelali to, tak s nejvetsi pravdepodobnosti prohraji volby. Ale to ze prihrali CT malou dobu je patrne nezachrani a ja bych je za to lhani uz z principu nevolil.
10. 3. 2025, 18:57 editováno autorem komentáře
..a krome toho stale neresis lzivy navrh zakona, ktery v zadnem pripade neodrazi realitu, kdy jsou poplatky vazany i na mobil (aby navysili jejich pocet) a tak defacto z toho udelali dan.
Zákon není lživý, ani být nemůže. :-) Nastavuje nějaká pravidla, která se ti zřejmě nelíbí. Mně se taky nelíbí spousta věcí, ale to je asi tak vše, co s tím budu dělat, na občanskou neposlušnost jsem holt už starý páprda a koneckonců to nejsou věci, kvůli kterým by stálo za to za to tímto způsobem bojovat.
Zde musím naprosto souhlasit. Navíc popis pana Babiše se shoduje s tím mým.
Poplatky za veřejno právní TV bych nerušil. Spíš bych redukoval obsah. Na druhou stranu musím uznat, že co se nelíbí mně, neznamená, že musí být apriory špatně. Obsah nesleduji, nesleduji ani komerční TV, ale poplatky platím. Tv přijímač mám, nemám anténu. Rádio v autě mám, používám AUX s mobilním telefonem. Ale chápu, bylo by těžké to ověřovat.
"Zákon není lživý, ani být nemůže. :-) "
.. zakone je LZIVY a to totalne. Mobilni telefon nema nic spojitehio s tim, jestli sleduji nebo nesleduji CT. Je to 100% lez.
Tydyte, ja na rozdil o d tebe to vim docela dobre.
To, ze nekdo dostava zaplaceno jen tak neni nikdy dobre.
Je vidět, že se vyznáš. :-D :-D :-D
Ve skutečnosti, pokud odvádíš daně podle §6 i §7 zákona o dani z příjmu fyzických osob, tak vždy to tvé "pojištění" zaplatit musíš. A nezaplatíš-li, tak na tebe (popř. tvého zaměstnavatele) naběhne finančák a následně exekutor.
nemusis vubec nic
nikdo te nemuze donutit, abys ty prijmy podle DPFO skutecne vykazal.
To, ze pak budes mit problem, je vec jina.
Jistě, tedy kromě svědomí, dobrých mravů, sociální zodpovědnosti a takových dalších zbytečností, kterými část tohoto národa okázale opovrhuje.
Já vím, ty se držíš moudra mlynáře, že největším nepřítelem člověka jsou daně, nezapomeň ale, že mlynář skončil jako loser v samovazbě v mlýnici s hrncem medu. :-D :-D A pak je tu ještě ta věc se spravedlivým spánkem.
Snažím se ti takto alegoricky vysvětlit, že když ty daně nebude platit nikdo, tak můžeme celý stát i s jeho výdobytky odpískat. Prostě to není dobrý nápad a skutečný a hrdý občan této země tvůj nápad cele odmítne. Ale to jsme už trochu dál, u věcí jako je národní hrdost.
Nevím co řešíte, ať si dají do vysílání reklamu a neotravují lidi s mobilem co to nikdy sledovat nebudou.
Bureš má v jednom pravdu, zahrnout financování ČT do rozpočtu.
A když už teda chce být ČT jakože nezávislá, ať si vysílání zakóduje a můžou se jim na provoz složit diváci.
To je asi tak všechno. Těch daní a nota bene valorizovaných daní je po řádění téhle vlády už nějak moc.
7. 3. 2025, 13:28 editováno autorem komentáře
Tak politiku zde otvírat nebudu, abych zas nedostal BAN.
Názory některých lidí mě překvapily, názory některých lidí mě nepřekvapili.
Co je pro mě zásadní, že jsme rád, že jsem s tombominem zakopal válečnou sekeru, a jsem za to rád, protože s ním v tomto ohledu naprosto souhlasím.
Nechápu jak v dnešní době internetu, AI, a gigantického výpočetního výkonu, není účet České Televize transparentní. Jak je možné, že nevíme kolik bere kdo a za jakou práci. Proč nejsou zveřejněné smlouvy a ty které zveřejněny jsou, proč jsou začerněné? Domnívám se, že řada youtuberů by plakala, kdyby viděla částky, které vynakládá Česká televize za debilní programy a jejich kanály na youtube mají leckdy zajímavější a detailnější informace. Nevím jestli mohu dělat reklamu, ale snad mi prominete, že třeba Pozor Vlak se dočkal a je vysílán i v televizi na nějaké noname stanici jejíž jméno si nepamatuji. Nebo Slovenský Ubrlíkovci je taky velmi zajímavý kanál, se sadou věcí, který předčí Zahradní Receptář.
A to nebudu zmiňovat komerční pořady jako Zahrada je hra s Charlie Dimockovou a nebo Zahrady Alana Titchmarse na Seznam.TV a nebo pořady na Prima Zoom.
Domnívám se tedy, že česká televize by měla mít:
1) transparentní rozpočet s možností zablokování platby a podání podnětu pro prošetření.
2) Měla by mít jeden zpravodajský kanál, ČT2 může být klidně komerční za paywallem, stejně tak Déčko, apod.
Pak bych byl ochoten platit za TV, ale domnívám se že by poplatek klesl někam k 13Kč za měsíc.
Co se týká Českého rozhlasu, tak je pravda, když někam jedu dál, kam nestačí předvolby autorádia, tak většinou ČR má nejlepší signál všude. Což mě tak trošku zavání otázkou jak je to možné? Proč radio Kiss nechytnu tam kde chytnu ČR? Písničky se dají, ale jinak jak moderátoři otevřou hubu tak to hned přelaďuju, protože to je čistokrevná propaganda s EU na věčné časy a nikdy jinak, nebo jsem jednou vyslechl příběh: "můj tata muslim a vánoce v syrii". Smál jsem se u toho až jsem brečel, ten týpek mluvil tak vážně jak kdyby to byla pravda.
Takže za mě klidně ČR udělat pouze jedno radio, jak to má kiss a jen zprávy, 24 hodin denně kidně ve smyčce, ale opravdu jen zprávy typu: "Stalo se tohle a tohle tam a tehdy." Žádný přibarvování typu "extrémní pravice protestovala" apodobné žvásty.
Pak bych byl ochoten platit, ale po vzoru ČT si myslím, že by poplatek klesl někam ke 2Kč/měsíc. Mohlo by se to tak sečíst a opravdu platit jen 15Kč/měsíc. A když nad tím tak přemýšlím, možná i potom bych neplatil. Proč? Protože se mi nechce.
Tak jak se mi nechtělo do teď.
Co to udělat že by to bylo navázáno na 0,001% z HDP ČR? To by bylo asi nejférovější ne? Roste republika rostla by i televize. Upadal by stát, upadala by i televize. Si myslím, že by to bylo spravedlivější a nemusel by se zaměstnávat ta armáda úředníků, co kontroluje a zpracovává platby. A vymahači a právnici atd...
Osvobodil bych i všechny podnikatele od placení těchto poplatků.
Dneska byla krásná neděle.