Němci jsou proti sloučení Vodafonu a UPC. Evropská komise rozhodne za měsíc

24. 10. 2018

Zdroj: Redakce

Vodafone se v květnu dohodl s americkou společností Liberty Global, že koupí jeji aktiva ve střední Evropě. Zaplatí za to 18,4 miliardy eur. Akvizicí by červený operátor získal i české, maďarské a rumunské UPC poskytující připojení k internetu, televizi a telefonní linky. Slovenské UPC by se od českého odtrhlo a zůstalo v rukou Američanů.

Velký obchod stále čeká na schválení regulačními úřady, Evropská komise má rozhodnout do 27. listopadu. Telefónica Deutschland se již podle agentury Reuters postavila silně proti spojení. „Převzetí by ukončilo hospodářskou soutěž na trhu s kabelovkami a pevným připojením k internetu,“ řekl šéf německého operátora Markus Hass. „Nesmíme dopustit kvazimonopolizaci důležitých částí infrastruktury, která má klíčový význam pro ekonomickou budoucnost Německa,“ dodal.

TIP: Češi stále jedou hlavně na Wi-Fi. Víme také, kolik provolají a prodatují

MMF24

Právě u našich západních sousedů se hraje o hodně. V Německu by Vodafone získal kabelového poskytovatele Unitymedia, přes něhož je připojeno 10 % domácností. Samotnému červenému operátorovi patří 20% podíl. Společnými silami budou lépe konkurovat dominujícímu Deutsche Telekomu.

A Hass ví, o čem mluví, i když ta slova z jeho úst zní pokrytecky. Telefónica Deutschland totiž v roce 2014 za 7,9 miliardy eur koupila konkurenční E-Plus. Spojil se třetí (E-Plus, 25 milionů zákazníků) a čtvrtý mobilní operátor (O2, 20 milionů). O2 je od té doby tržní jedničkou. V oblasti pevného připojení k internetu ale nabízí jen VDSL. Do výstavby optiky firma začala ve velkém investovat až nyní, kvůli páteřním sítím pro 5G.

Byl pro vás článek přínosný?