Hlavní navigace

Trendy a statistiky Facebooku za rok 2011

9. 12. 2011

Sdílet

Zdroj: Redakce

Lidé prostřednictvím Facebooku sdělují ostatním informace, které považují za důležité, diskutují o významných světových událostech nebo zabíjí nudu sdílením jiných věcí, které někdy můžou být zajímavé a užitečné, jindy zas ne.

Prostřednictvím takto velké sítě se jakákoliv důležitá informace šíří skutečně rychle. A stejně jako Google nebo Seznam pravidelně zveřejňují žebříčky nejvíce vyhledávaných výrazů, Facebook nyní vydal zprávu, ve které je žebříček nejvíce diskutovaných témat a nejoblíbenějších stránek letošního roku.

Facebook má na své stránce aplikaci, ve které jsou kromě globálních statistik i žebříčky pro jednotlivé země – USA, Velkou Británii, Kanadu, a další – Česká republika tu ale bohužel chybí.

Facebook 2011

Ze statistik lze vyčíst, že sportovní událostí roku na Facebooku bylo vítězství týmu Green Bay Packers ve finále ligy amerického fotbalu (Super Bowl) 6. února. V březnu byl největší rozruch kolem Charleeho Sheena a taky ohledně vojenských a politických událostí v Libyi. V dubnu se mluvilo hlavně o královské svatbě ve Velké Británii, o pár dní později se více než desetina veškerých stavů psaných v angličtině týkala smrti Usámy bin Ládina – to už je pěkně velké číslo.

O pár měsíců později veřejnost ve velkém sdílela zprávu o tom, že soud osvobodil jistou Casey Anthony z Floridy, která byla obviněna z vraždy své dcery. Srpen byl ve znamení hurikánu Irene, který ohrožoval východní pobřeží USA – lidé se hlavně ujišťovali, jestli jsou jejich známí v pořádku. Facebookem se letos rychle šířily i zprávy o smutných událostech – hlavně o smrti Amy Winehouse (červenec) a Steva Jobse (říjen). A v listopadu se nejvíce mluvilo o počítačové hře Call of Duty: Modern Warfare 3.

Facebook 2011

Facebook ve svém blogovém zápisku informuje o vzestupu používání zkratky "lms", která znamená "like my status". Příkladem použití této zkratky je například stav s textem "lms if u find this funny!". Další zkratkou s velkým nárustem používání se letos stala "tbh", která znamená "to be honest". Anglicky píšící uživaté často používají obě zkratky zároveň:

Facebook 2011

A aby toho nebylo málo, Facebook zveřejnil žebříčky stránek, kterým letos nejvíce rostl počet fanoušků, tyto žebříčky rozdělil do několika kategorií:

MMF24

Nejpopulárnější herci a tváře televizních obrazovek

  1. Megan Fox
  2. Vin Diesel
  3. Adam Sandler
  4. Selena Gomez
  5. Will Smith
  6. Taylor Lautner
  7. Jackie Chan
  8. Ashley Tisdale
  9. DJ Pauly D
  10. Kim Kardashian

Nejpopulárnější filmy

  1. Harry Potter
  2. The Twilight Saga
  3. Toy Story
  4. Avatar
  5. Jackass
  6. Shrek
  7. Saw
  8. Piráti z Karibiku
  9. Fast & Furious
  10. Titanic

Nejpopulárnější seriály

  1. House
  2. Dva a půl chlapa
  3. Simpsonovi
  4. Family Guy
  5. South Park
  6. Grey's Anatomy
  7. Sponge Bob
  8. Kriminálka Miami
  9. iCarly
  10. The Big Bang Theory

Nejpopulárnější vymyšlené postavy

  1. Dr. House
  2. Dory
  3. Patrick Star
  4. Mr. Bean
  5. Upin & Ipin
  6. Bob Esponja
  7. Mario
  8. Doraemon
  9. Ari Gold
  10. Sue Sylvester

Nejpopulárnější hudební interpreti

  1. Rihanna
  2. Bob Marley
  3. Avril Lavigne
  4. David Guetta
  5. Enrique Iglesias
  6. Usher
  7. Lady Gaga
  8. Metallica
  9. Green Day
  10. Black Eyed Peas

Nejoblíbenější písničky

  1. Rihanna and Calvin Harris – We Found Love
  2. Katy Perry – Last Friday Night (T.G.I.F.)
  3. LFMFAO – Sexy And I Know It
  4. David Guetta and Sia – Titanium
  5. Skrillex – First of the Year
  6. Skrillex – Scary Monsters and Nice Sprites
  7. David Guetta and Usher – Without You
  8. Gym Class Heroes featuring Adam Levine – Stereo Hearts
  9. Foster the People – Pumped Up Kicks
  10. Adele – Someone Like You

Nejoblíbenější sportovci

  1. Leo Messi
  2. Christiano Ronaldo
  3. John Cena
  4. Ricardo Kaka
  5. David Beckham
  6. Michael Jordan
  7. Sichin Tendulkar
  8. Andres Iniesta
  9. Kobe Bryant
  10. Cesc Fabregas

Nejoblíbenější sportovní týmy

  1. FC Barcelona
  2. Real Madrid C.F.
  3. Manchester United
  4. LA Lakers
  5. Chelsea Football Club
  6. Liverpool Football Club
  7. A.C. Milan
  8. Arsenal
  9. Galatasaray
  10. Fenerbahce

Nejoblíbenější zpravodajské servery

  1. CNN
  2. Fox News
  3. NPR
  4. The Onion
  5. The New York Times
  6. Al Jazeera Channel
  7. Yahoo! News
  8. Times of India
  9. BBC World News
  10. PBS

Určitě se jedná o velice zajímavé statistiky, jen je docela škoda, že tyto žebříčky odrážejí především chování anglicky píšících uživatelů. Statistiky pro Českou republiku by vypadaly určitě odlišně. Uvidíme, jaké trendy budou za rok, pokud Facebook vydá podobné statistiky jako teď. Osobně si ale nedělám iluze o tom, že se dozvíme podrobnější informace právě o českých uživatelích.

Schválně zkuste porovnat trendy s Twitterem (Twitter v roce 2011: o čem se nejvíce štěbetalo). Na první pohled jsou vidět dost odlišné preference ve sportu, hudbě i filmech, což jistě odráží fakt, že Facebook je světovější, zatímco Twitter táhne hlavně USA.

Byl pro vás článek přínosný?