Je rok 2025, éra předplatného, a tak není divu, že se firmy snaží z každého kliknutí vytěžit maximum. Společnost Meta provozující nejpopulárnější komunikátor na světě WhatsApp spouští zobrazování reklam přímo v aplikaci v kartě Aktuality. A co víc, uživatelé budou moci své oblíbené kanály podpořit formou měsíčního předplatného.
Reklamy ano, ale soukromí má zůstat
Přestože příchod reklam do WhatsAppu zní jakkoliv hrůzostrašně, Meta slibuje, že se inzerce objeví pouze v kartě Aktuality, kde najdete příspěvky vámi sledovaných kanálů a uživatelské stavy (něco jako stories na Instagramu). V soukromých chatech s rodinou nebo přáteli se reklamy zobrazovat nebudou.
Meta uvádí, že pro cílení reklam bude sbírat pouze omezené množství osobních dat: zemi nebo město, nastavený jazyk, vámi sledované kanály nebo to, jak na reklamy reagujete. Telefonní čísla nebo jakékoliv citlivé informace zůstanou i nadále end-to-end šifrované.
Spolu s reklamou přichází i nové funkce pro firmy a tvůrce obsahu. Pokud budou chtít oslovit nové publikum, mohou si zaplatit propagaci kanálů. Na opačném konci pokud uživatelé budou chtít sami podpořit své oblíbené tvůrce, budou tak moci učinit formou měsíčního předplatného.
S myšlenku přinést inzerci na komunikátor, který nyní používá více jak 1,5 miliardy uživatelů denně, si Meta pohrává už dlouhá léta. V roce 2020 plány na chvíli odložila, příjmy z reklamy za minulý rok více než 160 miliard dolarů jsou ale silným argumentem, proč reklamu dostat i do WhatsAppu.
zdroj: WhatsApp
