Technicky velmi podařený článek.
Ale o vracení úderu bych nemluvil.
Může tak akorát dorovnat výkon.
X3D se zlepšuje s každou generací.
Takže otázka je, které generací se vyrovná.
Jestli to bude mít výkon jako první generace (5800X3D ), tak to bude hodně špatný.
Můžou se poučit z chyb konkurence a už v první generaci přinést výkon gen2 (9800X3D).
Což bude taky špatně, protože budou 2 roky pozadu.
To že BLLC bude konkurence pro ZEN 6 je velký optimismus. A to jsme jen u dorovnání náskoku.
Takže o vracení úderu nemůže být řeč.
Autor článku zapomněl jak těžké bylo pro AMD dostat se k vývojářům her. Bez RaptorGate by se to dost možná ani nepovedlo. Dneska se hry optimalizují pro AMD. Takže intel bude potřebovat překonat konkurenci + doufat že AMD postihne nějaká kauza. Aby se opět začalo optimalizovat pro intel.
25. 7. 2025, 03:29 editováno autorem komentáře
Hry sa optimalizuju pre konzoly, teda Xbox a Playstation. Obe hardware AMD, aj v planovanych naslednikoch. Intel sklamal spotrebou, vykonom, bezpecnostou, cenou, upgradovatelnostou, architekturou (big-little mi vo firemnom notebooku nefunguje spravne) a dorazil to haprujucou zivotnostou. Netusim, cim by ma presvedcili kupit znovu Intel.
25. 7. 2025, 10:25 editováno autorem komentáře
Slovem optimalizace rozumí každý něco jiného.
Konzole mají 8 jader.
A když hra potřebuje více, tak programátor udělá 'optimalizace' aby to na těch 8 jádrech běželo. Např. tím že sníží počet prvků ve hře.
Výsledek je znát. 4 jádra pro hry nestačí.
S X3D to je to samí.
Když se hra cukala protože čekala na RAM, tak se udělali 'optimalizace' aby se vešla potřebná data do cache. Např. tím že se snížil počet textur.
Výsledek se za pár let dostaví. Velká cache bude nutnost, nikoliv výhoda.