CrossFire a Catalyst 8.12

0

Jak si výkonnostně vede CrossFire dvou čipů RV770 na Radeonu HD 4870 X2 s novými Catalyst 8.12? Udělal jsem malou investigaci kolem přínosu CrossFire v Catalyst 8.12 na Radeonu HD 4870 X2. Mé závěry platí alespoň do rozlišení 1920 × 1200 px s 4× AA a srovnávám Radeon HD 4870 X2 s Radeonem HD 4870, 1 GB.

Za každou hrou je poznámka o škálování CrossFire: procenta pak značí to, o kolik je zhruba Radeon HD 4870 X2 rychlejší než Radeon HD 4870, 1 GB, obě karty s Catalyst 8.12.

Assassin’s Creed – hra zřejmě na Radeonu HD 4870 v DX10.1 režimu už limitována procesorem, CrossFire neškáluje
Bioshock – přínos kolem 60 %
Call of Duty 4 – CrossFire má ve vysokých rozlišeních s AA přínos, ale nižší než s Catalyst 8.8
Call of Duty 5 – přínos asi 40 %
Company of Heroes DX10 – pěkných +50 %
Crysis – přínos asi 60 %, blikající textury
Crysis Warhead – přínos až 80 %, s AA je to horší
Dead Space – až v 1920 s AA je přínos skoro 20 %
Enemy Territory: Quake Wars – asi 45 %
Fallout 3 – přínos pár procent až v 1920 s AA
Far Cry 2 – ve vyšších rozlišeních až skoro 70 %
GRID – teprve ve 2560 × 1600 px by se CrossFire projevil nárůstem
GTA IVpopsáno zde od Lazara
Left 4 Dead – především s AA výrazně horší výkon jak single HD 4870, nevím, kde leží zakopaný pes
Oblivion – po přejmenování na Crysis.exe získáte více než 50 % výkonu navíc
Stalker: Clear Sky – full dynamic lighting (DX9): asi 70 %, enhanced… (DX10): s AA v 1680 téměř +100 %, v 1920 s AA už prudký pokles na +20 %
Trackmania Nations Forever – CrossFire nepracuje, výkon nižší než se single HD 4870
Unreal Tournament 3 – žádný, alespoň v DM-Sanctuary
World in Conflict – asi 30 % (s AA)
X3: Terran Conflict – výkon jako jeden HD 4870, zřejmě limit CPU
Zaklínač (Witcher) – opět kolem 50 % v 1920 x 1200 s AA

– modře jsou vyznačeny hry, kde je HD 4870 X2 asi limitován CPU (3,5GHz Core 2 Duo)
– zeleně zvýrazněny jsou hry, kde CrossFire škáluje
– červeně jsou hry, kde CrossFire nepracuje
+ tučně jsou vyznačeny problémy

Podrobnosti o tom, jak dostat co nejvyšší snímkovou frekvenci v Oblivionu najdete v tomto příspěvku. Zjištění ohledně Trackmania Nations a X3: Terran Conflict jsou blíže popsány zde.

Catalyst 8.12 i práci CrossFire diskutujeme v tomto vlákně našeho fóra. Ve vzduchu visí například i otázka, zda existuje nějaká 3D hra (Direct3D, OpenGL), kde by se po zapnutí Show CrossFireX Status Icon toto logo nezobrazovalo (přestože CrossFire třeba nic nepřináší)?

Ohodnoťte tento článek!