Crysis 2 dostává DX11 facelift

0

Ačkoliv se Adam Vágner snažil dokázat, že tomu tak není, mnozí stále považují Crysis 2 za krok zpět oproti prvnímu dílu, co se týče kvality grafiky. Vodou na mlýn těmto nevěřícím Tomášům je skutečnost, že hra si vystačí se stařičkým DirectX 9 a ignoruje tak nejmodernější výdobytky 3D grafiky, kritika se snáší i na textury, které mají oproti těm v prvním díle očividně nižší rozlišení.

Crytek ale stávajícím i potenciálně budoucím majitelům hry přichystal příjemné překvapení o celkovém objemu 2,32 GB: patch na verzi 1.9, DirectX 11 Ultra Upgrade a balík textur s vysokým rozlišením. Balíček DirectX 11 Ultra Upgrade, jak název napovídá, doplní do hry mnohé efekty, které nejnovější grafické API od Microsoftu nabízí.

Mnoho objektů a povrchů nově využívá teselaci. Geometrický model země je ale vylepšen parallax occlusion mappingem, který podává téměř stejně pěkné výsledky s nižšími nároky na výkon. Nejen díky dynamické teselaci jsou realističtější i vodní plochy. Vlny jsou nově generovány skrze rychlé Fourierovy transformace (FFT), světlo se realističtěji odráží díky sub-surface scattering. Na březích se nyní tvoří pěna a vylepšen byl také fyzikální model vody.

Další vylepšení se týkají měkkých stínů vytvářených pomocí variabilního polostínu (penumbra), motion blur a particle blur efektů a rozostření depth of field. Přesvědčivěji vypadající osvětlení a stíny vykouzlí SSDO, morální pokračovatel SSAO. Detailnější textury, o nichž byla řeč na začátku, mají samy téměř 1,7 GB a hra vám nedovolí je zapnout, pokud nemáte 64bitový systém a alespoň 1 GB grafické paměti.

Všechny novinky vypíchnuté pro srovnání na animovaných obrázcích a také trailer k DX11 Ultra Upgrade si můžete prohlédnout v článku na webu GeForce.com.

Ohodnoťte tento článek!