Crytek chystá podporu ray tracingu v CryEngine a ukázal demo. Běží na všech GPU

104
Crytek ray tracing demo Neon Noir ilustrace 1600

Ray tracingová grafika má vysoké nároky na hardware a tak se obecně považuje za realizovatelnou jen pomocí speciální hardwarové akcelerace. Přičemž i GeForce RTX, které ji jako první mají, momentálně asi počítají hlavně s hrami, kde se ray tracingem počítá jen část efektů. Ovšem nemusí to asi platit obecně. Podle firmy Crytek, která vyvíjí engine CryEngine (a samozřejmě také hry Far Cry, Crysis a další) je možné využít ve hrách ray tracingové efekty i na GPU bez speciální podpory. Ukázala to nyní na demu nazvaném Neon Noir a stejná technologie bude letos přidána do CryEngine, takže ji budou moci použít na něm založené hry.

 

Ray tracing na „většině dnešních mainstreamových GPU AMD a Nvidia“

Demo Neon Noir předvádí vcelku realistické odrazy na vodě a skle a můžete ho zatím vidět na Youtube (přímo samotné demo zatím zdá se zveřejněno nebylo). Přitom by mělo mít také poměrně schůdné nároky na hardware: Crytek uvádí, že běží s rozlišením 4K v reálném čase (30 FPS) na Radeonu RX Vega 56, tedy celkem mainstreamové grafice (přesněji v 76% rozlišení 4K, poměr stran širokoúhlejší, takže se počítá jen 3840 × 1644 bodů). Na tomto GPU mělo být vyrenderováno to, co vidíte na videu. Podobné efekty by proto měly fungovat na velké množině grafik, které nepatří přímo do rodiny GeForce RTX. Nejsou to nutně jen dnešní Radeony, ale také GeForce GTX včetně výkonných highendových modelů generace Pascal jako GTX 1080, 1080 Ti. Nebo možná i čerstvé Turingy GTX 16601660 Ti bez RT jader.

Demo Neon Noir je založené na speciální verzi CryEngine 5.5 a jeho evoluci jeho komponenty Total Illumination. Zdůrazněno je, že tato implementace je „agnostická“ vůči hardwarové platformě (tedy asi potud, pokud grafika podporuje patřičné API – DirectX 12 nebo Vulkan, podpora DX11 nebo OpenGL není jasná). Právě proto má fungovat i na GeForce GTX a Radeonech. Speciální hardwarová akcelerace ovšem také může být použitá. Nová GPU s podporou by tak možná mohla umožňovat stejné efekty s vyšší kvalitou či rozlišením.

Podpora se do CryEngine dostane letos

Podle Cryteku by technologie použitá v tomto demu měla letos být přidána do ostré verze CryEnginu a dostupná vývojářům her. Pak by se tedy mohla dostat do reálných her, ale samozřejmě je třeba počítat s tím, že jejich vývoj nějakou dobu trvá, takže výsledky toto případně přinese až v ne úplně nejbližší budoucnosti. I za nějaké dva roky nicméně asi ještě budou současné grafiky bez hardwarové podpory DirectX Ray Tracingu relevantní vzhledem k velkým počtům, v kterých je hráči nakoupili (nebo stále nakupují) a provozují. Ostatně speciální hardwarovou akceleraci stále nemají čerstvě uvedené mainstremové modely Nvidie, přičemž zrovna tato třída se prodává v asi největších počtech.

Crytek ray tracing demo Neon Noir 15
Crytek ray tracing demo Neon Noir 15

Jak se tato technologie s CryEngine rozšíří, zatím těžko vědět. Je samozřejmě možné, že vývojáři budou preferovat práci jen s GPU poskytujícími hardwarovou akceleraci a tento mezikrok přeskočí. Ovšem také je možné, že Crytek nebude sám a „lite“ ray tracing bude eventuálně možný i s dalšími enginy. Ona kompatibilita s širokým množstvím karet totiž pro vývojáře asi bude atraktivní, protože možnost cílit na co nejširší hráčskou základnu je důležitá.

Crytek ray tracing demo Neon Noir 31

Je asi jasné, že použití třeba ray tracingových odrazů na GPU bez zvláštní akcelerace bude vyžadovat větší „chytrost“ a optimalizaci, používání sníženého rozlišení pro vykreslení odrazu. Tyto triky používá i akcelerované RTX od Nvidie, ale zde by asi byl rozdíl v míře. Nicméně podobné kompromisy mezi kvalitou a výkonem jsou u herní grafiky běžná věc. Jak velký kompromis to bude nakonec reálně ve hrách, to pochopitelně teprv uvidíme. Efekty v Neon Noir nevypadají úplně špatně, ale samozřejmě je třeba pamatovat na to, že jde právě o demo, a ne o volnou herní akci, která bývá náročnější. A také je vykreslováno na 30 snímcích za sekundu, takže pro herní implementaci byste asi museli efektů použít méně. Na druhou stranu to na 4K (3840 × 1644 bodů) pořád není špatné a Radeon RX Vega 56 také není nejrychlejší z „ne-RTX“ GPU.

Prohlédněte si: 4K ray tracingové demo Neon Noir na Radeonu RX Vega 56

(Snímky v nativním rozlišení, JPEG komprese 90 %, 4:4:4 vzorkování pro minimalizaci kompresních artefaktů)


Crytek chystá podporu ray tracingu v CryEngine a ukázal demo. Běží na všech GPU
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (93.04%) 23 hlas/ů

104 KOMENTÁŘE

  1. Vypada to bombasticky. Je zrejme, ze CryEngine dokazal implementovat DXR o dost lepe nez se to povedlo NVidii. Sice je fakt, ze scena je co do pouziti raytracingu znacne optimalizovana a je to vykreslovano jen tam, kde je to opravdu potreba (sklo a voda), ale ve vysledku to vypada tak nejak realisticteji nez preblyskane nerealne efekty v Battlefield 5. Tady je videt, ze kdyz se chce a hlavne umi, tak ze jde raytracing do sceny zakomponovat v castecne neprehnane mire jiz dnes a ze k tomu neni potreba zadnych RT Cores ala NVidia.

    Otazka spis je, kolik her v realu CryEngine pouzije, dnes se bohuzel vse toci hlavne kolem Unreal Enginu a v souvislosti s denim v poslednich mesicich se ukazalo, ze konkurence je nutna a je dost potreba, aby vice her pouzivalo konkurencni enginy a nevznikl nam ve hrach monopol, ktery zabiji hry.

    • Bombasticky moc ne, vzhledem k te kvalite. Nizke rozliseni odrazu je videt v postranich oknech pri pruletu tou ulici. Je mnohem nizsi i nez RTX low v BF5. Pak na spodnim okraji te louze pri posunu obrazu nahoru jsou videt duplikovane vzory na okrajich. Takze odrazy dost mozna renderuji s mensim framerate, nez zbytek sceny a mezisnimky dopocitavaji.

      Podle me to je dobrej krok, umoznit raytracing vsude, i kdyz s nizsi kvalitou. Ale AMD se to asi libit nebude, az budou k dispozici bencharky/hry, kde pujde srovnat vykon Radeonu a Geforce prave v raytracingu 😁

        • Podle tebe ma vypadat pohled z okna jako Minecraft? 😀

          https://i.imgur.com/CBmmn76.jpg

          A zabrali se ma v okne odrazet sestkrat misto jednou? 😀

          https://i.imgur.com/8PtvxrB.jpg

          Nebo ma byt voda rozmazana ve smeru pohybu?
          https://i.imgur.com/tDXDW1v.jpg
          https://i.imgur.com/5FYR5ZG.jpg

          Myslim ze ne Time. Ten engine dela dost velke kompromisy, aby to rozchodil. Myslim si, ze to je spravne, ale zazraky v tom nehledej. Renderuji odrazy s malym rozlisenim a pri nizsim frameratu s interpolaci (proto ty interpolacni artefakty).

          • Na fotky jsem se sice nedíval, ale odrazy v BF 5 jsou trochu přehnané. Nevím jestli to už změnili v nějakém updatu, ale pokud to zůstalo při starém tak ty odlesky jsou trochu přehnané. Hlavně odrazy v oknech jsou dost přehnané.

            Nebyl bych vůči Cryenginu přehnaně optimistický. Když řešení od nVidie se specializovanými jednotkami těžce bojuje s RT, Cryengine na tom za všech okolností musí být ještě hůř. Řešení na HW úrovni je vždy lepší než SW.

            • Lepsi s chybama a nedostatkama (ktere ma stejne i NV RTX) ale za to pro podstatne sirsi spektru trhu
              karet, nez pro zacinajici predrazenou generaci, na ktere budou studia bez podpory NV vetsinou prdet, protoze se jim to nevyplati.

            • Ono s tim nema ani tak moc spolecneho Nvidia, jako spis rozdil mezi vyvojari Cryteku a DICE 🙂

          • No nevím, ale ty odrazy v BF V jsou taky hodně aliased, když se tam trefí nějaká věc, na který je to vidět (takový ty odlesky explozí a podobně to pochopitelně moc neukážou, protože nemají čáry).

            • Jasne, ale zdaleka ne takhle. A ty temporalni/interlaced artefakty to je uplne jina liga.

            • Jeste se podivej na ty zdrcadla co se otaceji, pred tim, nez ten dron zacne skenovat ty nabojnice. Tam je videt jak se to krasne rozmazava.

            • A Jan Olsan zase preskakuje posty. Moje predchozi dva samozrejme reagujou na Hnizda.

              A ten screenshot z BF5 ma nekolikanasobne vyssi rozliseni odlesku, nez ty velky kostky v tom Crytek demu. To by snad videlo i maly dite. Co je to za argument? A nikde tam nevidim zadny interpolation artefakty.

            • Sorry, to nebylo záměrně. Já to psal jako reakci když jsem byl v redakčním systému a tam jsem neviděl, že už je dosažená maximální hloubka stromu. Zatímco odsud se už reakce pak nedá dát, tam to jde a zařadí se to pak pod ten reagovaný příspěvek…

            • Jan Olšan 18.3.2019 at 22:52 Vskutocnosti jim od posledniho patche nefunguje temporal filtr. DLSS porad pada. Nikdo s tim nic nedela. S rozlisenim to nema co delat, byla jasne deklarovano ze rozliseni RT se oproti prvnim verzim zvysilo.

          • 1. Ano, odraz od okna nema byt cisty, to je presne to co je v BF5 spatne, odrazy jsou naprosto nerealne. Podivej se do jakehokoli skla, to neni obvykle dokonale, proto neni dokonaly ani odraz.

            2. Jiste, zabradli je chyba.

            3. Uplne stejne artefakty jako byly prezentovany pri ukazkach Battlefield 5. Vzdycky tam budou, dokud nebude vykreslovana raytracingem cela scena. Takze v tomto pripade poukazovat na to, ze to nedava vykonove mene narocny RT v CryEngine, kdyz to nedava ani NVidia se specializovanyma RT jednotkama, to snad ne.

            • To ti unikla pointa, kluku usata.
              1) Tam nejde o to jestli cisty nebo pokriveny. Tam jde o to rozliseni, ktery je na no-RTX grafikach vyrazne snizeny, aby to bezelo.
              2) Dusledek nutnosti snizovat narocnost. Nebude problem pro RTX.
              3) Jak stejny? Nic takovyho jako jsem oznacil v tech screenech tam nebylo.

            • 1. Rozliseni obrazu na dnesnich RTX grafikach je z duvodu vykonu, trapne samo o sobe. Pouziti nizsiho rozliseni v odrazu vadi jen v zrcadlech stejne jako tam vadi maly pocet pouzitych raytracingovych paprsku, ale ten problem maji vsichni. Cim vetsi bude zrcadlena plocha, tim hur to vypada to i u RTX. Jinak odraz neni a nema byt stejne ostry jako realna plocha, tudiz nevim co resis.
              2. Ale RTX ma ten samy problem, nejsilnejsi RTX grafika dava taky jen 1080p/60FPS.
              3. To co jsi oznacil na ty vode, jsem tam v tom videu vubec nenasel, asi proto, ze jsem to prehraval na 1440p, protoze nemam 4K zobrazovadlo, takze to v realu takovy problem nebude. Ani RTX grafiky nemaji na efekty ve 4K, tohle to neni zadny zazrak z nebe, ale moznost RT pro mainstream. Dokud nebudou vykonejsi grafiky a nebude mozne posilat vice paprsku, ktere artefakty resi, tak to moc na hrani ve 4K nebude, jedno jaka technologie je pouzita, NVidia to nedava taky.

    • Kdyby to byla reakce AMD na RTX, tak by to jako vtip bylo dobry, jenze neni. Tohle je technologie od Cryteku, ktera umoznuje RT na vsech kartach s dostatecnym vykonem. Logicky Crytek pouzil ve svem demu nejlevnejsi grafiku, ktera udelala kyzeny efekt, aby to bylo bylo opravdu paradni. Proto padla volba na Vegu 56. Neni to teda tak, ze bys musel zahazovat RTX2080Ti, i na te to pobezi pekne, ale nedavalo smysl pouzit zadnou grafiku generace RTX, kdyz chteli prezentovat, ze to funguje i bez RTX na grafice. Tudiz se dominvam, ze rozumnym minimem pro fungovani RT v CryEnginu bude prave Vega 56, pripadne na strane NVidie by to mohla byt mozna GXT1660, ta bude asi hodne na hrane, urcite bych pocital, ze toho efektu dosahne GTX1660Ti a ze starsi generace mozna GTX1070 a urcite GTX1080.

      • Crytek muze mit treba i nejakou podporu od AMD nebo MS. To nevime. Kazdopadne to, ze si vybrali Vegu56 asi nebude nahoda. Veky maji obecne podstatne vyssi surovy vykon nez nvidia karty ze stejneho cenoveho segmentu. Tudiz to ze to jede na Vece ve 4k nemusi nutne znamenat, ze to pojede i na 1660ti. Je taky mozne, ze to pojede obstojne na HW AMD, u NV jen s jejich spec RTX kartama.
        Kazdopadne se da trochu s nadsazkou rict, ze Crytec vypalil NV jeji RTX rybnicek, kdyz ti doda principielne neco jako bonus, pricemz NV potrebovala vytvorit specialni radu s proprietarni technologii a celym marketingovym tam tamem.

  2. zajímavé by bylo vědět jakou má tento engine spotřebu paměti při těchto fičurách, předpokládám že na míň jak 8GB se budou hodně stahovat detaily. Poslední hry jako RE2 remake a TC Division 2 ukazují že už nyní jsou 8GB tak na pohodlné fHD ale na 1440p+ už je mnohem lepší 11GB na 1080Ti. Při prvních deseti minutách či benchmarku rozdíl moc znát není ale po dvouhodinovce či víc hraní už je znát cukání kdy videopaměť jede nadoraz a musí sahat do normální RAM přes PCIE.

    • Njn, souhlas. 8GB VRAM je dneska na hrane pouzitelnosti, ale da se to nejak furt pouzivat i na tech 1440p. Bude to muset vyvojarum stacit a budou holt muset optimalizovat. Myslim, ze se neda pocitat s tim, ze pristi mainstream od AMD prinese vic jak 8GB VRAM. NVidii bych radeji nezminoval nebo Mauditovi praskne cevka. 🙂

      • Zajimave je, ze treba takovy metro exodus ve 4K na ultra detaily se zapnutym RTX take na ultra vyuziva neco malo pres 5GB VRAM… Ale vy z nejakeho duvodu potrebujete 20 GB… Tohle mi dost pripomina argument zpatky na prvnim stupni zakladni skoly, kde se obecne rikalo: “cim vic RAM, tim vetsi vykon ve hrach”…

        • Protoze vysla R7 a ma 16 GB VRAM. Nic vic za tim L4ncelot nehledej. VRAM je nova ruda modla. To, ze u mainstream karet dojde drive vykon nez nejaka VRAM je samozrejme vedlejsi, ale jako novy rudy argument se to mezi ultras chytlo, tak je v tom nech placat. Driv to byly 8 az 16 jadra CPU na hry (a klasicke, uz od dob FX “jednou to hry vyuziji”), tak nyni holt jede vice VRAM… ale misto “jednou to hry vyuziji” uz pro jistotu pisou, ze je to limit ted a budou pribyvat… bu bu bu 😉

          • Jako vidim to uplne stejne… Nehlede na to, ze si lidi stezuji na nejake limity u karet za 8k… tak ne asi… To se jako ceka, ze karta za 8k rozjede vsechno na ultra ve 4k s 60+FPS? Za mych mladych let mit mid-range kartu znamenalo, ze to da novejsi hry v mainstream rozliseni na medium kvalitu s 30fps…

          • ono by to chtělo číst s porozuměním, že… Po pár minutách benchmarku se nic nepozná, ale po víc jak hodině se paměť zaplní a dotahuje se to přes pcie. V testech pak ty 6 gigovky vypadají skvěle a válcují starší 1070Ti. Třeba ve zmíněném RE2 si ani na 8GB v 1440p nedám textury na max, neb při pokusu to přetáhnout hra rovnou spadne. A to je už nějaký týden vyšlá hra. Dá se jen předpokládat že nároky dál porostou.

            • Pokud hra alokuje vice VRAM v zavislosti na dobe hrani, tak je asi neco spatne se samotnou hrou nemyslis?

            • Nevim jak v grafikach (tipoval bych driver), ale naprikald nektere SW uvolnuji alokovanou pamet automaticky. Problem je v tom, ze tyhle automaticke algoritmy uvolnovani pameti nefunguji na 100%, takze tim dochazi napr. u uloh, ktere si te pameti alokuji hodne a bezi delsi dobu k tomu, ze jim ta pamet casem opravdu dojde a nebo nastane nejaky divoky druh “swapu”. U takovych SW je pak jedno z reseni alokovat vice pameti pro dany proces, aby mu do dokonceni ulohy nedosla. V pripade grafik to pak znamena..vic pameti, vic adidas a vetsi sance, ze takovy problem nenastane.

  3. Kde je 8GB v QHD na hraně pouzitelnosti (nebo “tak nejak pouzitelne”)? Tenhle nesmysl se od vydani R7 zacina vyskytovat v diskuzich cim dal casteji… proc asi, ze … Ja bych tedy jen prosil o nejaky seznam testu, ktere toto tvrzeni potvrdi/dolozi, jinak to povaziji ze cistokrevnou (jakoze cistou rudou) lez. Dekuji

      • Nejlepsi si je vzit jeden test, ktery se na to snazi jit v obecne rovine a v obecne rovine ukazat, jestli bezneho hrace 6GB dneska limituje nebo ne. A pak z takoveho testu udelat tu spravnou modlu. Detaily, jako, ze ten test neukazuje prubehy fps, time frames, ze nema dokonce ani 0,1% ani to, ze nektere hry nema spustene v max. moznych nastavenich..ale hlavne, ze je to ten jediny spravny test, ktery ‘dokazuje’… jen to, ze v jejich nastavenich a jejich metodikou bezneho hrace, to nezaznamenali.

            • Od zacatku vlakna reaguju na Redmarxe a jeho zminenych 8GB. Pak jsi se do vlakna vnutil ty a stejne jsi zadne testy nepredlozil, jen zase nefakticky breptas, coby kdyby. Takze znova, prosim o testy kde je 8GB (Redmarx) popr. 6GB (Tombo) limitujicich pro QHD rozliseni. Rad bych videl to procento her, kde to bude problem. Dekuji

            • Ja reaguji na clanek od Hnizdila. Ty si reaguj na co chces..mne je to u zadku.

            • jak rika dragonie, klidne dej ten test s 37mi hrami s prubehy frametimes i tvymi 0.1% low ktere jsou tak strasne kriticke 🙂

              hlavne aby to nebyla JEDNA hra s buglymi drivery od computerbase jako posledne, meanwhile vsem ostatnim vychazejici normalne 🙂

              a pojdme si povidat o tom, jestli ma mainstreamova karta zvladat VSECHNY hry na uplne maximum po dobu >>2 let zivotnosti.

              pojdme si pripomenout doby nedavno minule s Crysis, kterou sis zahral na maximum leda tak s 2x8800GTX za 16kkc/kus. vim o cem mluvim, ja to na 8800GXT hral.

            • Tombo, tak proc jsi na me reagoval jako prvni? Panacek je trosku schizofreni, neprijde ti? Jo a abych nezapomel, ty tvoje VRAM testy jsou kde? Uz te o to zadame ponekolikate. Nebo jsi ZASE jen neco placnul a fakta/testy nepredlozis, protoze bys ZASE jen potvrdil, ze nejsi nic vic nez mistni brepta?

            • “‘hlavne aby to nebyla JEDNA hra s buglymi drivery od computerbase jako posledne,”
              .. mozna by jsi mel Hnizdile svoje tvrzeni o tom, ze je to opravdu zpusobene bugem v driveru dolozit. Nejlepe tak, ze tady ukazes release note od NV, kde pisi, ze neco takove fixnuli a zaroven ukazes re-test, kde to uz nebude videt. Do te doby jsou to akorat bachorky zelenych pimprliku…

              Jinak ja ti nepotebuji dodavat zadne testy, ktere maji ukazovat pravy opak. Ja jen ukazuji na tvoje videni, kdy zamerene nehces videt to, co ten test ve skutecnosti ukazuje.

            • @dragonie..ty jsi natvrdly jak tyden stara houska. Ja na tebe reaguji proto, ze jsi mne narknl z neceho, na co jsem vubec nereagoval. Koukam, ze ti nedochazi ani kdyz ti to nekdo vysvetli.
              V pohode. breptej s co potrebujes 🙂

            • tombomino 19.3.2019 at 11:01 Adam Vágner 4.1.2019 20:10:06 Snad nějaký bug v driverech, Nvidia to řeší. Ono by se totiž jinak muselo dít totéž na 6GB GTX 1060… jenže neděje

              https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/55685-asus-rog-strix-geforce-rtx-2060-o6g-gaming-v-testu?start=27

              ale to uz jsem ti posilal nekolikrat, vid? 😉

              Jinak LOL “Jinak ja ti nepotebuji dodavat zadne testy, ktere maji ukazovat pravy opak. Ja jen ukazuji na tvoje videni, kdy zamerene nehces videt to, co ten test ve skutecnosti ukazuje.”

              Ten test ukazuje presne toto:

              “It’s clear that right now, even for 4K gaming, 6GB of VRAM really is enough. At some point games are absolutely going to require more than 6GB of VRAM for best visuals.

              The question is, by the time that happens will the RTX 2060 be powerful enough to provide playable performance using those settings? It’s almost certainly not going to be an issue this year and I doubt it will be a real problem next year. Maybe in 3 years, you might have to start managing some quality settings then, 4 years probably, and I would say certainly in 5 years time.

              “you might have to start managing some quality settings then, 4 years probably”

              “you might have to start managing some quality settings then, 4 years probably”

              “you might have to start managing some quality settings then, 4 years probably”

              Pravdepodobne za cytri roky bude potreba stelovat kvalitu o neco dolu.

              Staci to 4x i s prekladem? 😀

              Tomu redmarx rika Odpiskane.

            • Hnizdile, chapu, ze nemas potuchy jak support funguje. Tak jen ve zkratce…i pokud zareportovali neco jako bug, coz tvrdi Wagner, tak dokud na nej nevydaji opravu, tak je to uplne jedno. Ta oprava nemusi nikdy prijit, protoze muze souviset s tim, jak je ta architektura navrzena, tudiz nikdo to neopravi a budou dalsi hry, kde se to bude chovat uplne stejne.
              Takze ti zopakuji jeste jednou…je uplne jedno jestli je to domnely bug v driverech dokud NV nevyda zaplatu a nebude existovat re-test, ktery potvrdi, ze se ten problem uz nevyskytuje. Do te doby plati, ze 6GB verze jejich karet vykazuji za jistych podminek problem stutteringu, ktery je narozdil o tvych fanouskovskych plku, dolozeny.
              Radeji si bez odpocinout ven, sviti slunicko..

            • Aha, takze z jednoho mereni, ktere se sice lisi od vsech ostatnich a je to hlaseno jako bug, vytvorime bez jakehokoliv dalsiho podkladu teorii, ze je to “zalezitost architektury, muze se to projevit v ostatnich hrach a mozna to ani nikdy neopravi.”

              To je z definice FUD.

              Nic z toho totiz, muj mily, neni – abych te citoval – “dolozeny”. Dolozene to bude, az to nekdo nezavisle a mnohonasobne overi. Jedno mereni nedokazuje narozdil treba od 37mi mereni vubec nic. Necekame na zadny retest, ktery dokazuje absenci problemu, cekame na potvrzeni toho, ze je problem. Nelze vytvorit statistiku z jednoho mereni. Tedy muzes, ale musis mit diagnozu tromboza.

              Mimochodem, vyse uvedene je irelevantni k puvodni diskusi o “6 gb is enough for everyone”, protoze se bavime o vsech 6GB kartach. Ne jen 2060. A mame tu hromady dalsich recenzi, nektere vyzdvihuji hladky prubeh fps specialne pro 2060ku (gamersnexus) i ve 4k.

            • Hele Hnizdo, myslim ze pro dnesek mi tech tvych mouder stacilo zase na par tydnu :D,
              Rad prenecham nekou jinymu, koho ty nesmyslne arumenty budou zajimat :))

            • zatim jediny tvuj argument byl krome hromady nadavek “ja ti nepotebuji dodavat zadne testy”

            • Mysli si co chces Hnizdile. Osobne jsou mi tve nazory podobne jako napr. maudita, dragonie u zadele.
              Ja jsem ti odepsal a vysvetlil jak se veci maji, protoze zamerne mystifikujes. To ze ty to nechapes/nechces chapat je u tebe uplne normalni a bylo by prekvapenim, kdyby to bylo jinak.
              Vsechno ostatni je ztrata casu

            • dle tebe tedy opet jako v nedavnych pripadech mystifikuji citaci z dolozenych recenzi nebo osob, zatimco ty jsi letadlo 😀

        • “Jinak ja ti nepotebuji dodavat zadne testy, ktere maji ukazovat pravy opak.”

          Dekuju, to mi uplne staci. Ted se muzete s Redmarxem chytnout za ruku a jit si poplakat do toho vaseho imaginarniho VRAM PROBLEM sveta, protoze tady uz jste se odkopali dost… Na xy zadosti xy lidi jste nepredlozili ani jediny test nebo dukaz… ze se nestydite takhle pred vsema lhat, prekrucovat a vymyslet si. Hamba vam

            • Zato tys to napsal spravne, vid chudacku… kdyz uz nekoho kritizujes, alespon to pak sam napis spravne, jinak jsi pred vsemi akorat tak za retardera. Jinak pro ostatni grammar nazis, co jim dosli argumenty (respektive nikdy zadny nepouzili), omlouvam se za preklep, pochopitelne to ma byt hanba.

            • Překlep vs gramatická chyba. BTW “dosli argumenty” je tedy taky pěkná kudla do mých očí. 😀
              dragonie jde o to, že to tu neustále zbytečně dokola hnojíš napadáním trolla Redmarxe

            • Zato ty to tady obhacujes, jen co je pravda. Trolis to tady vic jak redmarx a pritom fakticke argumenty 0. S tim i y jsem to napsal spatne, to je pravda, ale jak psal Hnizdo, kde dojdou argumenty, vytahujou se preklepy. Ano preklepy, projdi si ty desitky mych prispevku a uvidis, ze chapu, kde se i y pise. Retarda muzes delat tak akorat ze sebe…nebo, vis co, vlastne ani nemusis. Takze si to ty ubozacku uzij a priste na me reaguj, az budes mit neco k tematu.

            • Takže ti zbylo už jen to urážení, dle očekávání.. 🙂
              Nemám proč bych něco argumentoval, Redmarxe ani jeho názorů se nezastávám, spíš naopak. Ale vadí mi tvoje věčné urážky, které jsou obsaženy v 90% tvých příspěvků.

            • V devadesati procentech se pise v 90 %, 90% znamena devadesati procentni. Ucivo ZS, chytracku. Btw, stale jsem na tom o 10 % lepe nez ty… ostatne veta “nemam proc bych neco argumentoval” mluvi za vse.

    • zkus si třeba RE2 nebo nový TS Division. Je zajímavé že pronvidiisti se neustále dožadují důkazů ikdyž jsou hry jmenovitě vypsány v prvním příspěvku. A i staré GTA V po dvouhodinovce hraní vykazuje zajímavé vytížení vram na 1440p…

      • Wow, 2 hry. Ale kontext zadny. Tak ja to zkusim za vas. Je rozdil, zda si hra s dostupnou VRAM alokuje vice pameti, nebo zda je diky chybejici VRAM omezovan vykon. Zkusim to jeste pro retardery – pokud hra vyuzije 11 GB VRAM, ale FPS bude stejne jako u karty s 8 GB, znamena to, ze engine hry jen alokuje volnou pamet, ne ze to omezuje vykon karty ve hre. Takze prosim o testy, kde 6 GB az 8 GB VRAM omezuje vykon/FPS v QHD. Dekuji

          • The Division 2 mam, nebudu ti vysvetlovat detaily, proc 6GB bohate staci (blize to osvetluje Komplik, staci cist, ne byt zaslepeny rudou zari), GTA V jsem kdysi hral na max detaily s GTX 1060 6GB, nikdy zadny problem… RE 2 nemam, takze ti budu verit… ehm, pojdme si to shrnout -> mame jednu hru? Wow, gratulace, rude vitezstvi… fatality. Hosi, vy mate fakt dost. Jen ze sebe delate hrozny idioty, skoda, ze to nevidite.

          • Těch her je začíná být víc, ale to máš jedno, ty stejně místo diskuse opět jen nadáváš do idiotů..
            https://www.computerbase.de/2019-02/geforce-gtx-1660-ti-test/4/#abschnitt_6_gb_versus_8_gb_speicher
            https://www.hardocp.com/article/2019/01/07/battlefield_v_nvidia_ray_tracing_rtx_2080_ti_performance/10

            What is the result of bottlenecking VRAM in BFV? Stuttering, choppiness, pausing in gameplay, jerkiness, framerate skipping, noticeable periods of time going by as new art assets are loaded and swapped out of VRAM while playing. Moving from area to area in a map means the loading and re-loading of textures and assets, and there is lag when this happens, and it happens often when hitting that VRAM capacity cap. It can also cause inconsistent framerate and frametime, and wild swings in framerate as we have experienced. It does not make for a good gaming experience.

            • Takze kolik? 2 hry, 3? Ve specifickych hrach, pri specifickych scenarich se specifickym nastavenim? S kartama pro mainstream, ale ve hrach s nastavenim pro highend (ultra settings, max, atp)? Na druhe strane proti tomu stovky her, kde 6 GB problem neni. To je to nosne tema pro AMD, to je ten benefit, ktery NVIDII zadupe do zeme? To je duvod proc koupit zravou, hlucnou R7 oproti konkurenci? Ja tomu fakt nerozumim, proc to rudy ultras (ano, jen oni) neustale tak akcentuji. Jedina karta, kterou bych si od AMD koupil, je RX 580. Cokoliv od teto karty vyse je brak, provoznima vlastnostma pocinaje, vykonem konce. Ale diskuze se budou plevelit VRAM “problemem”, jen aby se odvedla pozornost od toho, ze GPU divize AMD je aktualne v krizi, minimalne pri srovnani s CPU divizi. A nebyt kryptomanie, uz tu mozna ani byt nemusela (minimalne v tehle podobe) – coz by samozrejme bylo spatne, protoze NVIDIA konkurenci potrebuje jako sul, jelikoz ceny RTX (zejmena te, kterou jsem chtel kupovat – 2080Ti) jsou prestrelene.

            • Co to meleš probůh? Od AMD bych si nic nekoupil, AMD je o generaci pozadu. To pouze ty odvádíš veškerou debatu o velikosti vram zpět na téma AMD, jako nějaký lunatik.

              Nejde o to kolik těch her teď je, jde o to, že jsou to nové hry, ne nějaké stovky starých her, které byly na vram nenáročné. Jde o změnu trendu a dá se očekávat, že většina nových her na tom bude podobně. A opravdu nejde o žádné nesmyslné nastavení jak se snažíš podsouvat, např. BFV jede na 2060 ve FHD Ultra+RTX+DLSS nad 60 fps.

              Ty tvrdíš “6GB bohate staci” – to je naprosto stejná demagogie, jako když jiný tvrdí, že 6GB je dnes nepoužitelné. 6GB je dnes na kartě typu RTX2060 na limitu, to je můj názor.

              Ono té demagogie je tu v diskusi spousta, ty si tu nahoře notuješ s člověkem, který tvrdí, že “Zajimave je, ze treba takovy metro exodus ve 4K na ultra detaily se zapnutym RTX take na ultra vyuziva neco malo pres 5GB VRAM”

              A přitom realita je dost přes 7GB vram https://youtu.be/pBmIDJl5KN8?t=1007

              Prostě nové hry jsou s náročností na vram, zvlášť při použití RTX dost někde jinde.

            • O RT jsem nerekl ani slovo. RT je v tehle generaci GPU useless, pro me cistokrevna promo/PR zalezitost. Z novych her (dejme tomu rok zpetne) bez RT (nikdy, opravdu nikdy jsem nepsal o VRAM v kontextu RT, brw. ani s RTX kartou bych si ve hre RT nezapl) ma problem s 6GB VRAM kolik? Odpovez si. A pak si odpovez, zda je to ten TREND?…Ve videu 4K RT, to jako vazne?! Tvl, a ja jsem demagog a lunatic.

            • Ale já si to Metro 4K s RT nevymyslel, to tvůj kolega lživě uvedl nesprávnou hodnotu a ty jsi mu na to zuřivě přitakával o opět do toho fanaticky tahal AMD. Vtipné je, že co jsem zde četl, tak všichni místní amd fans se shodli na tom, že 16GB je overkill.

              L4ncelot 19.3.2019 at 10:12
              Zajimave je, ze treba takovy metro exodus ve 4K na ultra detaily se zapnutym RTX take na ultra vyuziva neco malo pres 5GB VRAM

              dragonie 19.3.2019 at 11:07
              Protoze vysla R7 a ma 16 GB VRAM. Nic vic za tim L4ncelot nehledej. VRAM je nova ruda modla

              Nemá to smysl.. jsi demagog a fanatik, navíc tu každýmu nadáváš do socek na pracáku a pak chceš sám řešit vram u lowendu typu 1660. Kdo má RTX, chce těžce zaplacenej RT používat.

            • L4ncelot
              19.3.2019 at 10:34
              To je pravda. Ale stejne… i kdyz k tomu pripoctu +- 2GB VRAM usage… stale je dnesnich 8GB uplne v pohode… Nehlede na to, ze se tu bavime o 4K… vetsina lidi ma stejne fullHD nebo 1440p a tam je celkove vyuziti jeste mensi… Opravdu netusim, kde se vzala tahle panika, kdy lidem nestaci 6-8GB VRAM…

              dragonie 19.3.2019 at 11:07
              Protoze vysla R7 a ma 16 GB VRAM. Nic vic za tim L4ncelot nehledej. VRAM je nova ruda modla

              Tak zkusil jsi to pekne assnoho, ale nevyslo, vid. Krasny priklad jak vypada fanatismus a cistokrevna demagogie. Jsi peknej hajzlik, ale ne kazdej ma v hlave duto, jako ty a nekteri mistni red fans, a dokaze si dohledat kontext toho, kdo na co reagoval. Ja RTX muzu mit kdykoliv, ale misto 1080Ti nic jineho nez 2080Ti nepovazuji za dostatecny upgrade (bohuzel cena momentalne neodpovida vykonu). A i tak bych si RT ve hrach nezapl. Chci co nejvyssi FPS a vykon a toho RTX v teto generaci pri zapnutem RT nedostahuje. Takze i to Tve “Kdo má RTX, chce těžce zaplacenej RT používat.” je cira lez a demagogie. P. S. Koncis se mnou jen proto, ze nemas a nikdy jsi nemel argumenty a zkusil jsi to jen trapne ulhat. Sorry, ze to neklaplo. Doufam, ze jako cestnej chlap (kterym ses temer v kazdem prispevku ukazal byt) dodrzis slovo 😉

            • Když pominu to tvé věčné urážení, nadávání a komolení nicků, které je na úrovni zedníka s podprůměrným iq, tak jsi nechtěně při tvé nízké inteligenci potvrdil moje slova. Ty chceš výkon, ale RTX2080Ti si nepořídíš, protože ti kopání výkopů tolik nevynáší a RT bys údajně nepoužíval. Takže tu kartu nemáš… to přesně potvrzuje moje slova ““Kdo má RTX, chce těžce zaplacenej RT používat.” Bavím se pochopitelně v obecné rovině, jistě se najdou výjimky z tohoto pravidla, např. někdo kdo má high-refresh lcd apod. – to na faktu nic nemění.

              O 8GB jsem tu nikdy nic nepsal, ani jsem nikdy nepsal, že 6GB nestačí. Pouze jsem psal, že 6GB je dnes na limitu a tvůj výrok “6GB bohate staci” je kravina.

  4. Tak už je to tady, nvidia RT je fuj fuj, ale RT v podání AMD je skvělý, úžasný, BOMBASTICKÝ !!! Chce se mi z Redmarxe blít. Potkat tě na ulici tak tě majznu za to pokrytectví tyčkou po hlavě.
    Nejvíc mě uráží, že v Battlefieldu, kterej se odehrává po dešti, kde jsou všude kaluže a ve městě kde je miliarda oken a tramvaje/šaliny se všechno prý hnusně nereálně odráží. Důležité přitom je, že ta scéna se odehrává VE DNE !!!
    A tady u Cryteku je použitá scéna v noci, kdy se odráží prakticky nula nula nic, jen pár objektů a nejednou je to super a krásný a pěkný. Postavit vás ke zdi a každýho lisknout tak aby druhou chytl o zeď. Nechat se nachytat takovým jednoduchým podvodem a nevidět, že celá scéna je hezká jen díky tomu že je ve tmě. Ať scénu předělají do denního světla a chci vidět všechny ty detaily v oknech a kalužích…. ale co stejně by to bylo nádhernější než BF5 na nvidii, protože AMD, že ano Redmarxi…

  5. Tady se musím škodolibě zasmát. Nvidii nemám rád kvůli jejímu chování-komunikaci a Crytek (patrně s podporou AMD) takhle vošklivě zkazí byznys těm zeleným hulibrkům a jejímu pracně marketingově vystavěnýmu RTX řešení. Vážně mě to zahřálo u srdce.. :)))

    PS: NV fans, neberte to nijak osobně. 😉