ČTÚ jde po krku O2 a Vodafonu. Prý už zase poškozují zákazníky

5
Ilustrační foto
Ilustrační foto (zdroj: Clker / Pixabay)

Úřad dnes informoval, že zahájil tři správní řízení proti mobilním operátorům. Proti O2 jsou vedena dvě, proti Vodafone jedno. Čím se firmy provinily?

V roamingu jiný tarif

O2 čachry s evropským roamingem. Od 30. dubna platí v EU nové pravidlo, že za volání, SMS a data na území jiných států unie zaplatí na služby domácí ceny plus stanovené příplatky. Jenže O2 u některých předplacenek změní při pobytu v zahraničí tarif na nevýhodný Na!Hlas, kde je domácí cena za minutu hovoru 5,60 Kč (v roce 2017 zlodějina), a k tomu navíc připočte roamingový příplatek 1,65 Kč za každou minutu.

ČTÚ obešel 14 prodejen O2 a zjistil, že na žádné z nich se už předplacenka Na!Hlas nedá koupit. Operátor ji tak nejspíš vede pouze proto, aby mohl více vydělávat na roamingu.

Vynucený tarif a nefér změna podmínek

Úřad dále vyšetřuje loňské zavádění nové předplacenky O2 Předpladenka. Operátor jednostranně změnil tarif 22 000 náhodných zákazníků. Ti mohli za určitých podmínek platit více než původně. Předpladenka nebyla volitelnou službou. Prostě ji dostali, a pokud se jim nelíbila, museli požádat o vrácení dřívějšího tarifu.

Vodafone rovněž uškodil zákazníkům. V srpnu 2016 zpřísnil podmínky pro výpověď smlouvy. „Vodafone vyžadoval, aby účastník, který podává písemnou výpověď, byl povinen ji zaslat na adresu sídla společnosti a opatřit ji úředně ověřeným podpisem. ČTÚ dospěl k závěru, že toto ujednání je odrazující podmínkou od změny poskytovatele služby a ve správním řízení uložil Vodafonu povinnost ve lhůtě dvou měsíců toto ustanovení ze smlouvy odstranit,“ píše ČTÚ ve zprávě.

ČTÚ jde po krku O2 a Vodafonu. Prý už zase poškozují zákazníky

Ohodnoťte tento článek!

5 KOMENTÁŘE

  1. Co čekat od takových zlodějů.

    Mimochodem chyba: Úřad dnes informoval, že zahájil tři správní řízení proti mobilním operátorům. Proti O2 jsou vedena dvě, proti O2 jedno. Čím se firmy provinily?

  2. Je dobře, že ČTÚ alespoň občas vykonává své povinnosti, ale k čemu to je, když v nejlepším případě dá operátorům pokutu pár set tisíc, v lepším případě jeden dva miliony? Takové pokutě se většinou operátoři vysmějou, a dál budou přemýšlet nad tím, jak co nejvíc obrat zákazníka…

  3. Měli jste zmínit, že minulý týden Vodafone rozeslal sms všem lidem, kteří mají tzv. Tarif na míru, že se bude rušit. Prý nabídnou modernější řešení, ale pokud člověk nikam nezavolá, tak sám operátor nastaví balíček, který je drahý a k ničemu. Ačkoli, když člověk zavolá, tak se nic moc nezmění, protože ani nejsou schopni nabídnout něco podobného tomu, co měl člověk dřív. Druhá věc je, že to trvá čtyři dny, než se vůbec někdo ozve. Takže by asi bylo potřeba zahájit hromadný exodus od Vodafonu.