Vodafone v létě oznámil, že všem uživatelům datových balíčků od září změní podmínky využívání internetu po vyčerpání limitu. Běžnou praxí je, že po vyčerpání dat dojde ke zpomalení sítě. Vodafone ale automaticky nasadil pravidlo, že po vyčerpání dat se za 49 Kč koupí nový balíček. V závislosti na tarifu za to zákazník dostane 50, nebo 250 MB.

Cena Dodatečná data Tarif
49 Kč 50 MB internet v mobilu, student internet, připojení pro mobil super,
49 Kč 250 MB připojení na stálo, internet v mobilu naplno, připojení pro mobil premium, připojení pro mobil premium+, mobilní připojení 500 MB, mobilní připojení 1 GB, mobilní připojení 1,5 GB, mobilní připojení 4 GB, mobilní připojení 10 GB

Tzv. Data nad rámec balíčku ale nejsou povinná, každý se může zpět vrátit ke zpomalení internetu, jako tomu bylo dříve. Jenže si to musí explicitně nastavit. To jsme kritizovali už v létě. Vodafone alespoň dal čas na to, aby si zákazníci mohli nastavení změnit dopředu.

 

Jenže Vodafonu selhaly systémy. V první dny, kdy bylo možné dokupování balíčků aktivovat, měl operátor plánovanou odstávku samoobsluhy. A i když si to uživatelé přenastavili později, nějakou chybou se jim v účtech vrátilo automatické dokupování dat. Dobrá diskuze se k tomu strhla pod tweetem od Patricka Zandla.

Český telekomunikační úřad k tomu nemá pochopení a minulý týden zahájil dvě správní řízení vedená proti Vodafonu. „Český telekomunikační úřad zahájil správní řízení se společností Vodafone pro podezření z uplatňování agresivní obchodní praktiky a dále správní řízení o uložení povinnosti změnit smlouvu tak, aby nabídka byla v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele. Obě řízení se týkají zavedení služby „Data nad rámec balíčků“, která byla automaticky aktivována všem účastníkům s datovým tarifem. Automatická aktivace je přitom postavena na principu, že spotřebiteli je dodána a účtována služba, kterou si sám předem aktivně neobjednal,“ píše úřad v tiskové zprávě.

Zdroj: ČTÚ

Ohodnoťte tento článek!