Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro

71

Desky s čipovou sadou Z370, určené pro procesory Coffee Lake, jsou na trhu jen měsíc a půl, ale jak už možná víte, Intel je vydal jen jako určité provizorium. Tento čipset bude eventuálně nahrazen „definitivní“ sadou Z390, ovšem doposud zástávalo otázkou, kdy. Z technologického hlediska by ale tato platforma asi měla být připravená k vydání již brzy, protože už začíná prosakovat na internet v různých benchmarkových databázích.

Web VideoCardz objevil „výskyt“ desky založené na čipsetu Z390 v databázi benchmarku SiSoft Sandra. A nejde přitom o nějaký interní prototyp nebo referenční platformu, ale zřejmě o reálný model, desku C7Z390-PGW od firmy Supermicro. Ta je známá výrobou serverů, ale už několik let vyrábí i desktopové desky včetně těch určených k taktování. Třeba taktování Skylake přes BCLK bylo prvně provedeno právě na Supermicru.

Záznamy pro tuto desku můžete vidět zde, zatím se toho z nich ale moc vyčíst nedá. Zajímavá podrobnost je 5Gb/s síťová karta Aquantia AQtion, která by teoreticky mohla být integrovaná. Pokud jde přímo o vlastnosti čipové sady, Sandra o nich zdá se neprozrazuje nic. Z dřívějška ale víme, že by Z390 měl mít integrovanou digitální část adaptéru Wi-Fi a Bluetooth (takže bezdrátové moduly pro tyto desky by mohly být levnější, jelikož budou potřebovat jen analogové rádio) a zejména nativní USB 3.1, takže by už desky nepotřebovaly externí řadiče ASMedia.

supermicro-z390-coffee-lake-sandra
Deska SuperMicro C7Z390-PGW v databázi Sandry

Zajímavé je, že SiSoft Sandra nerozpoznává procesor, který je nainstalován, takže i v jeho případě by mohlo jít o nový model, podle parametrů Core i7 s šesti jádry, HT a 12 MB L3 cache. O čipové sadě Z390 se někdy spekuluje, že by mohla podporovat nová budoucí CPU, nicméně to zde pravděpodobně neplatí (například Ice Lake je hodně nepravděpodobné). Procesor by mohl být například nějaký ES prototyp dnešních Coffee Lake. Pokud tento záznam z testování vznikl přímo uvnitř firmy SuperMicro, nešlo by o nic divného.

Uniklé roadmapy Intelu doposud říkaly, že desky s Z390 jsou ještě relativně vzdálené, počítalo se s nimi až pro druhou polovinu roku 2018. Ovšem tento nález spíš naznačuje, že by se ve skutečnosti tak dlouho asi ani čekat nemuselo. Ostatně, křemík Z390 by měl být tentýž jako v čipsetech B360, H310 a H370, které pravděpodobně Intel uvede už někdy začátkem roku. Je pravděpodobné, že pokud by Intel neposunul vydání Coffee Lake na letošní podzim a ponechal ho v Q1 2018, patrně by Z390 šel na trh současně s ostatními čipsety jako Z370 a současný provizorní čipset Z370 by neexistoval. To, že nyní bude vydán až ze zpožděním, má patrně hlavně „politické“ důvody. Intel ani jeho partneři nechtějí, aby byl Z370 na trhu příliš krátce, jelikož by to zkomplikovalo prodej na něm založených desek.

Čipsety Intel

B360 už je také na cestě

Mimochodem, o měsíc dříve se na stejném místě objevila i deska s čipsetem B360, SuperMicro C7B360-CB-M. Vývoj modelů na bázi Z390 tak asi skutečně není proti těm ostatním příliš opožděn. Čipset B360 bude následníkem linie B150/B250, Intel ho ale patrně přejmenoval, aby nekolidoval se značením čipsetu AMD B350 pro Ryzeny.

71 KOMENTÁŘE

    • Hnus je to pro koho? Pro toho, co si desku s tímto čipsetem koupil, přestože věděl dopředu, že to tak bude? Nebo hnus pro někoho, co si ji nekoupil a nikdy nekoupí, jen má potřebu pindat?

        • Pokud je to někdo, kdo se o počítače nezajímá, tak si koupí postavený počítač a neřeší, co je v něm za desku.
          Lidí, kteří si sami skládají počítače a zároveň nesledují dění v oboru, asi moc nebude.

          • Hele trolis.. je to opruz. Z370 byl „povinny chipset“, takze kdo chtelkoupit Kafe, tak nemel jinou moznost. Nemluve o tom, ze je to je prestrikany Z270. S novym CPU meli vyjit i nove chipsety.
            Oduvodneni typu, ze kdo se o pocitac nezajima…takze kdyz se nezajimas o rohliky, tak ti muzou prodat 2 dny stare?
            sorry..

          • tombomino:
            Spíš bych řekl, že tu trolíte vy ubožáci, co vám leží Z370 v žaludku, přestože je to úplně normální čipset, o kterém jste dopředu dostali ještě daleko víc informací, než o kterémkoli jiném.
            Pořád tu spřádáte nějaké konspirační teorie, pořád vytahujete naprosto zcestné argumenty. Ano, Intel chtěl uvézt Coffee co nejrychleji, tak to zaplácnul čipsetem, který je jen lehce upravený předchůdce. Na rovinu vám to říká a na rovinu vám taky říká, že bude nahrazen Z390.
            Co teda chcete? Je podle vás lepší varianta, kdyby Coffee procesory nevyšly a čekalo se až na kompletní řadu nových čipsetů? K čemu by vám to bylo? Pokud chcete Coffee s novými čipsety, můžete si počkat sám, pokud ho chcete hned, koupíte si ho se Z370 a pokud ho nechcete, tak si ho nekoupíte.
            A rohlíky do toho netahejte. Dva dny staré rohlíky mají jiné vlastnosti, než od čerstvého rohlíku čekáte. Ovšem čipset Z370 má přesně ty vlastnosti, které výrobce prezentuje. Nikde ani náznak něčeho, co by se dalo nazvat „hnusem“.

          • No jenom pro pořádek, Intel na rovinu neříká vůbec nic. To, že Z370 = Z270 nikde neřekl, to je dedukce, a to, že ho urychlil a bude Z390, je informace leaklá z jeho neveřejných roadmap, nic oficiálně inzerované ani potvrzené firmou to určitě není.

          • No evidentně jsem píchl do vosího h(H)nízda. Fanatik Holeček na normální otázku okamžitě napadá diskutující urážkami, taková klasika, vždy když mu dojdou argumenty.. (kterých má většinou pomálu)
            „Na rovinu vám to říká a na rovinu vám taky říká, že bude nahrazen Z390“ – kde Intel na rovinu říká, že bude nahrazen Z390? LEŽ jako věž, jako vždy od Holečka. Od Intelu nezaznělo zatím o Z390 ani slovo.
            Ano, ten kdo si koupí hotový PC, nebo si ho poskládá sám, ale nesleduje každý leak a spekulaci, bude za měsíc překvapen, že jeho Z370 je nahrazen novým čipsetem, na kterém pravděpodobně pojedou i osmijádra a na Z370 se mu cesta upgradu uzavřela.
            Něco jakou koupit nový auto, který bylo právě uvedeno a za měsíc výrobce uvede v mnoha ohledech lepší facelift. Odrbávka. A taky jediný důvod proč jsem zatím Coffee nekoupil a sockuju na 7700K. Ale spousta lidí skočí Intelu na špek.

            btw: „Intel chtěl uvézt Coffee“ A asi neuvezl.. 😀

          • @aznoh .. hehe..kdo by to byl do Holecka rekl, ze se z nej stane takovy obhajce :)) Mne opravdu muze jen pobavit, kdyz nekdo haji neohajitelne a jeste k tomu u nadnarodni korporace, ktere je nejaky zakaznik uplne u zadele, jako napriklad Holecek nebo tombomino :))
            @Holecek..zkousel jste nekdy premyslet o tom, ze nektere veci jsou o principu? To ze to bude fungovat, no jeste aby to nefungovalo a na tyhle urovni se asi fakt nema cenu bavit, vzhledem k tomu ze je to technicky web a ne web pro prodejce.

          • No tak to se ho teda musím zastat. Z390 se objevil ze 100% jen a pouze v leacích. Intel o něm nikdy neřekl ani slovo. Když sledujete jen oficiálně zveřejněné věci, tak budete pod dojmem, že Z370 je definitivní jako býval Z170, Z270… Ta roadmapa je leak (a nepotvrzený), to nevíte? (A Z390 v ní zmíněné dokonce ani není, jen implicitně v tom 300 series.)

            Jako, takhle vehementně o někom vřískat, že je lhář, na základě nepravdivých argumentů, to je přinejmenším nedůstojný (i když tohle vlákno po zběžným zhlédnutí nemělo úroveň v podstatě od začátku, „ubožáci“, „fanatici“ tu lítali, tak se asi nemůžu divit). A spíš na úrovni té lži, když by o nepravdivosti těch argumentů člověk věděl.

          • 😀 Díky.. já z toho Hnízda asi umřu smíchy. Hnízdo šup zpět do školy a nastudovat si co to znamená „oficiální informace“.

          • Jan Olšan 22.11.2017 at 13:38 Okej, Honzo, takze si tu budeme hrat na to, ze leva pulka obrazku je oficialni, a druha neoficialni leak? Ze na leve pulce je Intel a na druhe pulce tehoz obrazku to nevime jiste? Opravdu? Sorry, tuhle hru si hraj s Azznohou, ne se mnou.

          • https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2017/08/Intel-Coffee-Lake-Z370-desktopova-roadmapa-04.jpg (ať je jasné, o čem je řeč)
            Tak postni sem link, kde Intel tenhle slajd oficiálně vydal a ukázal veřejnosti?
            Vidíš tam ten vodoznak PC Eva? Já si pamatuju, když jsem tu newsku psal a přesně tam to taky bylo publikováno (převzal to pak wccftech a tak). Zdroj je pravděpodobně výrobce desek nebo PC OEM, pro které je to INTERNÍ materiál, ale je to od něj leaknuté a nevím, o čem se chceš hádat. Veřejnosti se tyhle roadmapy neukazujou.
            Že hru, snížit, bla bla. Ty seš někdy fakt splachovací. To máš strategii mlít pořád blbosti dokud ostatní nepřestane bavit odpovídat, což ukáže, že oni „lhali“ a ty máš pravdu? Teda základka hadr… :ocivsloup:

          • Ja mam taky oci v sloup. Takze ty na jedne strane priznas, ze se jedna o oficialni slajd intelu, ale – co? Mne vubec nezajima, ze to je interni material pro vyrobce desek. Je to OFICIALNI FIREMNI material. Neni to tabulka kterou nekdo nacmaral na foru. Vsechno je to uz davno zkrz nazkrz proprane a potvrzene, a ty se tu s Azznohou pres presne o co? O co ti jde? Tvrdis ze to neni pravda nebo co?

            Pokud sis nevsiml, Azznoha ktery je schopen poprit v nasledujicim prispevku to co rikal v predchazejicim, zpochybnuje udaje v tom slajdu uvedene s tim ze o Z390 nic nevime. Vime. Z tohoto oficialniho slajdu Intelu. Jehoz obsah se ukazal jako pravdivy vydanim Z370. To jsou fakta. Jestli se se mnou chces prit, ze protoze Z390 jeste nevysel, takze leva pulka obrazku plati a prava ne, tak se akorat zesmesnujes spolu s Azznohou.

            Pokud potom Azznoha rekne „Od Intelu nezaznělo zatím o Z390 ani slovo.“ tak proste LZE.

            A mimochodem, tvoje vzdechy na uroven diskuse jsou skutecne dojemne. Tuhle uroven tu zavedl Azznoha s trombem, s TVYM otevrenym souhlasem. Mam desitky linku kde jejich prispevky zacinaji zmesneovanim a sprostymi nadavkami vuci ostatnim uzivatelum. Nikdo jiny se tu takto nechova. Vsichni to tu vidi pomalu kazdy den.

          • Na začátku byla řeč o tom, co Intel říká a prozrazuje veřejně. Interní dokuemnty, které NECHTĚL, abychom viděli, ale LEAKLY jsou sice veřejně dostupné pro nás, ale nebyly Intelem veřejně přiznané. Zkus se na ně zeptat PR/media zástupce a co ti řekne? Něco jako „Intel doesn’t comment on rumors“. „Ano, potvrzujeme, že tenhle leak je reálný“ asi fakt ne – to se prostě neděje.

            Mě je jedno, jak si obsah té diskuse zrovna překrucuješ. Mluvím o tom*, že Intel Z390 pro veřejnost drží v tajnosti a zatím se tváří, že existuje jen Z370 a „300 series“. Z toho existence Z390 nijak nevyplývá, veřejnosti o ní nikde řeknuto nebylo.

            * Můj předchozí post: „No jenom pro pořádek, Intel na rovinu neříká vůbec nic. To, že Z370 = Z270 nikde neřekl, to je dedukce, a to, že ho urychlil a bude Z390, je informace leaklá z jeho neveřejných roadmap, nic oficiálně inzerované ani potvrzené firmou to určitě není.“

            Pro pořádek – já neříkám jako Aznoh, že o tom čipsetu Z390 nic nevíme, tak mi necpi, že něco takového tvrdím. Ty leaky říkají, co by v něm mělo být, ano. Diskutoval jsem o tom? Ne. Znamená to, že jsem lhal, když říkám, že ty slajdy jsou leaky a ne oficiálně zveřejněné Intelem? Ne.

            „Takze ty na jedne strane priznas, ze se jedna o oficialni slajd intelu, ale – co?“
            nepřekrucuj
            „Mne vubec nezajima, ze to je interni material pro vyrobce desek.“
            v překladu: kecal jsem blbosti, ale nikdy to nepřiznám

          • Sam prekrucujes!

            Muj post hnizdo 22.11.2017 at 10:19 “ Aznohh 18.11.2017 at 14:29 „Od Intelu nezaznělo zatím o Z390 ani slovo.““

            nasleduje tvoje rekace
            „Z390 se objevil ze 100% jen a pouze v leacích. Intel o něm nikdy neřekl ani slovo. Když sledujete jen oficiálně zveřejněné věci, tak budete pod dojmem, že Z370 je definitivní jako býval Z170, Z270… Ta roadmapa je leak (a nepotvrzený), to nevíte? (A Z390 v ní zmíněné dokonce ani není, jen implicitně v tom 300 series.)“

            Jestli jsou puvodni materialy leakle nebo ne nic nemeni na tom od koho pochazeji a jestli jsou oficialni. Materialy JSOU od intelu, JSOU oficialni (verejne nebo ne), jejich autenticnost BYLA potvrzena.

            Takze. Mame oficialni intel roadmapu s chipsetem CNL-PCH. Nyni vychazeji desky OZNACENE Z390.

            Vite co? Mate pravdu! Neexistuje oficialni spojeni nazvu Z390 a faktu, ze se jedna o CNL-PCH. To ve slajdech opravdu neni.

            A to je presne ta absurdita tvoji i azznohovy argumentace. Zatimco cely svet nepochybuje ze to tak je, budeme se tu o to sahodlouze pretahovat. Takze nez ty desky za dva mesice vyjdou, myslete si oba jak jste vyhrali. Je to k smichu a za tech par mesicu az ty desky vyjdou to bude k smichu jeste vic.

          • „jejich autenticnost BYLA potvrzena.“

            Kde? Už jsem se jednou ptal, kde máš to potvrzení. Link nikde, takže asi kecáš.

          • Jeste jednou, naposled, postupne a pomalu.

            Bylo potvrzeno, ze tento obrazek

            https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2017/08/Intel-Coffee-Lake-Z370-desktopova-roadmapa-04.jpg

            je soucasti autenticke prezentace intelu. V dobe leaku to jasne nebylo, mohla to byt slozita fabulace. Ale pozdeji se potvrdilo, ze se jedna o skutecne parametry produktu. Tedy tento leak je oficialnim dokumentem. Zde je zcela lhostejne jestli je dokument verejny nebo ne. Popiras to – tedy popiras, ze je ten screen dokument vydany intelem? Pokud ano, nemame se dale o cem bavit.

          • @Hnizdo
            Takže důkaz není.
            Po stý, je to leak, není to oficiálně vydané, Intel to nikdy nepotvrdil. Jako ušlo mi někde něco důležitýho, nebo se mi fakt snažíš opakovaně tvrdit evidentní nepravdu do očí přes nekolikanásobný upozornění na to, že to není pravda?
            Jako jdi s tím do háje už, stokrát opakovaná lež zůstává lží. Mám chuť tady ty komentáře zakmout… (edit: hmm, no naneštěstí nevím, jak, takže smůla).

            P.S. Nejlelpší je, že se hádáme o úplné kravině, která je už fakt hodně daleko od tématu, protože si pořád posouváš dál a dál to co tvrdíš a to co ti vadí na tvrzení těch ostatních. Fakt plodný.

          • Dukazem je to, ze informace uvedene v tom leaku byly vyjimky potvrzeny jako pravdive, vsechno co se v tom leaku tyka CFL-PCH a procesoru je pravda. Znovu se ptam. Chces presto tvrdit ze to tak neni?

            Samozrejme zamknout to tady je tvoje pravo. Skoda, ze tim hrozis poprve v argumentaci a nikoliv kdyz tu dva stale stejni uzivatele ostatnim nadavaji do debilu a stovek dalsich hrubych a vulgarnich urazek. Musim te ale upozornit, ze do diskuse jsi vstoupil dobrovolne.

          • Řeč byla o tom, jestli Intel potvrdil, že ten slajd platí. Nikdy to neudělal, atkže jsi neměl pravdu a teď když se kolem toho snažíš bruslit s vědomím toho, že to pravda není, tak fakticky lžeš (gratuluju).

            „Dukazem je to, ze informace uvedene v tom leaku byly vyjimky potvrzeny jako pravdive“
            To teda důkazem fakt není, to je shoda okolností. Sice jsme se aspoň pohli z místa, když už víme, proč tu blbost tvrdíš, ale pořád je to blbost.
            BTW: žádné z těch 300 series čipsetů z pravého sloupečku (teda ty mimo Z370) ještě oficiálně nevyšly nebo nebyly odhaleny, IIRC, takže jak se mohly informace v tom leaku „bez výjimky potvrdit“?

            Zamknout jsem to chtěl, protože mi marníš čas a já vůl nejsem schopnej tě ignorovat. Je to sice moje chyba, ale zase na druhou stranu tohle už je de facto spam (takže jestli takovj komentář pak za spam označím, tak se nediv). A nediv se, že se nesnažím při úrovni týhle debaty (plus zkušenosti z minulosti) chovat slušně. Myslím, že ex-kolegové by ti svýho času za tenhle styl už dali nějakej ban, kdyby se do něčeho podobnýho nechali zatáhnout…

          • Hmm. Honzo, za exkolegu, pokud by se nekdo dopustil vulgarit jakych se tu temer denne dopousti azznoha s trombem by dostal ban okamzite.
            Ty hloupe, sproste a zcela OT urazky a nadavky tu zustanou, ale ty poprve vyhrozujes mazanim a bany nad prispevky oponenta v diskusi, do ktere ses sam zapojil, aniz te kdokoliv zminoval, jeste je budes oznacovat za spam a mne obvinovat ze ztraty tveho casu, to je vrchol.

            „BTW: žádné z těch 300 series čipsetů ještě oficiálně nevyšly nebo nebyly odhaleny, IIRC, takže jak se mohly informace v tom leaku „bez výjimky potvrdit“?“

            Na obrazku, ktery jsme tu oba dva linkovali, je napsano “ (Z370) platform“. Tento chipset mam v PC, takze tvrzeni, ze zadne z tech 300 cipsetu dosud nevysly, mohu s uspechem zpochybnit . Rad bych pridal smajl, ale uz nejak nemam chut.

            Nicmene tvuj nazor slysim. Shoda leaku s jiz uvedenym produktem je shodou okolnosti, nikoliv dukazem. Nahoda. Pokud mame ignorovat fakta ktera mame dnes k dispozici, jedna se o tvuj osobni nazor, nikoliv fakt. Nicmene intelem zverejnene paramtery CPU a Z370 KBL-PCH platformy hovori jasne. Pokud to chces oznacovat za shodu okolnosti, odpovim ti stejne jako jsi odpovedel ty mne – tvrdis udelove blbosti.

          • Ah, a napriste bych te prosil, pokud mas moznost editovat sve prispevky zpetne, tak uzivatele tuto moznost nemaji. Bylo by tedy dobre, abys toho v diskusi nevyuzival.

          • Ano, to Z370 jsem tam doplnil ex post. Měl jsem za to, že je jasné, že se tím míní ty CNL PCH, ale asi nebylo.

          • Uz v dobe psani mi bylo jasne, ze se jedna o omyl, takze z toho ve svem prispevku nevyvozuji zadne zavery.

          • To je prostě Hnízdo.. ten bude manipulovat až do alelůja, jen aby z toho vyšel „jakože“ vítězně. Dokonalá ukázka charakteru člověka, který nikdy neuzná, že se zmýlil. Je mi líto tebe i tvých blízkých.

            Hnízdo.. sám sebe jsi už usvědčil, takže je to zcela marné. Viz:
            „Aznohh 18.11.2017 at 14:29 „Od Intelu nezaznělo zatím o Z390 ani slovo.“
            Hnízdo: Stokrat usvedceny lhar Azznoha po sto prvni lze“

            hnizdo 24.11.2017 at 18:39
            Vite co? Mate pravdu! Neexistuje oficialni spojeni nazvu Z390 a faktu, ze se jedna o CNL-PCH. To ve slajdech opravdu neni.

            O tom byla celá debata, kterou začal Holeček: „Na rovinu vám to říká a na rovinu vám taky říká, že bude nahrazen Z390.“ A Hnízdo se k tomu tvrzení velmi naivně přidal.

            O Z390 není na slajdech ani slovo, oficiální cestou Intel o Z390 neřekl ani slovo. Nějaká leaknutá prezentace (kde ovšem o Z390 taky nic není) není oficiální informace. Dokud to Intel oficiální cestou nepotvrdí, je stále šance že to celé může být fake na který všichni skočili. Nebylo by to poprvé ani naposled. Ano, šance je malá, ale dokud to není potvrzeno oficiální cestou, nedá se mluvit o oficiální informaci, jak tu tvrdí Hnízdo:

            hnizdo 24.11.2017 at 15:17
            Ta prezentace z leaku byla potvrzena jako oficialni a platna.

            Je to až trapné co tu Hnízdo předvádí a je to taková jeho klasika, snažit se manipulovat do posledního dechu, když už každý svéprávný člověk vidí, že Hnízdo jasně prohrál a několikrát lhal.

          • Jinak doporučuji přečíst celou diskusi a udělat si obrázek o tom, kdo tu koho neustále napadá.. Hnízdo je jak dítě v mateřské školce co si pořád stěžuje paní učitelce na ostatní děti a přitom sám dělá největší prasárny.

          • Aznohh 25.11.2017 at 11:22 Muj mily Azznozko, ja jsem tu prvni nevytahoval uroven diskuse, nezadal jsem bany ani jsem jimi nehrozil. Ovsem tvoje soustavne chovani zde na serveru myslim nepotrebuje zadny dalsi komentar.

            Aznohh 25.11.2017 at 11:20 samozrejme muzes demagogicky popirat, ze oficialni materialy intelu, treba ze neverejne, nehovori primo doslovne o Z390 a jak uz jsem rekl,

            „A to je presne ta absurdita tvoji i azznohovy argumentace. Zatimco cely svet nepochybuje ze to tak je, budeme se tu o to sahodlouze pretahovat. Takze nez ty desky za dva mesice vyjdou, myslete si oba jak jste vyhrali. Je to k smichu a za tech par mesicu az ty desky vyjdou to bude k smichu jeste vic.“

            muze ti tahle demagogie, ktera popira vsechny clanky a zjisteni, ktere k tomuto tematu byly vydany, kde se vsude hovori o prirozenem spojen Z390 s CNL-PCH vydrzet presne do vydani. Pro vsechny ostatni zustava Z390=CNL-PCH.

          • Nikdo z nás tu nezpochybňuje, že s největší pravděpodobností tu bude Z390. Vždyť dole v diskusi o Z390 normálně diskutuju, s tím, že čekám až Intel OFICIÁLNĚ potvrdí její parametry. Od začátku diskuse tu pouze zpochybňujeme tvoje a Holečkovy výroky, že Intel Z390 potvrdil OFICIÁLNÍ cestou:

            hnizdo 24.11.2017 at 15:17
            Ta prezentace z leaku byla potvrzena jako oficialni a platna.

            hnizdo 22.11.2017 at 10:19
            Aznohh 18.11.2017 at 14:29 „Od Intelu nezaznělo zatím o Z390 ani slovo.“
            Stokrat usvedceny lhar Azznoha po sto prvni lze

            Radek Holeček 18.11.2017 at 12:31
            Na rovinu vám to říká a na rovinu vám taky říká, že bude nahrazen Z390.

            Pokud to pořád Hnízdo nedokážeš pochopit, tak už fakt nevím, jak ti to vysvětlit. 😀 Pořád mluvíš o nějakých oficiálních materiálech Intelu, ale na odkaz čekáme už týden. 🙂 Leak z nějakého fóra opravdu není oficiální informace Intelu. Mluvíš o demagogii, přitom každý vidí, že největší demagog a manipulátor široko daleko je tu Mr. Hnízdo. Na mě to ale neplatí. 🙂 Rád diskutuju a když vím, že mám pravdu, tak mě těší vyhrávat argumentační války. Přesně jako v tomto případě, kdy je Hnízdo opět dokonale poražen a zapleten do vlastních lží. 😀

          • Ano, skutecne nedokazu pochopit, jak muze byt firemni material urceny k predstaveni produktu, pozdeji potvrzeny realnym produktem neoficialni. Smir se s tim, ze to uz asi dosmrti nepochopim.

            Budu predstirat, ze se tu hadame o slovicka – a na hlavnim se shodneme. CNL-PCH je Z390, jeho parametry zname, zadne musthave novinky nebudou a veskery tvuj kvikot o tom, jak chudaci majitele Z370 prisli zkratka, aktery to tu cele zacal, je jen plany trolling. Bthx and bye.

          • Ne. Oficiálně neznáme vůbec nic. Prostě jsi jen lhal.
            Jak typické, že zakončuješ prohranou konverzaci urážkou. Klasika Hnízdo.

          • A k must have novinkám a Z390. Ten tvůj WCCFTECH přeci jasně píše:
            Chipset Name Coffee Lake S (CNL-H) PCH / 300 Series
            Processor 8C, 6C, 4C, 2C (Full corporate/consumer SKU stack at launch)
            Podpora osmijádra u Z390 je potvrzena tvým milovaným Wccftechem.. 😀
            Takže i v tomto nemáš pravdu. Jako vždy. 😀

          • Wccftech jako takovy nepotvrzuje vubec nic a nikde jsem nepsal, ze wccftech neco potvrzuje. Wccftech zverejnil pouze oficialni prezentaci pro vyrobce desek. Wccftech nemuze nic potvrzovat nebo vyvracet, protoze ty cipy jaksi nevyrabi. To muze udelat intel, ktery po uvedeni produktu potvrdil parametry z uvedeneho leaku, cimz pro vsechny lidi kteri to nepovazuji za shodu nahod (nebo lidi kteri chteji tvrdit ze pulka screen je potvrzena, ale druha je stale potencialni fabulace) 🙂 potvrdil oficialitu daneho leaku. Udajna podpora osmijadra u Z390 se objevila v posledni dobe poprve na zaklade odpovedi Eurocomacke podpory zduvodnujici skipp Z370 produkty, nikoliv nejakeho oficialniho dokumentu. Nehovori se, jestli se jedna o CFL nebo o 10nm produkt, a dle nekterych se jedna prave o CNL-SKU, viz nize.
            Neni samozrejme vylouceno, ze Z370 nebude 10nm produkty podporovat, ale o tom se hovori od zacatku.
            Toliko k tvym nesouvisejicim demagogickym pokusum o trolling.

          • Tak tohle je už megakomedie a v hlavní roli Mr. Bean Hnízdo! 😀 😀 Moooc, moooc se bavím… 😀

            hnizdo 18.11.2017 at 21:50
            Jo, presne o vas dvou jsem mluvil :))
            Kdyz uz jsme u tech znalosti, vime presne co prinese Z390 „noveho“
            https://wccftech.com/intel-coffee-lake-300-series-z370-z390-chipset-leak/
            Asi mam holt lepsi zdroje nez vy dva komici… Ja – a uz par mesicu uplne vsichni. :))

            Takže Mr. Bean Hnízdo tu postuje, že víme přesně co Z390 přinese nového a dá odkaz na jeho „lepší zdroje“ a postne článek na Wccftech (vedlejší vtipná pointa – v názvu článku je LEAK) kde se v tabulce v článku píše podpora osmijader. A teď to celé v novém příspěvku popře. 😀 😀

            Parametry kriplo-rebranda Z370 věděl každý s půlkou mozku v hlavě a Hnízdo z toho vydedukoval, že tím došlo k oficiálnímu potvrzení Z390 Intelem. I když o Z390 nikde není ani slovo.

            No fakt už se tu tlemím, protože tohle už pomalu trumfuje i exota Crhu. 😀 😀

          • Hnízdo spadl po krk do žumpy a čím víc se v ní vrtí, tím víc se chudák potápí ve sračkách.
            Celé vlákno je založené na tomto jeho (jako vždy) lživém obvinění mé osoby. A jeho argument byl odkaz na slide, kde o Z390 není ani zmínka. 😀 Prolhaný Hnízdo si už nalhává i sám sobě, že má pravdu, přitom každý kdo si to přečte jasně vidí, jaký je to lhář a báchorkář co už ze lži opakovaně usvědčil sám sebe. 😀

            hnizdo 22.11.2017 at 10:19
            Aznohh 18.11.2017 at 14:29 „Od Intelu nezaznělo zatím o Z390 ani slovo.“

            Stokrat usvedceny lhar Azznoha po sto prvni lze

            https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2017/08/Intel-Coffee-Lake-Z370-desktopova-roadmapa-04.jpg

  1. Je legracni pozorovat, komu „to“ vadi. Porad stejni, no, takylide. Proc vam vadi ze budou na trhu dva chipsety? Jde to z vaseho? Budou rohliky drazsi? Je v novem chipsetu neco co lze oznacit musthave? Nic.
    Je to totiz uplne jedno. Jen stale stejne figurky hledaji prilezitost (nikoliv duvod, zadny neni) kvicet.

    • Hele Hnizdile, tenhle typ diskuse pro tebe stejne ale vubec neni, vzhledem k Tvym znalostem, takze Tvuj komentar je uplne v poradku 😉
      Jinak evidnetne znas neco navic (ostatne jako vzdycky :)) ), protoze uz rovnou pises, ze tam nic „must have“ noveho neni. Na to, ze jej Intel ani neohlasil, musis mit nejake kvalitnejsi zdroje, nez nam tady rezentuje Jan Olsan :))

    • A pořád ti dva stejní, kterým to nevadí. 😀
      Ještě aby jsi to Hnízdo neobhajoval.. když jsi si Z370 pořídil… já ti to neberu. Nešaháš na PC 5 let a pak koupíš nový, v pořádku. Ale ne každý to má stejně. Mně třeba vadí, že pořád nevím co bude Z390 zač a co mi přinese oproti Z370 navíc, takže jsem nucen čekat., než se Intel vymáčkne.

    • „Víme přesně“ a dá link na leak a ještě k tomu na Wccftech 😀 Komik..
      Ale já tě chápu Hnízdo. Ty sis na základě toho článku koupil Z370 „For users that are worried if there Z370 investment will go to waste need not to worry a lot as this chipset won’t be available until second half of 2018.“ a teď tě Intel nasral protože Z390 uvede už na zač. roku a ty se musíš tvářit jakože nic. 😀

      Jde vidět, že my co jsme se rozhodli na Z390 počkat a nespokojit se s mrzákem Z370 jsme se rozhodli správně.

      • Azznoho azznoho 🙁 Ten link ukazuje dve veci, jednak datum, a jednak oficialni materialy intelu ktere byly pri ofiko uvedeni soucasti prezentace. Ty jeden wccftechu 🙂

        Jinak ano – jsem hrozne nasrany! Grrr hurr durr! Protoze v chipsetu Z390 bude navic integrovana wifi, kterou na desce stejne mam, native usb 3.1 gen2, ktere na desce mam take (3 porty), a pro ktery nemam zadne vyuziti, novou meziverzi thunderbolt, ktery jsem v zivote nepouzil a nepouzju, a smirovaci audio DSP urcene puvodne k ovladani hlasem behem modern standby, coz by byla prvni vec, kterou bych v biosu zakazal.
        Ale ty si klidne pockej, jsem zvedav – az prijde Z390 tak reknes ze te chipset „nicim novym neoslovil“ (c) a pockas si radsi na Zen+ (TM).

        😉 Proste ruka prasatka musi kvicet, stejne jako spice must flow.

        • Děkuji za potvrzení tvým triggered příspěvkem. Taky bych byl naštvanej, kdybych koupil takový přeznačený paskvil, tak si z toho nic nedělej. Naštěstí nejsem tak hloupej, abych na to Intelu skočil. 🙂
          Tím datumem sis výborně naběhl „Z390 chipset won’t be available until second half of 2018.“ A teď už se tak nějak ví, že tu bude mnohem dříve. Ale co čekat od někoho, kdo vydává článek na proslulém Wccftech, který už podobných zflašovaných „leaků“ kvůli klikání podobných Hnízdilů zveřejnil nespočet. 😀
          Zajímavé, že jsi vynechal podporu 8mi jader, jak tam tvůj milovaný Wccftech píše. 😀

          • ‚Tím datumem sis výborně naběhl “ Hovorime o datu leaku, tedy jak dlouho uz zname pozdeji oficialne potvrzene parametry Z390. To 8-core si tam wccftech pridal sam, na zadnem dosud zverejnenem materialu o 8c nic neni.

          • „pozdeji oficialne potvrzene parametry Z390“
            Opět krásná lež od Hnízda! Dej odkaz na to oficiální potvrzení.

          • Ty mas tedy dneska solidni zachvat, mnohem lepsi nez obvykle! Ty obrazky jsou primo od intelu 🙂 Z prezentace pri uvedeni. To ma jako intel vydavat tiskove zpravy potvrzujici vlastni slajdy, ktere behem uvedeni produktu zverejnil? Pro nejakyho Azznohu?

          • Chápu Hnízdo, nemáš jak odpovědět. Na stránkách Intelu není totiž o Z390 ani slovo. A nějaký „leaknutý obrázek“ na největším IT bulváru široko daleko opravdu není oficiální informace a už vůbec ne z uvedení. Příště ti doporučím jediné: NELHAT !

          • Ja bych ti doporucil dodrzovat medikaci. On totiz wccftech neni zdrojem teto informace 😉 A navic, je zajimave ze operovat s datem uvedeni ze stejneho zdroje ti nevadi, ale dalsi udaje oznacujes za neoficialni, prestoze obe informace jsou z prezentace uvedeni produktu. teda ty jedes vostre, takovych blabolu a pro nic 🙂

          • Takže Wccftech čerpá z nějakého fóra, takže už je ta informace oficiální, ju? 😀 Hnízdo, sám sebe jsi tu usvědčil ze LŽI, takže se klidně můžeš kroutit jako had třeba do aleluja, ale lhář lhářem zůstane.. ani neustálé napadání ostatních ti nepomůže. Jak sám říkáš.. nekopeš do míče, ale do hráče. Jde vidět, že se tak chováš zejména ty sám.

            Neoperuju s datem uvedení ze stejného zdroje, to je další tvoje lež.

            Navíc tvoje: „Hovorime o datu leaku, tedy jak dlouho uz zname pozdeji oficialne potvrzene parametry Z390“ – zcela jasně z té věty plyne, že kromě toho leaku na Wccftech, máš tu informaci POZDĚJI někde oficiálně potvrzenou. Ale kde, toho jsme se od tebe doposud nedočkali… nj když lhář Hnízdo si to vymyslel…

          • Covece, ja nevim, k cemu ti to blaboleni je. Kazdy se muze na ty desitky clanku podivat sam. Kolikrat jsem ti to rikal…. Mozna chces presvedcit sam sebe…

          • Desítky článků o neoficiálním leaku. Na webu Intelu ani slovo. VS Hnízdovo: „později oficiálně potvrzené paramtery“
            Ano, Hnízdo LHAL.

          • Opakovani stale stejneho nesmyslu a lzi ti nepomuze, jsi to ty kdo lze, nikoliv ja. Vsichni se muzou podivat na puvodni leaky i na prezentace z uvedeni, ale klidne pokracuj ve svem nepricetnem pokrikovani.

        • Pánové pánové, nemlaťte se vzájemně těma klávesnicema, ještě si v nich rozbijete LEDky.

          Jinak to o těch 8 jádrech je spekulace a asi chybná, jestli bude Coffee Lake 8C do LGA 1151, tak nejspíš půjde na všech deskách se Z370/H310 etc. Maximálně by mohl mít vyšší TDP a nebýt oficiálně podporovaný na některých deskách se slabou/nechlazenou napájecí kaskádou, něco jako 95W/125W FX.
          Spíš je otázka, jestli vůbec bude nějaké 8C Coffee Lake. Spousta lidí to přijmula už skoro jako fakt, ale momentálně je to spíš takovej sen fanouška, IMHO.

          Teda teprve uvidíme, jak moc se pohne dopředu Ryzen refresh (Pinnacle Ridge), ale Intel podle mě ani nemusí to osmijádro vydávat. Vždycky konkuroval tím, že měl horší MT výkon za stejné prachy, ale lepší ST, na což se soustředil marketing i jeho fanda. Úplně stejně má i teď a kdo chce víc MT, tomu nabízí LGA 2066. Takže ultras možná můžou trpět, že osmijádrovej Ryzen jim tu 8700K předstihne v MT úlohách, ale Intel to tak IMHO vůbec neprožívá, na prestiž a „halo“ má věci jako i9-7980XE, které si sice koupí skoro zanedbatelné počty lidí, ale je to na trhu, je to nejrychlejší, takže úkol splněn.

          • Azznoho, zkusim to s tebou naposled, pomalu, jako s malym autistickym ditetem, nebo s nebezpecnym pacientem: muzes nam tu na konkretnich pripadech osvetlit, presne proc lide co zakoupili Z370 misto Z390 ucinili, cituji te, chybnou investici? Zkus to alespon jednou bez tvych obvyklych hysterickych deviantnich vylevu. Ke udajnemu 8c se tu uz vyjadril Honza. Takze?

          • Honza se vyjádřil, ale ty ne, Když se v jednom příspěvku modlíš k článku známého bulvárwebu, kde se píše, že Z390 bude podporovat 8mi jádra a v dalším příspěvku to popíráš, myslím, že je celkem zřejmé kdo je tu pacient z rozdvojenou osobností.. 😀
            Pochop, že nemá smysl diskutovat s někým, kdo se napálil a bude Intel obhajovat do alelůja, aby to zatloukl. Když si někdo koupil fungl nové auto a přestože měl nastudované leaky 😀 a čekal facelift až ke konci 2018 a najednou mu jeho výrobce chrstl modrou skalici do xichtu a facelift uvolní už za 2 měsíce a tím degraduje jeho nové autíčko na poloviční hodnotu, je to minimálně vtipné.
            Za dva měsíce budou Z370 za polovinu ve výprodeji a prakticky neprodejné.

          • Dekuji, to mi staci. Cili ti jde o trzni hodnotu chipsetu po uvedeni noveho produktu. Tohle tvoje investicni hledisko je vskutku, ehm, jak to rict, novatorske :))

          • Hmm, tak teď se dívám (a vzpomínám si), že přece je jedna možná ne úplně vyfabulovaná indicie pro existenci toho osmijádrového Coffee Lake: https://www.cnews.cz/osmijadrova-cpu-intel-pristi-rok-stale-mohla-byt-14nm-mozna-jde-o-dalsi-coffee-lake/

            Takže si v duchu poupravte to, co jsem předtím psal – teoreticky by se pořád mohlo objevit. Takže musíme vyhlížet, jestli se někde v následujících měsících objeví nějaký únik osmijádrového vzorku.

          • Ale no tak Honzo, profesor Azznoha jasne rika, ze to neni nic oficialnihe potvrzeneho (to zni jako smeroplatne), a navic, v clanku zminujes wccftech, no ale ty jeden, fuj! To nevadi, ze to je material intelu a nasel to Benchlife, staci ze je na strance slovo wccftech!
            😉
            Ale vazne, dle hardforum se jedna o IceLake SKU protoypy testovane s „Z390“ cfl-s/ice-l platformou. Z toho mj. vyplyva, ze „Z390“ platforma a chipsety z teto rodiny pojmou to cemu dnes rikame icelake.

          • Jenže autor to narozdíl od tebe Hnízdo pojmenovává zcela správně jako spekulaci, indicii a teoretickou možnost. Ty to to lživě vydáváš za oficiální informaci. Doporučuju ti nastudovat co to znamená slovo „oficiální“.
            Příště už třeba nebudeš lhát jako teď.

          • „Z toho mj. vyplyva, ze „Z390“ platforma a chipsety z teto rodiny pojmou to cemu dnes rikame icelake.“
            Jo tak o tom pochybuju asi ze všeho nejvíc.

          • @ Honza Pochybovat se da o vsem, stejne jako se da zmenit puvodni plan, kdyz se intelu nebude 10nm proces pozdavat. Ale zatim to tak vypada. Nerikam ze to tak na 100% bude.

            @ Aznohh 21.11.2017 at 11:08 : kazdy se muze podivat na screeny z leaku a pak na ofiko prezentaci a posoudit kdo znas dvou lze.

          • A kde je ta ofiko prezentace?? Stále čekáme na odkaz od Hnízda, už třetí den a stále nic. 😀