DirectX 11 na nVision 08

0

Od 25. do 27. srpna/augusta bude v kalifornském San Jose probíhat konference nVision 08. Pořádá ji Nvidia a je věnována jak jinak než všemožným aspektům počítačové grafiky – od hraní po profesionální tvorbu grafiky a umění. Pokud vám něco říká pojem „demoscéna“, i ta by na nVision měla být zastoupena.

Jedním z mluvčích, kteří na nVision 08 vystoupí, bude Kevin Gee z Microsoftu. Ostřílený veterán herního průmyslu bude hovořit o příští (už jedenácté) verzi DirectX, tedy zejména o rozhraní pro grafiku, Direct3D.

Direct3D 11 bude vycházet z Direct3D 10, dočkáme se ale Shader Modelu 5.0 a specifikace budou vyžadovat také hardwarový tesselator. Ten byl již na seznamu možných požadavků Direct3D 10, pročež jej ATi implementovala už u Radeonů HD 2000, ale nakonec se tato vymoženost dostane až do příští verze.

Další témata Kevinova projevu jsou naznačena jen velmi neurčitě a můžeme se tedy dohadovat, co znamená „multithreaded rendering“ (vícevláknové renderování – že by vylepšená standardizovaná podpora multi-GPU režimů?) a „compute shaders“ (že by konečně nějaký jednotný standard pro víceúčelové využití výpočetních jednotek GPU?). Dozvíme se to samozřejmě až na nVision 08. A možná se také dozvíme, kdy bude DirectX 11 oficiálně vydán a kdy budou dostupné grafické karty, které jej budou podporovat.

Mezi dalšími mluvčími na letošním nVision bude například herečka Tricia Helfer, která ztvárnila roli Number Six ve sci-fi seriálu Battlestar Galactica. Řeč bude zejména o vizuálních efektech, které se v seriálu používají.

Zdroj: nVision 08

Ohodnoťte tento článek!