DiRT 2 demo a benchmark ke stažení

0

Colin McRae DiRT 2 je určitě jednou z nejočekávanějších her tohoto roku a také se jedná o jednu z prvních her s podporou DirectX 11 (po BattleForge a Stalker: Call of Pripyat). Ačkoli původně jsme viděli promo spojené s AMD a šuškalo se, že tuto společnost stála implementace DirectX 11 ve hře a reklama milion dolarů, samotná hra při startu promítne jak logo AMD, tak logo Intelu. Ani to krásné Mitsubishi s logem Radeon graphics jsem ve hře zatím neviděl, možná bude ve stažitelném obsahu.

Plná hra má následující minimální požadavky na počítač:

  • Windows XP/Vista/7 a DirectX 9.0c 
  • Intel Pentium D 3 GHz / AMD Athlon 64 X2
  • 1 GB RAM (2 GB pro Vistu) 
  • GeForce 6800 / Radeon X1550 či vyšší
  • 12,5 GB místa na disku

Doporučená konfigurace obsahuje samozřejmě změny:

  • Intel Core 2 Duo @ 2,66GHz nebo Athlon X2 4200+
  • 2 GB RAM
  • GeForce 9800 nebo Radeon HD 4850

Výčet podporovaných grafických karet (resp. jejich sérií) je docela dlouhý, autoři upozorňují na to, že integrované grafiky podporovány nejsou:

  • ATI Radeon X1550, X1600, X1650, X1800, X1900, X1950, HD 2400, HD 2600, HD 2900, HD 3450, HD 3650, HD 3850, HD 3870, HD 3870 X2, HD 4850, HD 4870, HD 4870 X2, HD 5850, HD 5870
  • NVIDIA GeForce 6800, 7600, 7800, 7900, 7950, 7950 GX2, 8400, 8600, 8800, 9600, 9800, 9800 GX2, GTS 250, GTX 260, GTX 275, GTX 280, GTX 285, GTX 295

Máte-li grafickou kartu a operační systém s podporou DirectX 11, hra toto rozhraní automaticky použije a vy z toho těžíte v podobě lepší grafiky (volný překlad z readme.html k plné verzi hry).

Mnohem důležitější ale je, že kromě plné hry vyšlo i demo (1,32GB archiv stáhnete třeba na GamersHell) a tentokrát už ani v plné hře, ani v demu nebude nikdo muset jako cvičená opička zajíždět stejný okruh stále stejně a měřit přitom FRAPSem. Jak demo, tak plná hra obsahují v možnostech grafiky Benchmark-mode; bohužel demo obsahuje jen tratě Baja (Kalifornie) a Maroko, tudíž benchmarkuje v druhé jmenované lokaci, zatímco plná hra benchmarkuje v náročnější příměstské trati (Londýn).

Výsledky benchmarku najdete ve složce ..\Documents\My Games\DiRT2\benchmarks či ..\Documents\My Games\DiRT2 Demo\benchmarks v podobě XML souboru obsahující informaci o trati a hodnotách minimálních a průměrných fps.

  • min_fps=“34.964577″ av_fps=“49.340405″ min_fps_ms=“28.600374″ av_fps_ms=“20.267365″

Bohužel není ukládána informace o použitém hardwaru, ani o nastavených grafických detailech. Ty si budete muset při srovnání pamatovat. Na grafické kartě Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X (velice mírně přetaktovaný Radeon HD 5870 s 1 GB paměti), procesoru Core 2 Duo E7200 @ 3,5 GHz a Windows Vista x64 SP2 jsem vyzkoušel oba benchmarky a taky trochu vliv nastavení (automatické nastavení zvolilo Ultra jen asi u poloviny možných položek, u zrcátek, davu apod. jsem max. nastavení docílil až zvolením předvolby Ultra):

  • plná hra, Londýn, 1920 × 1200, 4× AA, automatické detaily – průměr: 35,5 fps, minimum: 30,3 fps
  • plná hra, Londýn, 1920 × 1200, 4× AA, ultra preset – průměr: 34,9 fps, minimum: 29,9 fps
  • demo, Maroko, 1920 × 1200, 4× AA, automatické detaily – průměr: 49,3 fps, minimum: 35,0 fps
  • demo, Maroko, 1920 × 1200, 4× AA, ultra preset – průměr: 45,7 fps, minimum: 30,6 fps

Zatímco Londýn je graficky intenzivnější, test v lokaci Maroko trvá podstatně déle. Nízké počáteční fps v Maroku byly dány nejspíše zátěží danou počátkem logování FRAPSem.

Máte-li někdo už teď možnost vyzkoušet hru na operačním systému či grafické kartě maximálně s podporou DirectX 10.1, dejte prosím v diskuzi vědět, která nastavení vám nejdou dotáhnout až na takové hodnoty (buď Ultra či High) jako na screenshotech níže:

 

Jelikož preferuji spíše srovnatelnost výsledků a také proto, že plná hra mě svým menu (a problémy se spojením s Windows Live) dost obtěžuje, zařadím do budoucí metodiky testování grafických karet spíše demo. Jen je prostě potřeba počítat, že v plné hře existují i náročnější lokace než Maroko.

Ohodnoťte tento článek!