Většina Čechů už ví o končícím DVB-T. Polovina domácností ale není připravena na DVB-T2

1
Logo DVB-T2
Logo DVB-T2

Přesně za týden v Praze a Středočeském kraji zhasnou vysílače Cukrák a Žižkov šířící signál multiplexu 1 s kanály České televize. Do konce června 2020 je budou následovat i všechny ostatní vysílače DVB-T. Kampaň informující o přechodu na DVB-T2 vedou Ministerstvo průmyslu a obchodu spolu s Českou televizí, Českých rozhlasem a vysílateli (České radiokomunikace a Digital Broadcasting). Jak je účinná?

Agentura Nielsen Admosphere zpracovala pro MPO průzkum, z něhož vyplývá, že 92 % oslovených již o nutnosti přechodu na DVB-T2 slyšelo. Jen 55 % dotázaných ví, že přechodná fáze se odehrává letos a příští rok. Zbytek o datu netuší nebo podle nich změna proběhne v roce 2021.

TEST: AB CryptoBox 702T Mini ukazuje, že levný STB pro DVB-T2 nemusí být špatný

Televizor nebo set-top box podporující novou vysílací normu pak vlastní již 56 % respondentů, 34 % jich vybaveno ještě není a 10 % neví. Otázka přitom směřovala pouze na ty, kterých se přechod týká a nevyužívají jiný typ příjmu (satelit, kabelovka, internet).

Celkem 28 % dotázaných si myslí, že DVB-T2 přinese větší počet stanic, 39 % očekává lepší signál a 48 % pak vysílání v HD. Ani jedno přitom není garantováno. V plném HD rozlišení (1920 × 1080px) bude vysílat jen Česká televize. Stanice Primy, hlavní kanál Barrandova a Seznam Televize poběží v rozlišení 1440 × 1080 px. Nova ale zůstane v SD. Počet stanic se spíš nenavýší, protože zůstanou jen čtyři celoplošné multiplexy jako doposud, ale navíc zmizí regionální sítě. Signál se teoreticky zlepší, protože vývoj směřuje k jednofrekvenčním sítím, díky nimž anténa bude moc lovit příjem ze všech směrů bez vzájemného rušení.

PS: MPO nedávno spustilo stránce televizezadarmo.cz, kde uvádí důvody přechodu na DVB-T2, jeho výhody i podmínky příjmu.

Zdroj: MPO


Většina Čechů už ví o končícím DVB-T. Polovina domácností ale není připravena na DVB-T2
Ohodnoťte tento článek!
2.6 (52%) 5 hlas/ů

1 komentář

  1. Pracujem ako podpora pre web – 3 týždne dozadu sme kúpili iný web, zákazníci mali jedným kliknutím požiadať o spojenie účtov (nešlo automaticky, rozdielne DB, niekto mal účet aj u nás, niekto nie, … s tým že 19.11. sa im nepôjde nalogovať.

    Myslíte že to urobili? 95% ani náhodou, ani po cielenom emaili kde bolo všetko vysvetlené, predpripravená registrácia kde naozaj museli doplniť len to čo sme ani manuálne nedohľadali. A čo sa stalo 20? No hrrrr, všetci hneď zvonili na support že to chcú lebo sa nemôžu prihlásiť.

    Pritom stačil 1 klik. 1 klik. Čo teda niekto čaká u veci pri ktorej potrebujete niečo ešte aj kúpiť? To sa bude riešiť až sa DVB-T(1) vypne.