Experiment: hardwarová klávesnice přímo na displeji

0

Každou chvíli se někde objeví prototyp ještě zvláštnější klávesnice, než byla ta předchozí. Ta dnešní je však překonává o řád. Společnost Tactus Technology vyrobila prototyp futuristické klávesnice, která se objevuje přímo na displeji a je fyzicky nahmatatelná. Při běžném používání máte normální displej, jakmile ale potřebujete klávesnici, objeví se nejen ta softwarová. V místech, kde jsou softwarová tlačítka, vyrostou z displeje jakési gelové výstupky.

V displeji jsou totiž integrovány malé struktury naplněné tekutinou, která dokáže změnit svůj objem, respektive hustotu. Při zvýšení tlaku vystoupnou z displeje a vytvoří dojem hardwarového tlačítka. Tuhost je dokonce nastavitelná. Podívejte se na podrobné video:

Zatím jsou místa pro klávesy pevně daná, při zobrazení klávesnice v jiném místě, nebo třeba v režimu na šířku, nebudou fungovat. I na tom se však pracuje, první funkční modely by se měly objevit již příští rok. Zřejmě nebudou kompatibilní s Gorilla Glass.

 

Zdroj: Cnet

Experiment: hardwarová klávesnice přímo na displeji

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. K té grafice chci napsat jen tolik, že by to mohla být  grafika typu Larrabee dotažená do konce. Jak CH.D. vyčmuchal, Intel tuto myšlenku nezavrhl zcela, jak by se mohlo na první pohled zdát. CH.D. navíc tvrdí, že i Xeon Phi má stále grafické části přítomny v křemíku, jen vypnuté. CH.D. tvrdí, že se tato grafika má objevit ve Sky Lake, což je nástupce Broadwellu. Je ale možné že se objeví už v Broadwellu ??? Nebo se CH.D. mýlí ?  Více info zde: http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?p=8337538#p8337538

    \ A nebo by mohlo jít o zcela jinou architekturu GPU. Možná by za tím mohla být nedávná výměna patentů s Nvidií a mohlo by to Intelu přinést konečně nějaké ovoce ???

  2. Architektura Xeonu Phi je asi dobrá na výpočty, protože se pro ní snadno programuje. Ale na herní grafiku asi nebude mít dobrou efektivitu. A protože Intel teď naplno sleduje cíle v mobilní sféře, tak si nedovolí použít architekturu, která by mělo horší poměr výkon/spotřeba. Lepší GPGPU schopnosti ty priority nezmění, kelikož primárním účelem grafik je stále hraní a 3d grafika, zdaleka ne GPGPU.

    Myslím, že výhledově by to MIC a GPU rádi zkonvergovali do jedné univerzální architektury, ale pochybuju, že se tak stane brzy.

  3. neříkám, že to tak bude, jen že to asi Intel s Larrabee ještě nevzdal, jinak řečeno stále se něm nejspíše pracuje. Do doby než se uvede Sky Lake je ještě dost daleko, takže efektivita se může změnit k lepšímu…. Kdo ví.

    Navíc Intel má ohromný náskok ve výrobním procesu, může si tedy dovolit i o něco horší efektivitu oproti konkurenci

  4. Pajene procesory v klasickom skladackovom desktope na dosku je hovadina to vie kazdy. Argumentacia že Broadwellu bude len pre kompatkne zariadenia notebooky a rozne kompatkne OEM „destop“ PC  znie logicky.  Vyzera to  tak ze Broadwellu je velky Intel experiment ako trh zareaguje ktory ich ani nebude vela stať.  Fakt je ten ze die shrink sucasnych desktopovych procesorov je pre desktop segment nezaujimavy. Spotreba je v sucasnosti už fakt slušná a prechod na nizii vyrobny proces je tak malo prinosny, vykonnostny narast je takisto zanedbatelny a výkon integrovaneho grafickeho jadra  desktop uzivatelov taisto velmi nezaujima.

    Na druhej strane to moze byt cele len kec nakolko to nie je oficialne. Skutocne ale uplny koniec socketov v desktope je velmi neprevdepodbný.