Facebook bude více konkurovat Aukru a eBayi. Spouští vlastní tržiště

0

Pokud používáte Facebook, patrně jste postřehli, že se stal
mj. ne zcela nezajímavým nástrojem pro prodej věcí. Respektive nabízí snadný
způsob, jak vytvořit skupinu speciálně pro tento účel. Obzvláště oblastní
komunity tak mohou snadno nabízet věci, co nepotřebují, aniž by nutně museli
spoléhat na mnohem komplexnější – a rovněž celorepublikové – služby jako
Aukro. Napíšete krátký popis, přidáte fotku, cenu a soused či sousedka si pro
věc druhý den přijede.

Možná to není nejlepší nástroj, je ale dostatečně
jednoduchý, funkční a hlavně dostupný. Facebookový účet má zkrátka skoro každý.
Skupiny přizpůsobené prodeji a nákupům zboží se Facebooku zdají natolik
důležité, že je posune na vyšší úroveň. Protože možnost prodeje a nákupu  měsíčně
využije 450 milionů lidí
, vznikne samostatná prodejní sekce.

Facebook pro první země otevřel Marketplace
Facebook pro první země otevřel Marketplace | Foto: Facebook

Stejně jako v aplikaci vidíte tlačítko pro návrat na
hlavní stránku nebo pro zobrazení oznámení bude zcela samostatně vystupovat nová sekce nazvaná jednoduše Marketplace.
V rámci té si rovnou začnete procházet nabídky předmětů k prodeji.
Filtrovat bude možné podle více kritérií, k nejlogičtějším patří oblast
prodeje nebo typy prodávaného zboží.

Záměrně píši v budoucím čase. Funkce je již reálně
implementována, k dispozici je však zatím jen v několika málo zemích
(a pouze na mobilech). Bude se ovšem rozšiřovat – geograficky a rovněž na web –
a není důvod myslet si, že se v Česku nedočkáme. Postupné nasazování
naznačuje, že Facebook bude aspoň ze začátku bedlivě sledovat, jestli nový
systém pro prodej zboží funguje, případně jej bude tvarovat podle zpětné vazby.

Oproti skupinám bude snazší hledat zužovat nebo rozšiřovat
oblast prodeje. Vytratí se tím ovšem kouzlo toho, že jste doslova součástí
nějaké skupiny. Jestli budou odstraněny skupiny určené k nabízení zboží,
není jasné.

Nepřekvapuje mne, že se Facebook vydává tímto směrem. Může
tak nenápadně, ale stále více konkurovat tradičním službám jako eBay nebo české
Aukro. Proč opouštět hranice Facebooku, když můžete všechno vyřídit na jednom
webu či v jedné aplikaci, že? Podle této logiky může být Facebook úspěšný.
Stávající služby tím na kolena srazit nemusí, ale může jim výrazně ubrat na
atraktivitě. Nebo si to nemyslíte?

Zdroj: Facebook
Newsroom
via Neowin

Ohodnoťte tento článek!