Facebook nabídne „vlastní“ zprávy. Jejich načítání bude 10× rychlejší než na mobilním webu

0

Největší sociální síť přišla s dalším nápadem, díky kterému udrží uživatele ve svých aplikacích. Spouští takzvané Instant Articles. Prakticky jde o RSS čtečku uvnitř Facebook, která vezme obsah článku nebo jiného HTML souboru a sama jej překreslí do magazínové podoby tak, aby text dobře vypadal i na displeji malého telefonu.

Facebook Instant Articles Facebook Instant Articles Facebook Instant Articles
Facebook Instant Articles

Facebook zatím spolupracuje s několika vydavateli a formou Instant Articles bude nabízet články z médií New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC, Spiegel a Bild. Zatím se tedy zaměřuje jen na americké, britské a německé vydavatele.

Všechna média včetně Cnews už mají facebookové stránky a na nich odkazují na zprávy z vlastních webů. Uživatele, který na takový odkaz klikne, to přenese pryč, zpravidla i do jiné aplikace. Nová služba ale vykreslí obsah článku (text, fotky, videa, mapy, infografiky) přímo na Facebooku, aniž by uživatel musel přecházet jinam. Podle Facebooku se tak článek načte až desetkrát rychleji než na mobilním webu.

Teď si možná řeknete, co z toho bude mít ono médium, když prakticky ztratí návštěvnost. Facebook vydavatelům prozradí, kolik lidí si článek přečetlo (přes měřič comScore), dám jim kontrolu na výsledným vzhledem (aby se podobal tváři média) a dovolí jim do článku vložit vlastní reklamu (ale i tu facebookovou).

 

Novinka zatím funguje jen v aplikaci pro iPhone. Na Android se dostane brzy. Pokud uživatel klikne na odkaz v jiné aplikaci či na desktopovém webu, normálně jej to přesměruje na daný web jako doposud. Je to plíživá revoluce. Facebook má takovou moc, že dokáže přesvědčit vydavatele, aby své články hostovali v celé podobě na sociální síti.

Facebook na mobilu používá více než jeden a čtvrt miliardy lidí. Pokud by si všechny zprávy i příspěvky svých kamarádů mohli číst v jediné aplikaci, byla by to pro ně velká výhoda. Zároveň by to však znamenalo pokles návštěvnosti tradičních webů. Vydavatelé si na Facebooku také nemohou dělat, co chtějí. Jenže Facebook ignorovat nemůžou právě proto, že je tak silný.

Co vy, raději byste si četli zprávy přímo na Facebooku, nebo budete i nadále navštěvovat weby v prohlížeči?

Zdroj: Facebook

Ohodnoťte tento článek!