Facebook bude v Asii vysílat zápasy Premier League. Chce i zpravodajské pořady

V Česku nám Watch zatím žádné pořady nenabízí, Facebook ale začíná výrazněji promlouvat do sektoru streamování videí.

0
Facebook Watch

Loni dne 9. srpna Facebook oznámil a den nato spustil svou streamovací službu pro televizní pořady. Nazývá se Watch a je dost možné, že ji neznáte. Dodnes je dostupná jen v USA, byť by údajně letos mohlo dojít na expanzi do Velké Británie. Už před rokem jsem zmiňoval, že Facebook má velké ambice a kromě tvorby produkčně náročných vlastních pořadů vyjednává o získání práv pro sportovní události.

To se právě povedlo. Na tuto úlohu Facebook najal Petera Huttona, tehdy ředitele Eurosportu. Hutton uspěl, podařilo se mu pro Facebook Watch zajistit práva na vysílání přenosů ze zápasů Premier League. Za 200 milionů Facebook získal práva na sezónu 2019–2020 pro Thajsko, Vietnam, Kambodžu a Laos, kde jsou tato utkání populární, jak zjistil list The Times.

Podobně Facebook získal práva na vysílání přenosů z utkání LaLigy, jak informuje InsideSport. Pro nás je taková zpráva relativně nezajímavá, je ale důležité neztratit přehled nad celkem. Facebook opravdu tlačí na pilu a do budoucna by z něj mj. mohla být důležitá streamovací videoplatforma.

Facebook Watch
Facebook Watch postupně uvádí původní seriálovou tvorbu

V únoru např. pro novou 10dílnou dramedy ukořistil Elizabeth Olsen, kterou z polední doby znáte hlavně z filmové série Avengers. V červnu pak vyšlo najevo, že by Zuckerberg byl dále rád, aby pro něj (za jeho peníze) stanice jako ABC nebo CNN produkovaly zpravodajské pořady. Ty by měly pomoci v boji se lživými nebo zavádějícími zprávami, jak zjistil The Independent.

Ohodnoťte tento článek!