Proč vidíte právě tento příspěvek? Facebook poodhalí recept výběru

Na sociální síť se dostává nová funkce, která vám prozradí, proč vidíte právě tento facebookový příspěvek.

0
Facebook
Facebook

Už jsme párkrát debatovali o tom, že naše životy v digitálním prostoru z části řídí algoritmy. Nevíme přitom, jak fungují, sociální sítě se nás jejich prostřednictvím ovšem snaží udržet u procházení obsahu. Facebook v této souvislosti oznámil nikoli nezajímavý krok. Dochází k jistému odtajnění, chcete-li tomu tak říkat. U jednotlivých příspěvků vám prozradí, proč vám je ukazuje.

Služba už od roku 2014 napovídala, proč vidíte určitou reklamu. Stačilo zajít do kontextové nabídky reklamy a vyvolat příslušné informace. Podobně v proudu příspěvků na zdi budete moct vyvolat informační okno týkající se konkrétního příspěvku. Uvidíte, jak jeho výběr ovlivnily vaše dřívější interakce na Facebooku.

Kromě toho budou v informačním okně přítomné odkazy do nastavení služby, abyste případně její chování mohli ovlivnit. Facebook také ukáže, jaké interakce mohou stát za určitými typy faktorů. Který činitel při výběru příspěvku k zobrazení byl nakonec nejzásadnější? To se dozvíte v blízké budoucnosti, pokud u vás nová funkce ještě není dostupná dnes. (Distribuce začala 31. března.) Osobně např. zatím přehled ovlivňujících faktorů ve svém účtu nevidím.

Why Am I Seeing This Post?

Zveřejnil(a) Facebook dne Neděle 31. března 2019

Dále Facebook zlepší vysvětlení výběru reklamy. Poskytne totiž více relevantních informací. Do této chvíle Facebook informoval pouze o základních demografických faktorech nebo zájmech. Nově ale doplní informace o tom, jak zadavatelé a zadavatelky reklam dokázali reklamu spojit s vaší osobou. Např. na Facebook nahráli seznam telefonních čísel, přičemž jedno bylo shodné s tím, které máte uložené v profilu.

Proč vidíte právě tento příspěvek? Facebook poodhalí recept výběru
Ohodnoťte tento článek!
3.3 (66.67%) 3 hlas/ů