Hlavní navigace

Fenomén roku skomírá. Pokémony oživí Starbucks

10. 12. 2016

Sdílet

Zdroj: Redakce

Letošní fenomén, mobilní hra Pokemon Go, se snaží zastavit odliv hráčů. Udržet a posílit základnu uživatelů jí pomohou řetězce Starbucks či McDonald’s. Ze svých poboček totiž udělají tzv. pokéstopy.

Mobilní hra, umožňující v reálném světě chytat virtuální pokémony, byla od svého červnového uvedení okamžitě obrovským hitem. Během pár týdnů se stala historicky nejúspěšnější aplikací pro operační systémy iOS od Apple i Android. Její úspěch pak ještě znásobilo pozdější uvedení na japonský trh.

Počáteční nadšení hráčů však postupem času opadalo. Také kvůli tomu, že vývojář Niantic zaspal a nechal hru stagnovat. Titul tak postupně opouštěly miliony hráčů, jen během srpna to bylo 15 milionů. Neznamenalo to propad na dno, akcie Nintenda se po výkyvu drží na vysoké hodnotě a podle časopisu Forbes hra stále vydělává kolem tří milionů dolarů (přes 75 milionů korun) denně, to je však výrazně méně než v prvních měsících.

Pokračování na Euro.cz.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku