Filmová společnost spustila vlastní vyhledávač torrentů. Kopii Kickassu

2
Pirát
Pirátství (zdroj: Luzie1973 / Pixabay)

Kostarický filmový distributor Romaly spustil na adrese LegalTorrents.net kopii slavného pirátského doupěte Kickass Torrents. Na webu nabízí ke stažené torrentové soubory k filmům v různých rozlišeních, kvalitách i typech zdrojů. Avšak jen zdánlivě.

Uživatelé opravdu mohou získat potřebný soubor nebo zkopírovat magnet link, ale po stažení cílového souboru je nečeká skutečný film, ale jen trailer doplněný o zprávu, že pirátství je špatné a škodí filmovému průmyslu.

Podle zjištění magazínu Torrent Freak se ale mohou takto „napálení“ diváci ozvat na ve videu uvedený e-mail, a získají tím dva lístky do kina zdarma. To je sice sympatické gesto, ale pirátství nijak neřeší. Jen při něm vznikají další náklady.

Hlavní stránka
Hlavní stránka

Detail filmu
Detail filmu

Mnohem odvážnější byl český projekt 31s.cz spuštěný v roce 2013. Fungoval tak, že kdokoliv si mohl stáhnout některý z vybraných oficiálních filmů, dále jej sdílet, a ještě na tom vydělávat. Do projektu se ale zapojilo jen něco přes 10 filmů a po roce od spuštění jsme zjistili, že to byl naprostý propadák. Web běží doposud, ale nikdo jej nevyužívá.

Filmová společnost spustila vlastní vyhledávač torrentů. Kopii Kickassu

Ohodnoťte tento článek!

2 KOMENTÁŘE

  1. Pirátství je dobré v boji proti nenažranosti filmových producentů. Hollywood chrlí jeden film za druhým, ale ať vydá cokoliv tak vždycky film vydělá. Nejhorší film jsem zaznamenal byl Area51, který stál nějakých 5 milionů dolarů a vydělal 7 milionu dolarů. Ano řeknete si že to je mizerný výsledek, ale prostě ten film vydělal, neskončil v krachu. A to se domnívám je daleko horší než piráti, protože ten kdo to natočil nedostal po čuni a příště natočí zas nějakou zhovadilost, protože i když to bude totální mrdník tak stejně na tom vydělá a když chybí ta zpětná vazba, pak jde kvalita dolů. Piráti jsou jen důsledek nikoliv příčina, a filmové společnosti a nenažraní producenti jdou po důsledcích místo toho aby se věnovali příčině.
    Já bych zavedl nějaké minimální vstupné do kina, aby se zaplatili režie typu kinosál, uklízečky, obsluha, elektrická energie, doprava filmu nebo internet odkud si to kino stáhne. To by byla nějaká minimální cena, třeba 50kč, a po skončení promítání by mohl každý dát tomu filmu kolik peněz by chtěl na kolik by si ho cenil. (když pominu čr kde by na film chodili držgrešle a z vychcanosti by nedali ani korunu tak stejně čr filmový průmysl nezmění), ale ve francii či německu a USA věřím že jsou lidé natolik čestní že by opravdu dali na film tolik kolik by uznali za vhodné a rázem by bylo poznat film, který se v traileru tváří luxuně a pak je to kravina a všechny akční scény byly v traileru, nebo se jedná o skutečně dobrý film, pak by v Holywoodu nedostal příležitost každej sráč, ale jen opravdu kvalitní režiser s kvalitním scénáristou. Já měl z češtiny za 4 ale v poslední době si říkám že bych scénář toho filmu udělal lepší a to je něco sakra špatně.
    Jinak další věcí jsou ceny za filmové nosiče, sice už to není 1500,-kč za kotouč, ale i tak 800,- za Markétu Lazarovou mě přijde pořád celkem solidně ulítlé a ukázka toho že producent neví kolik si na tom nahrabat.

  2. Dodám, že bych ještě mnohem více bral řešení, kde bych na lístek do kina dostal vytištěný rovnou nějaký kód, který bych potom vložil do nějaké digitální distribuční služby a měl bych daný film v online knihovně a mohl si ho kdykoliv stáhnout a kouknout se na něj. Kdyby byl takový lístek dejme tomu o 50-100,- dražší, asi bych stejně chodil do kina víc, než jednou za rok či dva.
    Bohužel to není řešení, jak oddělit dobré filmy od špatných, bohužel.
    Velké plus považuji za to, že se konečně už filmy aspoň do digitálních distribucí dostaly, stejně tak i většinou volbu, jestli si daný film chci jenom půjčit (většinou jedno shlédnutí) nebo koupit. Bohužel tohle nastalo docela pozdě.