Fitness náramků se prodá pětkrát více než chytrých hodinek. Vládnou jim Fitbit a Xiaomi

0

O wearables je zájem, tvrdí analytická agentura IDC. Celkové dodávky hodinek a náramků v prvním čtvrtletí atakovaly hranici 20 milionů kusů, o dvě třetiny více než před rokem. Populárnější jsou zatím jednodušší náramky, kterých se do obchodu dostalo 16,4 milionu (65,1% růst). Hodinek bylo přes tři miliony, dvakrát tolik než loni. Lví podíl na tom měl Apple, jenž loni hodinky ještě neprodával. Rázem je z něj jednička ovládající bezmála polovinu trhu.

Xiaomi Mi Band 1S
Xiaomi Mi Band 1S

Apple podle IDC poslal do obchodů 1,5 milionu hodinek, tj. stejně jako Samsung, Motorola, Huawei a Garmin dohromady. Na desítky dalších drobnějších výrobců připadlo jen půl milionu hodinek.

Fitness náramkům s přehledem vládne Fitbit s 4,8 milionu a Xiaomi s 3,7 milionu kusů. Garmin je s 0,8 milionu třetí a podle IDC prodává osmkrát více náramků než chytrých hodinek. Za ním se nachází málo známé čínské společnosti Lifesense a BBK. Ta druhá mimochodem vlastní výrobce smartphonů Oppo, OnePlus a Vivo.

 

Wearables obecně

Výrobce Dodávky Q1 2016 Podíl Q1 2016 Dodávky Q1 2015 Podíl Q1 2015 Meziroční změna
Fitbit 4,8 mil.
24,5 % 3,8 mil. 32,6 % +25,4 %
Xiaomi 3,7 mil. 19,0 % 2,6 mil. 22,4 % +41,8 %
Apple 1,5 mil. 7,5 % 0,0 %
Garmin 0,9 mil. 4,6 % 0,7 mil. 6,1 % +27,8 %
Samsung 0,7 mil. 3,6 % 0,7 mil. 5,8 % +4,5 %
BBK 0,7 mil. 3,6 % 0,0 %
Ostatní 7,3 mil. 37,2 % 3,9 mil. 33,1 % +87,9 %
Celkem 19,7 mil. 100,0 % 11,8 mil. 100,0 % +67,2 %

Náramky

Výrobce Dodávky Q1 2016 Podíl Q1 2016 Dodávky Q1 2015 Podíl Q1 2015 Meziroční změna
Fitbit 4,8 mil. 29,4 % 3,8 mil. 38,7 % +25,4 %
Xiaomi 3,7 mil. 22,8 % 2,6 mil. 26,6 % +41,8 %
Garmin 0,8 mil. 5,0 % 0,6 mil. 6,0 % +36,5 %
BBK 0,7 mil. 4,3 % 0,0 %
Lifesense 0,7 mil. 4,1 % 0,0 %
Ostatní
5,7 mil. 34,5 % 2,9 mil. 28,7 % +98,2 %
Celkem 16,4 mil. 100,0 % 9,9 mil. 100,0 % +65,1 %

Hodinky

Výrobce Dodávky Q1 2016 Podíl Q1 2016 Dodávky Q1 2015 Podíl Q1 2015 Meziroční změna
Apple 1,5 mil. 46,0 % 0,0 %
Samsung 0,7 mil. 20,9 % 0,5 mil. 29,8 % +40,5 %
Motorola 0,4 mil. 10,9 % 0,2 mil. 11,0 % +98,2 %
Huawei 0,2 mil. 4,7 % 0,0 %
Garmin 0,1 mil. 3,0 % 0,1 mil. 7,2 % −17,3 %
Ostatní 0,5 mil. 14,5 % 0,8 mil. 52,0 % −44,2 %
Celkem 3,2 mil. 100,0 % 1,6 mil. 100,0 % +100,2 %

Zdroj: IDC

Ohodnoťte tento článek!